تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خلع ید از اموال غیرمنقول

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع خلع ید از اموال غیرمنقول اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

خلع ید از اموال غیرمنقول خلع ید از اموال غیرمنقول

خلع ید از اموال غیرمنقول به چه صورت است

مسؤولیت تضامنی غاصبان در رد عين در دعاوی خلع ید از اموال غیرمنقول و تسلیم مبيع غير منقول اگر مال دست به دست شود و ایادی متعاقب وجود داشته باشد، طرح دعوا عليه چه کسی صورت می گیرد و اجرای حکم چگونه انجام می شود؟

نظر اکثریت

لازم نیست به شخصی که مال (مال مغصوب یا مبيغ غیرمنقول) در تصرف او است مراجعه کنیم بلکه به غاصب اولی یا فروشنده مبیع مراجعه کنیم کافی است زیرا ماده ۳۱۱ قانون مدنی بیان می کند: غاصب باید مال مغصوب را عینا به صاحب آن رد کند و اگر عین تلف شده باشد باید مثل یا قیمت آن را بدهد و اگر به علت دیگری رد عین ممکن نباشد باید بدل آن را بدهد. مستند دیگر ماده ۴۴ قانون اجرای احکام مدنی است.

خلع ید از اموال غیرمنقول خلع ید از اموال غیرمنقول

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

خلع ید از اموال غیرمنقول خلع ید از اموال غیرمنقول

نظر اقلیت

باید به تمام ایادی مراجعه کرد و علیه همه آنها طرح دعوا کرد زیرا معقول نیست که انسان عليه شخصی طرح دعوا کند که مال در دست او نیست.

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۱) مدنی: در مورد بیع ملک غیرمنقول که فروشنده به موجب سند رسمی انتقال قطعی، مسؤولیت تحویل و تسلیم مبیع را برعهده دارد در صورت مؤجل بودن زمان تسلیم، به هر تقدیر از آن تاریخ به بعد در صورتی که عین ملک از ناحیه خریدار مطالبه شود تصرفاتش در ملک مسن غير حق و غیرمجاز و مشمول حکم ماده ۲۰۸ قانون مدنی است. همین حکم نسبت به سایر اشخاصی که بعدا ملک را به نحو عدوانی و غیر مجاز تصرف کرده اند جاری خواهد بود.

خلع ید از اموال غیرمنقول خلع ید از اموال غیرمنقول

بنابراین، براساس اصل نسبی بودن آثار قراردادها و حاکمیت و اعتبار آن نسبت به طرفین، خریدار می تواند با طرح دادخواست علیه فروشنده تحویل و تسلیم مبیع را تقاضا کند و حکم صادره با رعایت ماده ۴۴ قانون اجرای احکام مدنی به موقع اجرا گذاشته میشود مع الوصف با اختیارات حاصله از ماده ۳۱۷ قانون مدنی مالک می تواند عین مال منصوب را از غاصب اولی یا از هریک از غاصبین بعدی که بخواهد مطالبه کند که این امر از باب مسؤولیت تضامنی غاصبان در رد عین است.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *