تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست اثبات مالكيت / ابطال عقد بيع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برگ دادخواست به دادگاه عمومی (دعوی مالی منقول)

مشخصات طرفین | نام نام خانوادگی نام پدر شغل

محل اقامت | شهر – خیابان – کوچه – شماره – پلاک – کد ملی

 

خواهان ها |مشخصات خریدار

خواندگان | ۱- مشخصات فعلی (مالک) ۲- مشخصات فروشنده اصلی

وکیل یا نماینده قانونی | مشخصات وکیل

تعیین خواسته و بهای آن | ۱- اثبات مالکیت نسبت به یک دستگاه خودرو……………… ۲- ابطال معامله (عقد ہی) و نقل و انتقال رسمی انجام شده ما بین خوانندگان

٣- الزام خوانده ردیف اول به حضور در احد از دفاتر ثبت و تنظیم سند رسمی خودروی یاد شده به نام موکل هر یک مقوم بر ۵۱ میلیون ریال ۴- تعیین اجرت المثل ایام تصرف از تاریخ ……………… لغایت اجرای حکم و الزام خوانده به پرداخت آن فعلا مقوم بر ۵۱ میلیون ریال با جلب نظر کارشناس رسمی ضمن احتساب کلیه خسارات ناشی از دادرسی از باب تسبیب / بدوا صدور و اجرای فوری قرار تامین « عين»خواسته

دلایل و منضمات دادخواست | ۱) دلیل سمت / وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی ۲) فتوکپی مصدق بیع نامه مورخ………………………………. ۳) استعلام از راهور ناجا ۴) جلب نظر کارشناس رسمی۵) ثانی دادخواست

ریاست محترم دادگستری شهرستان……………………..

سلام علیکم – احتراما با اجازه حاصله از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی خاطر عالی | را به وکالت از ناحیه خواهان مستحضر می دارد خواسته موکل به دلایل ذیل محل قانونی برای پذیرش داشته و در خور اجابت می باشد:

صفحه مخصوص ادامه شرح دادخواست

۱)به موجب عقد بیع موضوع بیع نامه مورخ……………. شش دانگ یک دستگاه خودروی نیسان به  شماره انتظامی ناجا……….. به مبلغ ………….. ریال از خوانده ردیف اول ابتیاع شده است

۲) به موجب مستفاد از قانون مدنی :

به مجرد وقوع عقد بیع مشتری (موکل) مالک مبیع می گردد که در ما نحن فيه خوانده ردیف اول به عنوان بایع پس از فروش خودروی مختلف فيه بدون اذن موکل اقدام به انتقال آن به خوانده ردیف دوم نموده است.

۳) با واگذاری این خودرو به موکل برای خواندگان به منظور نقل و انتقال این خودرو شرعا و قانونا اختیاری محقق نبوده و نقل و انتقال انجام شده بین خواندگان بنا به دلایلی که ذکر آن رفت باطل می باشد.

 ۴) از نتایج قانونی و قهری و فرعی عقد بیع تنظیم سند رسمی انتقال می باشد که در مانحن فيه خوانده ردیف اول ملزم به ایفای تعهد قراردادی و قهری و ملزم به تنظیم سند رسمی انتقال به نام موکل می باشد.

۵)به منظور جلوگیری از تضییع و تفریط خواسته بدوا و مستند به ماده ۱۰۸ و به بعد قانون آیین دادرسی مدنی صدور و اجرای فوری قرار تأمین از «عين» خواسته (ماده ۱۲۲ همان قانون)(توقيف فیزیکی خودرو ) در خواست می گردد.

۶) نسبت به سپردن تأمین ناشی از خسارت احتمالی حاصل از اجرای قرار برابر نظر اقدام خواهد شد.

۷) همچنین نظر به اینکه پس از فروش خودروی مورد ترافع به موکل این خودرو توسط خوانده ردیف دوم بهره برداری شده است و برای او حقی قابل تصور نمی باشد نامبرده ضامن منافع اعم از مستوفات و غیر مستوفات می باشد هر چند در فرض محال استیفا ننموده باشد.

بناء به مراتب و معنونه در فوق: و استناد به مواد ۱۰ و ۲۱۹ و ۲۲۰ و ۲۲۳ و ۳۳۸ و ۳۶۲ و ۳۰۸ به بعد قانون مدنی و ۱۹۸ و ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی و استماع خواسته و در ما نحن فيه صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

نسبت به پرداخت تفاوت تمبر در خصوص جزء چهارم خواسته برابر بند ۱۴ ماده ۳ قانون وصول در زمان اجرای حکم اقدام خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی توسط کارشناسان حقوقی به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *