تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه ارائه شده اسن. اگر می خواهید با یک وکیل آنلاین واتس آپ صحبت کنید، می توانید از مشاوره حقوقی بهره مند شوید.

دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه
دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه

دعوی مرتبط دوم / مطالبه الباقی مهر ما في القباله

فلا تتبعوا ألهوى آن تعدلوا

شعبه ………… حقوقی دادگاه عمومی بخش ……

شماره دادنامه: ۱۹۹۱۸۳) خواهان: معصومه خوانده: نادر خواسته مطالبه مهر

 

گردشکار: پس از وصول پرونده ثبت آن به کلاسه فوق و جری جمیع تشریفات | قانونی دادگاه با اعلام ختم رسیدگی به شرح ذیل انشاء رأی می نماید.

رأی دادگاه

دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه
دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه

در خصوص دعوی خانم معصومه علیه آقای نادر به خواسته مطالبه مبلغ ششصد | هزار ریال از کل مبلغ مهر به نرخ روز به شرح مفاد متن دادخواست تقدیمی، با توجه به رونوشت مصدق سند نكاحبه پیوست در پرونده، رابطه علقه و زوجين زوجين محرز و | مسلم میباشد. با عنایت به محتویات پرونده و خواسته خواهان با این توضیح که از کل مبلغ مهر خود که یکصد هزار تومان بوده، چهل هزار تومان را دریافت کرده و البانی را به نرخ روز از خوانده مطالبه می نماید و خوانده دعوی نیز به عدم پرداخت مابقی مهر زوجه اقرار داشته است لذا با توجه به مراتب سابق الذكر و نظر به اینکه مهر زوجه عندالمطالبه بوده و بر ذمه زوج دین میباشد که به محض مطالبه می بایست توسط زوج در حق زوجه کارسازی و پرداخت شود. در نتیجه خواسته خواهان را ثابت تشخيص، دادگاه مستند به یک تبصره الحاقی به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی حکم بر محکومیت | خوانده به پرداخت مهر زوجه به نرخ روز براساس فرمول:

۲۳۸۱۸ × ۶۰۰ / ۰۰۰ ریال ) و پرداخت مبلغ ۴۹۰/ ۰۰۰ ریال از بابت هزینه دادرسی در حق خواهان صادر و اعلام می نماید رای دادگاه حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر مرکز استان می باشد.

رئیس شعبه …………. حقوقی دادگاه عمومی بخش -………..

دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه
دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه

لازم به ذکر است امکان  مشلوره حقوقی رایگان با وکیل طلاق توافقی برای همه مردم سراسر کشور وجود دارد.

قابل ذکر است حق حبس اشاره شده که بواسطه عدم دریافت مهر برای زوجه بوك می شود مربوط به وضعیتی است که زن قبل از اخذ مهر به اختیار خود در تمکین قرار نگین باشد و الا چنانچه قبل از دریافت مهر، به اختیار خود به ایفاء وظایفی که در مقابل شما دارد قيام نمود، دیگر نمی تواند از حق حبس مزبور استفاده کند.(1) صورت دیگر امتناع از تمکین وجود معاذیر قانونی است که در صورت وجود شرایط و تأي دادگاه، نفقه به زن تعلق می گیرد. در این ارتباط ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی تصریح نموده اگر بودن زن با شوهر در یک منزل متضمن خوف ضرر بدنی با مالی یا شرافتی برای زن باشد، زن می تواند مسکن عليحده اختیار کند و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور، محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر نخواهد داد و مادام که زن در بازگشتن به منزل مزبور معذور است نفقه بر عهده شوهر خواهد بود. بنابراین اگر اعمال و رفتار مرد سلامت جسمی یا روحی و روانی زن را مورد تهدید قرار دهد و زوج به واسطه بدرفتاری، اذیت و آزار با کتک کاری و اعمال غیرمتعارف | موجب صدمه زوجه شود و عملکرد گذشته او بیم تکرار این اقدامات را در زندگی حال یا آتی وی با همسرش حاصل نماید و با منزل خود را محل تجمع و تردد افراد ناباب قرار دهد که عصمت و شرافت زن مورد تهدید قرار گیرد، زوجه مجاز است مسکن مجزا اختیار کندو عدم حضور او در منزل زوج عذر موجه محسوب می شود و در صورت تائید چنین مواردی | در دادگاه، محکمه زوجه را مجبور به حضور در منزل زوج نمی نماید و نفقه به او تعلق | خواهد گرفت. شایان ذکر است در فاصله زمانی که محاکمه بین زوجین در جریان باشد محل | سکونت زن به تراضی دو طرف یا با تعیین محکمه مشخص و معین خواهد شد.”


دادخواست تعیین تکلیف از طرف زوجه

خواسته یا موضوع و بهای آن تقاضای صدور حکم بر تعیین تکلیف به شرح متن

دلایل و منضمات دادخواست (مدرک) ۱۔ دل سمت وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی (پک برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق سند نکاحنامه (سه برگ) ۳- فتوکپی مصدق اظهارنامه شماره / تاریخ (یک برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق شناسنامه  (۵ برگ) 5- ثانی دادخواست (۱۱ برگ)

شرح دادخواست     ریاست محترم دادگاه عمومی بخش………

ریاست محترم دادگستری شهرستان شوش / استان خوزستان اسلام علیکم / احتراما / اینجانب / اینجانبه… وکیل پایه… دادگستری به شماره پروانه… به وکالت از خواهان به | استحضار می رساند

1- به موجب سند نکاحنامه شماره …..مورخ… دفترخانه شماره… موكله (خواهان) همر شرعی و رسمی خوانده محترم می باشد. ۔

٢- ثمره… زندگی مشترک در خلال مدت مذکور ۳ فرزند ۱)………………………. ۲)…………….. 3)………………….. می باشد.

3-مع الوصف: خوانده بدون عذر موجه شرعی و وصف موقعیت قانونی و بلادلیل، موكله (خواهان) و فرزندان مشترک را بلاتکلیف رها نموده است.

 ۴- علی رغم ارسال اظهارنامه شماره امورخ… که در تاریخ ابلاغ واقعی / قانونی شده | و بلاجواب مانده، خوانده حاضر به انجام تکالیف زوجیت نمی باشد.

بناء عليهذا:با تقدیم دادخواست حاضر: و استناد به متون نتیجه منجمله کتاب ارزشمند تحریرالوسیله حضرت امام خمینی (ره)، | رسیدگی و استماع خواسته و نفس الامر پذیرش دعوی و سپس صدور حکم به شرح ستون | خواسته از محضر دادگاه مورد استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام محل امضاء. مهر – اثر انگشت

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *