تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

درخواست مهریه از طرف پدر زوجه فوت شده

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

باسلام، حدود 1 ماه پیش خانم برادرم بعلت اینکه از سوی پدرش یکسری واقعیات گذشته که در دوران کودکی اتفاق افتاده و باعث مرگ مادرش شده و هیچی ربطی به برادرم نیز نداشته با داشتن یک دختر سه ساله و همسر ، تحمل ادامه زندگی را نداشته و اقدام به خودکشی میکند.

درخواست مهریه از طرف پدر زوجه فوت شده

از آنجا که برادر بنده یک دختر سه ساله دارد پدر خانمش طی دادخواستی ،مهریه و جهیزیه دختر فوت شده خود را از برادر بنده مطالبه میکند. با توجه به موارد فوق سوالات بنده بشرح ذیل میباشد: 1- آیا با توجه به فوت زوجه پدرش میتواند درخواست مهریه نماید؟ 2- آیا میتواند جهیزیه آن مرحوم را درخواست کند؟ 3- آیا میتواند کادوهایی که بعنوان پاتختی و کادو از جمله سرویس طلا و فرش داده ، پس بگیرد؟ 4-مهریه آن مرحوم 214 سکه میباشد . چند سکه به پدرش تعلق میگیرد؟ 5- به دختر آن مرحومه چه چیزی تعلق میگیرد؟ 6 – چگونه میتوان بخاطر افشای مسائل خانوادگی از پدر زنش شکایت نمود ؟ چراکه افشای مسائلی که هیچی ربطی به برادر بنده نداشته و مربوط به دوران بچگی آن مرحوم میشده سبب گردیده که آن مرحوم با داشتن بچه و شوهر طاقت این نامهربانیها را نداشته و بدلیل مداخله زن باباش اقدام به خودکشی کند. چکونه میتوانیم شکایت کنیم؟ 7- در حین برگزاری مراسم ختم پدر مرحوم یک رسید از برادر بنده و پدرم گرفته مبنی براینکه هزینه های مراسم را پرداخت کرده ولی بعد از مراسم معلوم شده که رسید مربوط به آپارتمانی هست که برادرم برایش اجاره کرده که پول پیش را برادرم داده ولی پدر خانمش با گرفتن این رسید ادعا دارد 40 میلیون تومان پول پیش را او به برادرم داده است. چگونه میتوان این موضوع را پیگیری کرد؟ با تشکر از صبر و حوصله شما ممنونم

درخواست مهریه از طرف پدر زوجه فوت شده

 

پاسخ : با سلام پدر زوجه می تواند بعنوان وارث و قائم مقام متوفی(دخترش)نسبت به مطالبه طلب دخترش صرفاً به قدرالسهم خودش از ماترک(یک ششم) اقدام نماید و بر فرض عدم استطاعت برادرتون ، ایشان می تواند دادخواست اعسار یا تقسیط دهد موفق باشید.

اگر به اطلاعات بیشتری نیازمند هستید می توانید سوالات حقوقی خود را از مشاوره حقوقي رایگان بپرسید

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *