تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت در دیوان عدالت اداری + وکیل

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

به وبلاگ ما در مورد طرح شکایت در دیوان عدالت اداری خوش آمدید! آیا با مشکل قانونی مواجه هستید که نیاز به راهنمایی و حمایت یک متخصص دارید؟ نگران نباشید، زیرا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در دنیای پیچیده حقوق دیوان عدالت اداری به آسانی حرکت کنید. خواه این پرونده علیه تصمیم ناعادلانه دولت باشد یا به دنبال عدالت برای تخلفات اداری، تیم وکلای مجرب ما آماده است تا در هر مرحله به شما کمک کند.

در این مقاله، شما را در مراحل مختلف شکایت در دیوان عدالت اداری راهنمایی می کنیم. از درک اینکه از کجا باید دادخواست خود را شروع کنید تا یافتن وکیل مناسب که می تواند به طور تخصصی حمایت خود را ارائه دهد، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. پس بیایید در این سیستم قضایی تخصصی غوطه ور شویم و کشف کنیم که چگونه می توانید از حقوق خود دفاع کنید و به دنبال عدالت باشید.

شکایت در دیوان عدالت اداری

برای شکایت در دیوان عدالت اداری از کجا شروع کنیم؟

وقتی نوبت به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری می رسد، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد بسیار مهم است. اولین قدم جمع آوری تمام اسناد و مدارک مرتبط با پرونده شماست. در مرحله بعد، باید مخاطب شکایت خود را به درستی انتخاب کنید؛ فلذا سازمان اداری یا بخش دولتی خاصی را که مسئول تصمیمی است که به چالش می کشید، شناسایی کنید و این مهم است که تعیین کنید کدام دادگاه صلاحیت رسیدگی به پرونده شما را دارد، زیرا دادگاه های مختلف به انواع مختلفی از امور اداری رسیدگی می کنند.

هنگامی که تمام مدارک لازم را جمع آوری کردید و دادگاه مناسب را شناسایی کردید، زمان آن فرا می رسد که شکایت خود را آماده کنید. این شامل ایجاد یک متن واضح و مختصر است که دلایل شکایت شما را مشخص می کند و جزئیات تصمیم یا اقدام مورد اعتراض را ارائه می دهد. پس از تنظیم شکایت شما باید در مهلت تعیین شده در قانون به دیوان عدالت اداری تسلیم شود. مطمئن شوید که این مهلت‌ها را کاملاً رعایت کرده‌اید، زیرا عدم انجام این کار ممکن است منجر به رد پرونده و درخواست شما شود.

به یاد داشته باشید که رویه های قانونی برای افراد بدون تخصص حقوقی می تواند پیچیده و دلهره آور باشد. مشاوره گرفتن از یک وکیل مجرب که در زمینه دیوان عدالت اداری تخصص دارد در این مرحله به شدت توصیه می شود. آنها می توانند شما را در هر مرحله از فرآیند، راهنمایی کنند و به شما کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که حقوق شما در سراسر روند پرونده محافظت می شود. بنابراین با جمع آوری شواهد، شناسایی مرجع قضایی، تهیه یک شکایت قوی، اولین قدم را به سوی عدالت بردارید – سپس با یک وکیل مورد اعتماد مشورت کنید که به شما در پیمایش در این سفر حقوقی پیچیده کمک می کند!

طرح شکایت در دیوان عدالت به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می شود ، به همین منظور سامانه ای تحت عنوان سامانه ساجد دیوان عدالت اداری به نشانی sajed.divan-edalat.ir ایجاد شده است که از طریق این سامانه اشخاص می توانند با پرداخت هزینه ، شکایات خود را در سایت دیوان ثبت کنند و دارک خود را با توجه به شرایط سامانه آپلود نمایند.

شماره وکیل جهت تنظیم دادخواست در دیوان عدالت اداری

تصمیم گرفتید پرونده خود را به دیوان عدالت اداری ببرید؟ این یک قدم بزرگ است و داشتن وکیل باتجربه در کنار شما بسیار مهم است. اما شما از کجا شروع می کنید؟ چگونه می توانید وکیلی را پیدا کنید که به شما در ارائه دادخواست و مبارزه برای حقوق خود کمک کند؟

ابتدا اجازه دهید در مورد یافتن وکیل برای تقدیم دادخواست شما در دیوان عدالت اداری صحبت کنیم. یکی از ساده ترین راه ها توصیه های شخصی دوستان یا اعضای خانواده است که تجربیات مثبتی با وکلا در موارد مشابه داشته اند. همچنین می توانید از طریق موسسات معتبر حقوقی با وکلای متخصص امور دیوان عدالت اداری آشنا شوید، تهران وکیل برای کمک به شما در این زمینه آماده ارائه خدمت است. هنگامی که چند وکیل را به عنوان نامزد بالقوه دارید، وقت آن است که اطلاعات تماس آنها از جمله شماره تلفن را جمع آوری کنید. این به شما این امکان را می دهد که با آنها تماس بگیرید و برای بحث بیشتر در مورد پرونده خود با آنها مشورت کنید و مطمئن شوید طرح شکایت در دیوان عدالت اداری در احیای حق و حقوق شما فایده ای خواهد داشت.

در طول این مشاوره ها، حتماً از تجربه آنها در رسیدگی به پرونده های دیوان عدالت اداری جویا شوید. دریابید که آنها به چند مورد مشابه رسیدگی کرده اند و چه نتایجی برای موکلین خود به دست آورده اند. بسیار مهم است که یک وکیل با تجربه انتخاب کنید که از نحوه عملکرد این دادگاه خاص مطلع باشد. نکته مهم دیگر درک ساختار حق الزحمه وکیل قبل از استخدام آنها است. به یاد داشته باشید که فقط یافتن وکیل، مهم نیست – بلکه یافتن بهترین وکیل برای موقعیت خاص شماست. به دنبال فردی باشید که دانش تخصصی در زمینه دیوان عدالت اداری داشته باشد و سابقه موفقیت خوبی داشته باشد.

به طور خلاصه: یافتن یک وکیل قابل اعتماد و با تجربه در تقدیم دادخواست در دیوان عدالت اداری هنگام عدالت خواهی برای پرونده شما ضروری است. هنگام جستجوی نامزدهای بالقوه از توصیه های شخصی یا از معرفی وکیل توسط موسسات حقوقی استفاده کنید و فراموش نکنید که قبل از هر تصمیمی با آنها مشورت کنید! اگر با پرونده ای در دیوان عدالت اداری درگیر هستید، هم اکنون با شماره های 09371135179 و 09371135833 تماس بگیرید.

چه پرونده هایی در دیوان عدالت اداری مطرح می شود؟

دیوان عدالت اداری مسئولیت رسیدگی به طیف وسیعی از پرونده های مربوط به حقوق اداری را بر عهده دارد. این موارد شامل اختلاف بین افراد یا سازمان ها و سازمان های دولتی یا مقامات دولتی است.

صلاحیت شعب دیوان عدالت به سه دسته تقسیم می‌شود؛

دسته اول رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و سازمان تأمین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و مؤسسات وابسته به آن‌ها همچنین اقدامات ماموران این واحدهای دولتی در امور راجع به وظایف آنها؛ توضیح اینکه شخصی که می‌خواهد به شعب دیوان عدالت اداری مراجعه کند؛ هم می‌تواند از اقدام یا ‏تصمیم خود دستگاه شکایت کند و هم از تصمیم و اقدام مأمور یا کارمند دستگاه شکایت ‏نماید که هر دو شکل آن وجود دارد.‏

نکته: دیوان عدالت اداری مرجع تظلم خواهی مردم است و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند در دیوان شکایت کنند.

دسته دوم صلاحیت شعب دیوان عدالت اداری؛ رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون‌های مالیاتی، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما و کمیسیون موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با قانون است.

سومین صلاحیت شعب دیوان، رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان واحدها و مؤسسات مذکور و مستخدمان مؤسساتی که شمول این قانون نسبت به آن‌ها محتاج ذکر نام است اعم از لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *