تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیلشکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیل

 

زحمات و خدمات رسانی های ناجا در کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که نیروی های فداکار و متعهد این گروه نظامی، در جهت حفظ امنیت مردم می کوشند و این موضوع از همه جهت قابل ستایش و قدردانی است اما گاهی در میان نیروهای ناجا و ماموران حاضر در مراکز مربوطه، نارضایتی مراجعین دیده می شود. در صورتی که هر کدام از پرسنل و نیروی فعال در ناجا به هر دلیلی از قانون سرپیچی کنند، با آن ها برخورد می شود. در صورتیکه قصد دارید در رابطه با شکایت از ناجا در دیوان عدالت بدانید، با ما همراه باشید.

مراحل قانونی شکایت از پلیس ناجا در دیوان عدالت اداری

در صورتیکه به هر دلیل با رفتار ناشایست مامورین ناجا مواجه شده اید و در این میان حقی از شما ضایع شده است، می توانید طی تنظیم شکواییه از مامور خاطی شکایت به عمل آورید. برای این منظور یک سری مراحل قانونی در نظر گرفته شده است که این مراحل عبارتند از:

  • در اوراقی که توسط دستگاه قضایی صادر می شود، شکایتی را با موضوع مشخص در رابطه با برخورد پلیس تنظیم کنید.
  • در شکواییه ذکر شده، به طور کامل اطلاعات مربوط به شاکی و متهم وارد می شود.
  • دلیل شکایت و مسئله ای که در این میان موجب تنظیم شکایت شده، باید به طور کامل شرح داده شود.
  • مستندات شاکی ضمیمه شکایت خواهد شد؛ در این میان ارائه هرگونه مدارک و شواهد می تواند در روند نتیجه گیری شکایت تاثیرگذار باشد.
  • دادسرای نظامی و یا بازرس ناجا وظیفه رسیدگی به پرونده را بر اساس دلایل و مدارک موجود بر عهده می گیرد.
  • پس از تکمیل پرونده و ارائه مدارک لازم به دستگاه رسیدگی کننده، ابلاغیه الکترونیکی از شکایت به شماره شاکی ارسال می شود.
  • پس از بررسی کامل پرونده و همچنین کامل شدن تحقیقات، نسبت به صدور ابلاغیه الکترونیکی به طرفین و در نهایت صدور رای اقدام می شود.

شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیلشکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیل

 

موارد شکایت از پلیس ناجا

در صورتیکه هر کدام از ارگان های تحت نظر ناجا اعم از نیروی انتظامی، پلیس فتا و یا پلیس راهنمایی و رانندگی عملی را خلاف قانون انجام دهند، شهروندان می توانند نسبت به مطالبه حق خود اقدام به تنظیم شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری نمایند. موارد شکایت از ناجا عبارتند از:

  • در مواردی که مامورین ناجا به هر دلیلی پاسخ گویی مناسب و به موقع ای نداشته باشند، خلاف قانون رفتار کرده اند و ارباب الرجوع می تواند در این زمینه شکایتی را تنظیم کنند.
  • در صورت مشاهده دریافت بی دلیل مدارک، توسط مأمورین ناجا، به روش های مختلف می توان پیگیر حق قانونی خود شد.
  • باتوجه به اینکه مامورین ناجا محرم اسرار مردم هستند، به هیچ وجه نباید اسرار کسی را فاش کنند که در صورت مشاهده چنین اتفاقی می توان نسبت به تنظیم شکایت از پلیس اقدام کرد.
  • مدارک هر یک از متهمین و یا سایر کسانی که به مراجع قانونی مراجعه کرده اند، نزد پلیس امانت است و در صورت مفقود شدن این مدارک باید پاسخگو باشند.
  • هر چند که نیروی زحمت کش ناجا وظیفه ایجاد امنیت و آرامش کشور را بر عهده دارند اما اجازه توهین و یا برخورد فیزیکی با متهم را ندارند به همین دلیل در صورت مشاهده چنین مواردی می توان نسبت به شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری اقدام کرد.
  • هرگونه سهل انگاری در اجرای وظایف توسط مأمورین ناجا با ارائه مدارک قابل پیگیری خواهد بود.
  • پلیس باید وظایف خود در رسیدگی به کار ارباب رجوع را به موقع انجام دهد؛ اگر در هر صورت از این وظیفه خودداری کنند، خلاف قانون عمل کرده اند.
  • دریافت رشوه به هر نحوی از جانب پلیس کشور، پیگرد قانونی دارد.

شکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیلشکایت از ناجا در دیوان عدالت اداری+وکیل

جمع بندی

همانطور که گفتیم وظیفه ناجا حفظ امنیت و آسایش مردم است و در این مورد قابل ستایش و قدردانی هستند اما گاهی به هر دلیلی ممکن است اقدام خلاف قانونی از جانب مامورین آن دیده شود که در این صورت قابل پیگیری خواهند بود. در صورتی که ادله مناسبی برای اثبات کم کاری مامورین ناجا وجود داشته باشد، با تنظیم شکایت و ارجاع به دیوان عدالت اداری می توان به نتیجه مطلوب در جهت رسیدگی به پرونده دست پیدا کرد.

همانطور که می دانید پیگیری شکایات در مراجع و اللخصوص دیوان عدالت اداری نیازمند صرف زمان، هزینه و آگاهی است به همین دلیل انتظار نمی رود که شما به عنوان یک فرد عادی از این عهده این کار بر بیایید. به منظور پیگیری شکایت خود می توانید صفر تا صد اقدامات اداری لازم را به وکیل دیوان عدالت اداری  در گروه تهران وکیل بسپارید. گروهی از وکلای کاربلد در تهران وکیل گرد هم آمده اند تا در این مسیر تا رسیدن به نقطه مطلوب شما را پشتیبانی کنند.

لازم به ذکر است که مشاوره اولیه با این گروه رایگان بوده که پس از رسیدن به نتیجه با مشاورین می توانید پیگیری پرونده خود را با خیالی آسوده به آن ها بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *