تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعواصدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا به چه صورت است؟

در صورتی که خواهان دلایل اثباتی برای ادعای خود ارائه نکند، موضوع مقتضی صدور قرار رد دعوا است.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۰۰۱۰۰۰۷۱۳

تاریخ: ۲۸/۶/۱۳۹۱

رای شعبه ۱۸۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

در خصوص دعوای (م.الف.) فرزند (ف.) به طرفیت (ع.ج.) فرزند (س.ج.) به خواسته تأیید فسخ اجاره به دلیل عدم امکان انتفاع از مورد اجاره و مطالبه مبلغ (۱۰۸٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال خسارت وارده با احتساب سایر خسارات قانونی، نظر به اینکه خواهان حسب مندرجات پرونده تقاضای تأیید فسخ عقد اجاره را درخواست نموده ولیکن خواهان در جلسه دادگاه، دلیلی بر فسخ قرارداد ارائه نداده و از طرفی فسخ قرارداد مذکور از سوی خوانده تکذیب گردیده، لذا دادگاه به دلیل عدم احراز صحت ادعای خواهان مستندا به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی، حکم بر بطلان دعوای خواهان صادر می نماید. رأی صادره حضوری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعواصدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

رئیس شعبه ۱۸۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران – خدایاری

رأی شعبه ۵۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای (م.الف.) به طرفیت آقای (ع.ج.) نسبت به دادنامه شماره ۲۳۱-۹۱/۴/۵موضوع پرونده کلاسه بایگانی ۱۸۳ ۹۱۰ شعبه ۱۸۱ دادگاه عمومی ( حقوقی)تهران که به موجب آن حکم به بطلان دعوی مشارالیه به خواسته تأیید فسخ اجاره به دلیل عدم امکان انتفاع از آن و محکومیت خوانده به تأدیه مبلغ ( ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰)ریال به وصف مقید در دادنامه تجدیدنظر خواسته اصدار يافته است. اینک با التفات به محتویات پرونده و مفاد لایحه ضمیمه دادخواست تسلیمی تجدیدنظرخواه و پاسخ آن چون دعوای خواهان بدوی به هیئت اقامه شده به دلیل عدم تمسک به دلایل اثباتی، از ناحیه مشارالیه، مقتضی صدور قرار رد دعوی بود نه حکم به بطلان آن و چون امر مذکور در صدور دادنامه تجدیدنظر خواسته مطمح نظر واقع نشده است

صدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعواصدور قرار رد در صورت عدم ارائه دلایل اثبات دعوا

از این رو دادنامه تجدیدنظر خواسته واجد ایراد قضائی تشخیص و با استناد به مقررات مواد ۳۴۸ و ۳۵۸ از قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، ضمن نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته، قرار رد دعوای خواهان بدوی را صادر و اعلام می نماید. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه ۵۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *