تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترینوکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین

 

در دنیای امروزی بسیاری از دعاوی مطرح شده در دادگاه ها و محاکم قضایی مربوط به اختلافات مالی هستند که در موارد زیادی نیازمند تامین خواسته در این پرونده ها برای دست یافتن به حقوق از دست رفته خواهان خواهیم بود.

در این راستا می توانید ضمن آشنایی با قوانین حقوقی از یک وکیل تامین خواسته بخواهید تا با راهنمایی شما امکان دست یابی به حقوقی مادی شما را با سرعت بیشتری فراهم کنند.

ما در ادامه قصد داریم تا شما را تامین خواسته، انواع آن و شرایط لازم برای صدور قرار تامین آشنا کنیم و نگاهی به مباحث قانونی مرتبط با آن بپردازیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیگیری دعاوی مالی خود با درخواست تامین خواسته یا توقیف اموال با یک وکیل متخصص تامین خواسته مشورت کنید تا راهنمایی های بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

لازم به ذکر است که موسسه حقوقی و ثبتی تهران وکیل به عنوان یکی از موسسات برتر در تهران آماده است تا راهنمایی های لازم را با معرفی بهترین وکیل تامین خواسته در اختیار شما قرار دهد. برای همین در صورتی که بنا به هر دلیلی نیازمند مشاوره و راهنمایی یک وکیل هستید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه تماس بگیرید تا سعی کنند در اسرع وقت بهترین وکیل تضمینی تامین خواسته را به شما معرفی کنند.

 

وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترینوکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین

اهمیت تامین خواسته چیست؟

به طور حتم بسیاری از پرونده های مطرح شده در دادگاه ها و محاکم قضایی جنبه مالی دارند و در رسیدگی به آن ها یکی از طرفین خواهان مطالبه حقوق مادی خود از خوانده و یا خواندگان در پرونده می باشد.

این در حالی است که در بسیاری از موارد دیده می شود خوانده قصد دارد از هر طریقی که شده است از پرداخت دیون مالی خود امتناع ورزد و حتی با انتقال اموال خود از پرداخت بدهی های مالی خود به خواهان خودداری کند.

بسیاری از پرونده هایی که در آن ها خواهان نتوانسته است به حقوق مادی خود دست پیدا کند به دلیل سرعت عمل خوانده یا فرد بدهکار در انتقال اموال خود به دیگران و یا مخفی کردن آن ها بوده است که باعث وارد شدن ضررهای اقتصادی بیشتری به مالباخته در جریان رسیدگی به این پرونده ها شده است.

یکی از بهترین راه هایی که می توان از این اتفاق جلوگیری کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن طلب خود را وصول نمود، استفاده از قرار تامین خواسته می باشد که به شما کمک خواهد کرد حتی در صورتی که خوانده قصد داشته باشد از پرداخت دیون خود امتناع کند، با معرفی اموال او به دادگاه و تقاضای تامین خواسته درخواست توقیف دارایی های او را بنمایید تا مجبور به ادای دیون مالی خود شود.

دلیل پیش بینی تامین خواسته در قانون

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد مهم ترین دلیلی هستند که باعث شده است قانونگذار اقدام به پیش بینی و تصویب قوانین خاصی برای تامین خواسته طلبکاران یا خواهان و یا شاکی در پرونده های حقوقی و کیفری بنماید.

این قوانین از بهترین قوانین تصویب شده در ارتباط با پرونده هایی هستند که جنبه مالی دارند و با توجه به فاصله زمانی بیتناقامه دعوا در دادگاه تا زمان صدور حکم که می توان برای ماه ها به طول انجامد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معنی لغوی تامین خاسته

از نظر لغوی تامین به معنی ایمن نگه داشتن است و تامین خواسته را می توان به معنی ایمن نگه داشتن خواسته خواهان از ضایع شدن در دعاوی مطرح شده در دادگاه دانست.

در واقع وقتی شما درخواست تامین خواسته را از مقام قضایی می کنید از او می خواهید که اقدام به محافظت از دارایی های معرفی شده به دادگاه برای استفاده از آن ها به منظور جبران دیون مالی را فراهم نماید.

به طور حتم مطالب گفته شده برای شما اهمیت تامین خواسته در دست یافتن به حقوق مادی خواهان در جریان رسیدگی به پرونده های قضایی را روشن می کند. شما می توانید در ارتباط با تامین خواسته اطلاعات بیشتری را با مشورت با یک وکیل متخصص تامین خواسته (که سابقه کافی در رسیدگی و وکالت پرونده های مالی را دارد) دریافت کنید، با این وجود ما در بخش های بعد اطلاعات جامع تری را در ارتباط با این موضوع در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مزایای صدور تامین خواسته

یک مزیت تامین خواسته که باعث می شود مالباختگان و یا خواهان در پرونده های قضایی زودتر به حقوق مادی خود دست پیدا کنند در انگیزه بیشتر خوانده و یا فرد بدهکار برای پرداخت دیون خود می باشد که به دلیل توقیف اموال او می تواند حتی قبل از صدور حکم به بازپرداخت دیون و بسته شدن پرونده منتهی شود.

تجربه نشان می دهد که در بسیاری از اختلافات مالی در صورتی که بتوانید اموال منقول و یا غیرمنقول خوانده را با استفاده از قرار تامین خواسته توقیف کنید، خوانده با سرعت بسیار بالاتری حتی قبل از این که حکم صادر شود اقدام به بازپرداخت بدهی های خود خواهد نمود و پرونده ها با مصالحه فیصله خواهد یافت.

به همین دلیل اگر به دنبال اقامه دعوی در خصوص چک و یا هر موضوع دیگری باشید و در همان قدم های اول تمام تلاش خود را با درخواست تامین خواسته با معرفی اموال منقول و یا غیرمنقول خوانده به کار بندید، بسیار زودتر به نتیجه خواهید رسید. شما می توانید در این مسیر به منظور تسریع در فرایند توقیف اموال با یک وکیل متخصص تامین خواسته مشورت کنید.

 

وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترینوکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین

چگونگی صدور قرار تامین خواسته

قبل از این که در مورد پرونده هایی که می توان در ارتباط با آن ها درخواست تامین خاسته را نمود مطالبی را بیان می کنیم باید بدانید که در بسیاری از موارد بنا به تشخیص دادگاه ممکن است که برای موافقت با قرار تامین خواسته لازم باشد که خاهان نیز متقابلا تامین لازم را ارائه دهد.

اما به عنوان مثال در صورتی که پرونده در حال رسیدگی در ارتباط با یک سند رسمی باشد نیازی به تامین متقابل وجود نخواهد داشت. همچنین در پرونده های مرتبط با اسناد تجاری که عدم پرداخت آن ها توسط دادگاه تایید شده است نیازی به قرار تامین متقابل از سوی خواهان نمی باشد.

همچنین چک و سفته از جمله اسنادی هستند که در صورتی که پرداخت نشده باشند بدون این که لازم به تامین متقابل باشد می توانید تقاضای تامین از دادگاه را بنمایید و به احتمال زیاد با درخواست شما در صورت برقرای شرایط لازم که در ادامه به آن اشاره خواهد شد موافقت می شود.

تامین متقابل از خواهان

به جز مواردی که در بالا به تعدادی از آن ها اشاره شد و نیازی به تامین متقابل از سوی خواهان ندارند، در بسیاری از موارد ممکن است که لازم باشد خواهان برای این که موافقت دادگاه را برای تامین خواسته به دست آورد به طور متقابل تامین لازم را به دادگاه برای جبران خسارت های احتمالی بدهد.

این تامین متقابل به صورت وجه نقد می باشد و در صورتی که در نهایت رای به نفع شما صادر شود با شما باز گردانده خواهد شد. اما در صورتی که در نهایت رای به نفع خوانده صادر شود و خسارتی به اموال توقیف شده وارد شده باشد باید از وجهی که نزد صندوق دادگستری به عنوات تامین واریز کرده اید مبلغ خسارت وارد شده به اموال توقیف شده را پرداخت کنید.

نکته: بهتر است که در صورتی که مبلغ تامین بالا می باشد و امکان صادر شدن رای به نفع خوانده وجود داشته باشد با یک وکیل  تامین خواسته در مورد خسارت های احتمالی به اموال و یا بهترین گزینه ها برای توقیف مشورت کنید تا اطلاعات جامع تری به دست اورید.

ما در ادامه به چند نکته دیگر در این زمینه اشاره خواهیم نمود.

چند نکته در ارتباط با تامین خواسته

ممکن است که خوانده نیز در چند مورد خاص بتواند درخواست تامین خواسته از خواهان را بنماید که یکی از این موارد در حالتی است که خواهان برای خسارات ناشی از دادرسی درخواست تامین خواسته داشته باشد.

همچنین در صورتی که خواهان برای پیگیری پرونده خود مجبور به دادن وکالت به یک وکیل شده باشد، می تواند برای خسارت ناشی از گرفتن وکیل از دادگاه درخواست تامین خواسته کند. اما در عوض خوانده نیز می تواند در این حالت درخواست تامین خواسته متقابل را بنماید.

توصیه می شود به خصوص در مواردی که ممکن است تامین خواسته با مشکل تامین متقابل روبرو شود از مشورت با وکیل متخصص تامین خواسته بهره مند شوید تا مشکل خاصی در تامین خواسته به وجود نیاید.

شرایط لازم برای صدور تامین خواسته

اولین شرط برای تامین خواسته این است که خواهان درخواست تامین را بدهد. باید توجه داشته باشید که حتی اگر خوانده قصد واگذاری اموال خود در حین دادرسی به فرد دیگر را داشته باشد و یا حتی اگر اموال تضییع شوند دادگاه به خودی خود اقدامی برای توقیف اموال در بسیاری از پرونده ها نخواهد نمود و تا زمانی که به عنوان خواهان درخواست تامین خواسته نکنید نمی توانید آن ها را توقیف کنید.

از نظر زمان درخواست تامین خواسته محدودیت زمانی وجود ندارد و خواهان می تواند قبل از این که دعوی توسط محاکم قضایی مورد بررسی قرار گیرد و یا در حین رسیدگی به پرونده درخواست تامین کند. پس از صدور حکم نیز می توان اقدام به درخواست تامین خواسته نمود.

البته باید توجه داشته باشید که برای درخواست صدور قرار تامین خواسته باید چند شرط دیگر وجود داشته باشد که عبارت هستند از:

خواسته باید منجز باشد

منظور از منجز بودن خواسته این است که در حال حاضر خواسته برای توقیف وجود داشته باشد. به بیان دیگر زمان مطالبه اموال مربوطه باید همین حالا باشد. اگر تامین خواسته نیازمند گذر زمان باشد از آن با نام خواسته موجل یاد می شود و تنها در شرایط خاص امکان صدور قرار تامین قبل از موعد وجود خواهد داشت.

البته در اکثر موارد خواسته ای که توسط خواهان مطرح می شود موجز است و امکان توقیف آن در زمان حال وجود دارد، اما در هر حال این نکته ای است که در قانون به آن اشاره شده است و باید به آن توجه داشته باشید.

در صورت نیاز می توانید با مشورت با یک وکیل متخصص تامین خواسته اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید. یک وکیل می تواند نحوه تامین خواسته موجل را نیز به شما بگوید.

معلوم بودن خواسته

یک شرط دیگر این است که خواسته و میزان آن باید معلوم باشد و نمی توان در صورتی که خواسته مشخص نیست درخواست تامین آن را کرد. برای مثال امکان مطالبه وجه نقدی که میزان آن مشخص نیست وجود ندارد.

معین بودن خواسته

باید توجه داشته باشید که امکان تفکیک خواسته وجود داشته باشد. برای مثال فرض کنید که درخواست تامین خواسته شما مربوط به کالایی باشد که امکان تفکیک و معین کردن آن وجود نداشته باشد. در این حالت موافقت با قرار تامین خواسته با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترینوکیل تامین خواسته+توقیف+توقف+بهترین

مرجع صالح برای صدور تامین خواسته

پرونده اصلی شما در هر دادگاه و یا مرجع قضایی که مورد بررسی قرار می گیرد، صدور قرار تامین نیز باید با همان مرجع باشد. در واقع مرجعی که پرونده اصلی را در دست اقدام دارد بهترین مرجع برای بررسی شرایط ذکر شده در بالا می باشد و به همین دلیل قرار تامین هم باید از سوی او صادر شود.

به همین دلیل به عنوان خواهان می توانید ضمن درخواست تامین خواسته از دادگاهی که پرونده شما در حال بررسی می باشد، پس از احراز شرایط ذکر شده در بالا و گرفتن موافقت دادگاه موفق به توقیف اموال خوانده شوید.

توجه داشته باشید که همان طور که اشاره شد در مواردی ممکن است که از شما هم تامین گرفته شود و یا این که ممکن است خوانده امکان اعتراض با قرار صادر شده را داشته باشد (که تا ده روز از تاریخ صدور آن در همان دادگاه قابل اعتراض خواهد بود). اما در هر صورت نکته بسیار مهم این است که قرار تامین خواسته قابل تجدیدنظر خواهی نیست.

حال که نکات اصلی را در ارتباط با تامین خاسته با شما مطرح کردیم، در صورتی که هنوز برای شما سوالاتی در ارتباط با موارد ذکر شده وجود دارد بهتر است که با یک وکیل تامین خواسته نیز مشورت کنید. زیرا که پرونده های متعددی می توانند نیاز به قرار تامین داشته باشند و بهترین راه برای دست یافتن به حقوق شما مشورت با وکیل متخصص تامین خواسته می باشد.

برای روشن شدن موضوع ما در ادامه اشاره ای به انواع تامین خواسته و پرونده های قضایی که امکان درخواست تامین خواسته برای آن ها وجود دارد خواهیم نمود.

تامین خواسته کیفری

در صورتی که در یک پرونده کیفری امکان تضییع اموال وجود داشته باشد و یا پرونده جنبه مالی داشته باشد می توان از مقام قضایی درخواست تامین خواسته را نمود.

البته باید توجه داشته باشید که خواسته باید مشخص و معین باشد و شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد تا امکان صدور قرار تامین خواسته وجود داشته باشد.   

تامین خواسته حقوقی

به طور حتم در بیشتر پرونده های حقوقی که جنبه مالی دارند می توان درخواست تامین خواسته حقوقی را نمود. برای این کار با مشخص کردن اموال منقول و یا غیر منقول برای توقیف می توان از مقام قضایی درخواست صدور قرار تامین خواسته حقوقی را کرد.

در صورتی که شما هم یک پرونده حقوقی داشته باشید و تجربه کافی در این زمینه ندارید می توانید این درخواست را از مقام قضایی پس از مشورت با یک وکیل متخصص تامین خواسته بنمایید.

تامین خواسته مهریه

یکی از مواردی که بسیاری از پرونده ها خواهان اقدام به درخواست تامین خواسته از دادگاه می کند در پرونده های مربوط به مطالبه مهریه می باشد.

نکته مهم: توجه داشته باشید که در مطالبه مهریه و در هر پرونده دیگری امکان توقیف همه امول وجود ندارد و بخشی از دارایی ها هستند که امکان توقیف آن ها با درخواست تامین وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال ضروریات زندگی قابل توقیف نیستند. شما می توانید در این مورد با تحقیق بیشتر و یا با مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص تامین خواسته مهریه اطلاعات بیشتری به دست اورید.

تامین خواسته چک

پرونده های مربوط به چک بلامحل و یا اختلافات مالی (که به دلیل عدم پرداخت وجه از طرف خوانده در محاکم قضایی رسیدگی می شوند) از جمله مهم ترین مواردی هستند که به طور حتم با صدور قرار تامین خواسته بسیار بهتر می توان به نتیجه مطلوب در جریان رسیدگی به پرونده رسید.

به خصوص با توجه به این که در این پرونده ها ممکن است خوانده بدهی های متعددی به چند نفر داشته باشد و یا ورشکست شده باشد و به همین دلیل قصد داشته باشد با انتقال اموال خود و یا با مخفی کردن آن ها دیون مالی خود را پرداخت نکند و یا حداقل بخشی از دیون را پرداخت و در عوض رضایت خواهان در پرونده را جلب کند، صدور قرار تامین خواسته فوری در این حالت اهمیت بیشتری خواهد داشت.

برای همین به طور حتم در این پرونده ها لزوم مشورت با بهترین وکیل تامین خواسته که در دسترس دارید اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

تامین خواسته سفته

اگر چه پرونده های مرتبط با سفته در بسیاری از موارد مشابه پرونده های مرتبط با چک نیستند و ممکن است که بنا به دلایل دیگری مانند سوء استفاده از سفته و یا .. به جریان افتاده باشند، اما در هر صورت در این پرونده ها نیز در صورتی که شرایط صدور قرار تامین برقرار باشند می توان درخواست تامین خواسته را از مقام قضایی نمود.

اهمیت مشاوره با وکیل تامین خواسته

ما در این متن سعی کردیم شما را با تامین خواسته و مزایای ان آشنا کنیم. همچنین اشاره ای به انواع تامین خواسته و شرایط لازم برای صدور قرار تامین نمودیم. با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد ممکن است که در بسیاری از پرونده ها نیاز به مشاوره با وکیل متخصص تامین خواسته داشته باشید تا بهتر بتوانید نسبت به توقیف اموال و تامین خواسته خود اقدام کنید.

البته تامین خواسته همواره پیچیده نیست. اما در بعضی از پرونده ها شناسایی اموالی که شرایط ذکر شده را داشته باشند و برای مثال موجز و معین باشند به راحتی ممکن نیست. یا این که نیاز به تامین متقابل می تواند یکی از مشکلات بزرگی باشد که ممکن است برای خواهان وجود داشته باشد و به طور حتم با توجه به امکان صدور رای به نفع خوانده باید توجه بسیار بیشتری به آن نمود.

کارشناسان ما در موسسه تهران وکیل اماده هستند تا در صورت نیاز بهترین وکیل متخصص تامین خواسته را به شما معرفی کنند و تلاش کنند هر گونه راهنمایی لازم را در اختیارتان قرار دهند. می توانید در صورتی که نیاز به هر گونه سوال و یا مشورت با یک وکیل تضمینی تامین خواسته دارید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *