تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص پرداخته شده است. شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین رایگان 24 ساعته با موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید.

 

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

سازمان تامین اجتماعی، سازمانی است که کارگران و حقوق بگیران و صاحبان مشاغل آزاد را با بیمه مناسب پوشش می‌دهد. امروزه تعداد زیادی از افراد تحت پوشش مستقیم و غیر مستقیم بیمه تامین اجتماعی هستند. بیمه شده شخصی است که تحت قوانین تامین اجتماعی است و با پرداخت حق بیمه در مدت زمانی حق استفاده از مزایای قانون تامین اجتماعی را دارد.

به طور کلی اختلافاتی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی برای افراد تحت پوشش به وجود می‌آید، ابتدا در هیات های بدوی وزارت کار مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از اعلام رای صادره، خواهان و وکیل متخصص تامین اجتماعی میتوانند اعتراض خود را ظرف 15 روز در هیاتهای حل اختلاف مطرح کنند. پس از بررسی و اعلام رای در هیات حل اختلاف فرد و وکیل دیوان عدالت اداری او میتوانند در مهلت 20 روز درخواست تجدیدنظر نسبت به رای صادر شده را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند. بیشترین شکایات مطرح شده در دیوان عدالت اداری در رابطه با بیمه بازنشستگان و حق بیمه کارگران است.

وظایف و تعهدات تامین اجتماعی چیست؟

تعهدات تامین اجتماعی به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شوند:

تعهدات کوتاه مدت شامل مواردی مانند غرامت دستمزد دوران بیماری، غرامت درآمد دوران بارداری، مقرری دوران بیکاری و …است. تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری افراد با از کار افتادگی جزئی یا کلی، پرداخت مستمری افراد بازنشسته، مستمری بازماندگان و… است.

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

در چه مواردی به وکیل تامین اجتماعی نیاز داریم؟

یکی از مسائلی که بیشترین میزان شکایت در دیوان عدالت اداری را دارد مبحث بازنشستگی است. طبق ماده 15 قانون تامین اجتماعی بازنشستگی به معنای عدم فعالیت شغلی فرد بیمه شده برای رسیدن به سن بازنشستگی است. کارفرمایان یا خود افراد در دوران فعالیت کاری بیمه پرداخت میکنند تا پس از پایان دوران کار و زمانی که فرد بازنشسته شد یا به هردلیلی دیگر قادر به کار کردن نبود، به او مستمری تعلق گیرد و در حالتی که سازمان درخواست فرد را نپذیرد میتواند با همراهی وکیل تامین اجتماعی به رای سازمان اعتراض کند. طبق قانون مستمری وجهی است که مطابق شرایطی که در قانون تامین اجتماعی بیان شده برای جبران کل یا جزئی از حقوق فرد بیمه شده به خود شخص و در صورت فوت به بازماندگان او پرداخت می‌شود. برای مثال فردی پس از گذشت 25 سال از خدمت خود و پرداخت بیمه درخواست بازنشستگی را به سازمان تامین اجتماعی اعلام میکند اما این سازمان فقط 20 سال از پرداخت بیمه فرد را قبول میکند ، در این جا این فرد به همراه وکیل متخصص تامین اجتماعی اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارسال میکند. دیوان پس از بررسی مدارک و سوابق موجود رای نهایی مبنی بر قبول یا رد افزایش سابقه پرداخت بیمه را اعلام میکند. تاثیر نحوه تنظیم شکایت و ارائه مدارک و شواهد در رای نهایی اعلام شده توسط دیوان عدالت اداری بسیار موثر است. تاثیر درخواستی که با رعایت شرایط قانونی و توسط وکیل تامین اجتماعی نوشته شده است، نسبت به درخواستی که توسط فرد عادی بدون اطلاعات حقوقی نوشته شده بسیار متفاوت است. برای دریافت راهنمایی و اطمینان از دریافت حقوق قانونی خود از وکیل تضمینی تامین اجتماعی مجموعه تهران وکیل استفاده کنید.  با مراجعه حضوری به شعبه تهران یا کرج موسسه تهران وکیل از دانش بهترین وکیل تامین اجتماعی بهره مند شوید.

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

دسته دیگری از شکایاتی که در دیوان عدالت اداری مطرح میشود، دریافت مستمری برای از کار افتادگی جزئی یا کلی است، از کار افتادگی زمانی است که فرد به طور کلی دیگر نمیتواند مشغول به کار شود یا به دلیل آسیب دیدگی جزئی نمیتواند به اندازه قبل کار کند. برای مثال کارگری که 20 سال سابقه کار و پرداخت بیمه دارد، پس از 20 سال  به دلیل از کارافتادگی دیگر قادر نیست به کار سابق خود یا کار جدیدی مشغول شود، درخواست برقراری مستمری از کار افتادگی کلی یا جزئی را به سازمان تامین اجتماعی ارسال میکند. در صورتی که سازمان سابقه کاری شخص را کمتر از 20 سال تشخیص دهد یا اینکه کارفرما سابقه فرد را کمتر اعلام کند،که در این صورت مستمری دریافتی او نیز به نسبت سابقه پرداخت بیمه کاهش می یابد ، این شخص برای بیان اعتراض و درخواست افزایش سابقه میتواند با دریافت مشاوره از وکیل دیوان عدالت اداری شکایت خود در دیوان عدالت اداری را اعلام کند. دیوان عدالت اداری سازمانی است که وظیفه‌ رسیدگی به شکایات و تظلمات افراد از سازمانهای دولتی را بر عهده دارد.

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

استفاده از اصطلاحات حقوقی و داشتن اطلاعات لازم دو شرط بسیار ضروری برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری است، بسیاری از افراد عادی با تصور آسان بودن روند طرح شکایت قانونی در دیوان عدالت اداری به تنهایی اقدام به طرح درخواست خود می‌کنند. این امر تاثیرات غیر قابل جبرانی در روند پرونده و نتیجه حاصله دارد. بهترین روش برای جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه استفاده از علم وکیل دیوان عدالت اداری است. وکیل متخصص دیوان عدالت اداری با تمامی قوانین خاص و عام آشنا است و تجربه کافی در تمامی مراحل رسیدگی را دارد.

اعتراض به آرای صادره تنها در اختیار شخص بیمه شده نیست و کارفرما و سازمان تامین اجتماعی نیز میتوانند با همراهی وکیل متخصص تامین اجتماعی نسبت به رای صادره درخواست تجدیدنظر خود را به دیوان عدالت اداری اعلام کنند.

رای صادره در دیوان عدالت اداری قطعی و لازم الاجراست. به همین دلیل این مرحله نهایی دادرسی بسیار حیاتی و تعیین کننده است. تنها راه حل برای اطمینان از درستی روند رسیدگی و رعایت جزئیات قانونی همراهی وکیل بیمه تامین اجتماعی است.

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

نوعی دیگر از شکایاتی که در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شوند، بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور است. طبق اعلام وزارت کار مشاغل سخت مشاغلی هستند که عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و مکانیکی در محل کار از لحاظ ایمنی استانداردهای لازم را نداشته و اگر برای مدت طولانی شخص در معرض این عوامل قرار گیرد از سطح توان جسمی و روحی کارگر بیشتر بوده و در مواردی نیز میتوان با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی از میزان آسیب وارده کاست. کارهای سخت به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ کارهای سختی که بصورت بالقوه سخت هستند و حتی به کارگیری تهمیدات نیز سختی این مشاغل را از بین نمی‌برد بلکه کاهش میدهد مانند کار در معدن یا غواصی. دسته دیگری از مشاغل زیان آور مشاغلی هستند که سخت هستند اما با رعایت مسائلی و به کارگیری روش هایی میتوان آسیب رسانی آن را از بین برد مانند نجاری و جوش کاری.  افرادی که در این کارها مشغول به فعالیت هستند میتوانند با داشتن 20 سال سابقه بصورت پشت سرهم در مشاغل زیان آور و یا داشتن 25 سال سابقه متناوب در این مشاغل و پرداخت حق بیمه مشاغل سخت بدون داشتن محدودیت سنی درخواست بازنشستگی خود را اعلام کنند. 

در نظر بگیرید شخصی به مدت 20 سال متوالی در مشاغل سخت مشغول به فعالیت بوده، اما زمانی که درخواست بازنشستگی خود را اعلام کرده، سازمان تامین اجتماعی درخواست او را رد کرده با این دلیل که کارفرما در این مدت حق بیمه مشاغل سخت او را نپرداخته است. این شخص میتواند با استفاده از وکیل بیمه تامین اجتماعی اعتراض خود را بیان کند. میتواند درخواست خود را به تامین ارائه دهد تا این سازمان رسیدگی کند. اگر این سازمان نیز اعتراض شخص را قابل قبول ندانست، خواهان باید با همراهی وکیل متخصص تامین اجتماعی درخواست بازنشستگی با 20 سال سابقه در مشاغل زیان آور را به دیوان عدالت اداری تقدیم کند. دیوان عدالت اداری با بررسی مدارک و اسناد سابقه کاری شخص و شنیدن اظهارات کارفرما نتیجه حاصله را اعلام میکند.

وکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصصوکیل تامین اجتماعی+ بیمه+ افزایش سابقه +اعتراض+ بهترین+ متخصص

افراد برای مدتهای طولانی در زندگی خود حق بیمه با عناوین مختلفی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکنند، تا در زمانی که دیگر توانایی کار کردن نداشتند یا بازنشسته شدند، خود یا در صورت فوت بازماندگان آنها نیاز مالی نداشته باشند و مستمری یا غرامت لازمه را دریافت کنند. مسئله بیمه تامین اجتماعی در زندگی بسیاری افراد نقش حیاتی دارد. هر گونه بی عدالتی یا سهل انگاری در این موضوع قابل قبول نیست و هرشخص باید برای احقاق حقوق قانونی خود تلاش کند. راه حل نهایی مراجعه به دیوان عدالت اداری است. قبل از هرنوع اقدامی با مراجعه حضوری به وکلای متخصص تامین اجتماعی موسسه تهران وکیل در تهران و کرج از صحت و کامل بودن مدارک و اسناد لازمه اطمینان حاصل کنید. با این اقدام از هدر رفت زمان و هزینه ها جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن وکیل مجرب و وکیل پایه یک دادگستری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • با سلام.حدودا هفت سال پیش از کارافتاده شده وبا 18.1 سال بازنشسته شدم.با توجه به تبصره به ماده 6 طرح نقل وانتقال سوابق بیمه چگونه میتوان تا 30 سال را تکمیل کرد؟سن من 64 سال میباشد.سپاس

    • سلام وقتتون بخیر برای تبدیل صندوق درخواستش رو باید از صندوقی که در حال حاضر حقوقتون رو دریافت میکنید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *