تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

قوانین شکایت از کارفرما

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع قوانین شکایت از کارفرما اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

قوانین شکایت از کارفرما چیست

در این مقاله میخواهیم راجب قوانین شکایت از کارفرما صحبت کنیم که چیست و چگونه می شود از کارفرما جهت پرداخت معوقه ها شکایت کرد. مطابق با قانون کار،  کارگر دارای حقوقی می باشد این حقوق سالانه توسط هیئت وزیران در اسفند ماه هر سال تعیین می گردد، مطابق قانون هیچ کارگری نباید کمتر از حداقل های تعیین شده توسط قانون دستمزد دریافت نمایند

دریافت دستمزد بیشتر از قانون و تصویب نامه هیات وزیران مطابق توافق کارگر و کارفرما امکان پذیر می باشد و هیچ مشکلی نخواهد داشت در صورتی که بین کارگر و کارفرما در مورد حداقل حقوق اختلافی حادث شود و کارگر نتواند دستمزدی بالاتر از آنچه که قانون تعیین کرده را اثبات کند صرفاً حداقل قانونی به او تعلق خواهد گرفت بر اساس قانون کار ،کارگر شخصی است که دعوا در مقابل دریافت حق السعی اعم از سهم سود مزد یا هر عنوان دیگری در مقابل درخواست کارفرما و به درخواست او کار می کند کارگر ممکن است تمام وقت یا پاره وقت باشند.

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

کارگر تمام وقت به کارگری گفته می شود که دارای ۴۴ ساعت کار در طول هفته می باشد و کارگر نیمه وقت به هر کارگری گفته می‌شود که کمتر از مقدار تعیین شده یعنی ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند حقوق کارگر می تواند مطالبه کند عبارتند از:

عیدی ، پاداش، سنوات ایام خدمت ،حداقل دستمزد، بن کارگری، حق مسکن، حق اولاد و بیمه

وجود اختلافات میان کارگر و کارفرما یکی ار رایج ترین و شایع ترین دعاوی مطروحه در مراجع حل اختلاف میان کارگر و کارفرما می باشد. مهم ترین قانون حاکم در خصوص قوانین شکایت از کارفرما قانون کار و تعیین حقوق قانونی کارگر و کارفرما در این قانون می باشد. در قانون کار اساس و پایه ی قانون بر حمایت از کارگر و حفظ حقوق او استوار شده است. متاسفانه در جامعه امروز شاهد سوء استفاده برخی از کارفرمایان و نقض حقوق قانونی کارگر هستیم و بسیار دیده شده است که کارگران به جهت عدم آگاهی از قوانین شکایت از کارفرما با تضییع حقوق خود مواجه می شوند.

توجه داشته باشید که در این خصوص مشورت و کمک خواستن از یک وکیل اداره کار آشنا به قوانین شکایت از کارفرما می تواند در احقاق حقوق از دست رفته ی شما نقش کلیدی و مهم داشته باشد‌.در خصوص قوانین شکایت از کارفرما بررسی اوضاع و احوال هر پرونده می تواند بسیار راهگشا باشد زیرا در مواردی علاوه بر طرح دعوای حقوقی علیه کارفرما امکان طرح دعوای کیفری و تنظیم شکواییه علیه او نیز وجود دارد. در حقیقت تشریفات پیچیده و تخصصی رسیدگی به دعاوی میان کارگر و کارفرما لزوم بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی اداره کار در زمینه دعاوی میان کارگر و کارفرما را بیش از پیش نشان می دهد.

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

وکیل اداره کار

در مواردی پس از طرح دعوای حقوقی یا کیفری علیه کارفرما ممکن است رای دادگاه علیه کارگر صادر شود طبیعتا در چنین مواردی پرونده وارد پروسه ای طولانی و دشوار خواهد شد و لازم است با به کار گیری طرق مختلف شکایت از آرا مانند تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی یا اعاده دادرسی، از حقوق از دست رفته کارگر دفاع کرد. در این موارد رجوع به یک وکیل یا مشاور متخصص و مجرب در خصوص دعاوی میان کارگر و کارفرما ضروری به نظر می رسد.

در روابط میان کارگر و کارفرما و آشنایی با قوانین شکایت از کارفرما لازم است در ابتدا با حقوق قانونی که برای کارگر در قانون کار و سایر قوانین مربوطه در نظر گرفته شده است آشنا شویم. به طور کلی مطابق با قانون کارگر دارای حقوقی چون پاداش، عیدی، سنوات، حق اولاد، حق مسکن و حق بیمه می باشد طبیعتا نقض هر یک از این حقوق امکان طرح دعوا و شکایت از کارفرما را به کارگر می بخشد.

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

وکیل شکایت از کارفرما

بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی در زمینه شکایت از کارفرما با توجه به مهارت و احاطه کامل وکیل متخصص نسبت به قوانین شکایت از کارفرما می تواند در پیشبرد و تسریع فرایند دادرسی نقش بسیار مهمی داشته باشد. توجه داشته باشید که بررسی رزومه کاری وکیل و میزان موفقیت او در پیگیری و هدایت دعاوی میان کارگر و کارفرما اصلی ترین و کلیدی ترین مسئله است. طبیعتا انتخاب وکیل متخصص در دعاوی میان کارگر و کارفرما از موسسات حقوقی معتبر می تواند بسیار کارساز باشد زیرا غالب موسسات حقوقی معتبر دارای دپارتمان های تخصصی در دعاوی مختلف حقوقی می باشند لذا از جهت تخصص و مهارت وکیل می تواند تا حد قابل توجهی به شما اطمینان ببخشد. در این راستا و به منظور آگاهی بیشتر از قوانین شکایت از کارفرما می توانید با مشاوران و متخصصان حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید.

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

مطابق با قانون کارفرما موظف است کارگر را تحت هر شرایطی بیمه کند حتی اگر بگوید بیمه نمی خواهم یا اینکه بگوید به جای بیمه کردن پول بیمه را به من بده در صورتی که کارگر بخواهد شکایت خود را مطرح نماید.

باید دادخواست خود را در اداره کار صالح  که عبارت است از اداره کار محل انجام کار تحویل نماید و شکایت خود را ثبت کند و منتظر وقت رسیدگی تعیین شده باشد حتماً باید در جلسه رسیدگی تمامی اسناد و مدارکی را که  به اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی می‌کند به همراه داشته باشند هر سند و مدرکی که بتواند اثبات کند رابطه کارگر و کارفرما را موجب می شود کارگر مستحق دریافت حداقل های قانونی باشد.

این مدارک عبارتند از:

فیش بانکی، دفترچه بیمه ،یا لیست بیمه، برگه مرخصی و ماموریت یا هر چیز دیگری که اثبات کننده مورد باشد.

قوانین شکایت از کارفرماقوانین شکایت از کارفرما

در موارد خاص ممکن است بازرسی در کار به تشخیص مرجع صالح انجام گیرد این بازرسی به منظور احراز وجود کارگر در محل کار انجام می پذیرد گروه وکلای تهران با داشتن بهترین وکیل اداره کار و متخصص در شکایات کارگر و کارفرما تمام تلاش خود را در جهت رسیدن شما به هدف و احقاق حقوق تان انجام خواهد داد شما میتوانید با شماره تماس های موجود در صفحه تماس گرفته و سوالات خود را از وکلای اداره کاری مجموعه بپرسید و از مشاوره حقوقی تلفنی رایگان وکلای متخصص این گروه در زمینه شکایات از کارفرما استفاده نمایید و در صورت لزوم با سپردن امر وکالت به این گروه خیال خود را از راه رسیدن به گروه وکلای تهران و وکلای متخصص این مجموعه سپرده وخیال خودراراحت نمایید و تمامی قوانین شکایت از کارفرما را بصورت کامل و جامع آموزش ببینید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *