تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

لایحه دفاعیه خوانده ردیف دوم

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ریاست محترم شعبه …………………………. دادگاه عمومی حقوقی………..

سلام علیکم / احتراما به وکالت از ناحيه خوانده ردیف دوم آقای………………….. با تقدیم یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی در برابر دعوی خواهان بانک…………………. به خواسته تقاضای صدور حکم بر محکومیت خواندگان به صورت تضامنی به پرداخت مبلغ ……………………………….. به تاریخ رسیدگی……………………………… ساعت………………….. موضوع کلاسه پرونده………………………. خاطر عالی را در مقام دفاع مستحضر میدارم دعوی خواهان به دلایل ذیل در خصوص موکل مخدوش می باشد:

 

۱) حسب آنچه خواهان در دادخواست خود تصریح نموده در مورد خوانده ردیف دوم (موکل)اخطاری به عمل نیامده است تا سبب جریان خسارت قراردادی شود زیرا بر خلاف مدیون اصلی که تسهیلات را دریافت داشته و به طور مستقیم عهده دار پرداخت اقساط میباشد و از تخلف خود اطلاع دارد، در مورد ضامن چنین علمي مفروض نیست و باید از سوی خواهان مورد اخطار قرار گیرد تا سبب جریان خسارت قراردادی شود و این خسارات از نوع خسارت تاخیر تادیه است که مطابق اصول حاکم بر آنها، مطالبه، شرط تحقق و جریان یافتن آن می باشد و ضامن اطلاع ندارد که از چه زمان، مدیون اصلی، دین را پرداخت نکرده تا وضعیت خود را با این امر تطبيق دهد و خواهان تکلیف دارد به ضامن اطلاع دهد تا بر اساس رفتار مبنی بر حسن نیت قراردادی و شرط ضمنی رفتار نموده باشد و اگر این اخطار را به عمل نیاورد بیمه گر هرچند اصل دین را می تواند از ضامن وصول کند اما انتظار خسارت تأخیر را نمی تواند داشته باشد و نظر به اینکه ضامن، تنها مسئولیت تضامنی خود را پذیرفته است اما اعمال و تخلفات مدیون اصلی را از حیث اطلاع وی از جریان خسارات اصلی توسط ضامن داشت باید تصریح می نمود و در حال حاضر از قراردادی الحاقی مذکور که به ضرر تنظیم کننده تفسیر می شود چنین تضمینی به دست نمی آید و انتظار جریان خسارات مذکور بر خلاف انتظارات مشروع ضامنین است که اطلاع از تخلفات مدیون اصلی را حق خود می دانند.

۲)پرداخت مبلغ خواسته شده توسط خواهان به صورت تضامنی است و اگر از هر کدام وصول شد باقی مانده باید وصول گردد به نحوی که سبب جمع شدن چند طلب در خواهان نشود.

بناء عليهذا: رسیدگی و تصمیم شایسته تحت استدعاست.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *