تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مردود اعلام نمودن تقاضای اعاده دادرسی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

به منظور کسب اطلاعات در باب مردود اعلام نمودن تقاضای اعاده دادرسی نظر شما را به مطالعه شماره پرونده زیر جلب می نماییم و همچنین به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان با یک وکیل کلاهبرداری مجرب می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

شماره دادنامه: ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۸۱۰۰۰۹۴

شماره پرونده: ۸۹۰۹۹۸۰۰۰۲۰۱۲۰۳

شماره بایگانی شعبه: ۸۹۰۶۴۴

تاریخ تنظیم : ۱۷/۳/۱۳۹۰

پیوست :

 

فلا تتبعوا الهوى أن تعدلوا

دادنامه

شعبه ……. دیوان عالی کشور

متقاضی اعاده دادرسی: آقای حسین ………………..

مرجع رسیدگی: شعبه بیست و یکم دیوان عالی کشور

هیئت شعبه: آقایان……… (رئیس) ……….. (مستشار)

خلاصه جریان پرونده: در تاریخ ۱۶/۲/۸۷ آقای سید علی اصغر شکایتی علیه آقای حسین به دادسرای عمومی و انقلاب ……. اعلام و اظهار داشته: در تاریخ ۲۹/۴/۸۱ دو واحد آپارتمان به انضمام پارکینگ و انباری از مشتکی عنه خریدم و بخشی از ثمن معامله را به مبلغ سیصد میلیون ریال پرداختم و تاریخ تحویل ۱۰/۶/۸۱ تعیین گردیده بود در زمان معامله آپارتمان تکمیل و آماده تحویل نبوده است بعدا متوجه شدم آپارتمان های فروخته شده را با سند رسمی به دیگران واگذار نموده و مرتکب کلاهبرداری شده است. از مشتکی عنه تحقیق گردیده (۱۵/۴/۸۷) گفته است: معامله در ۱۶/۹/۸۱ فسخ گرديده و بابت چند ماهی که پول خریدار دست من بوده سی میلیون اضافه پرداخته ام. پول آن را در چند مرحله پرداخت و الباقی با سود آن چک از بانک وصول شد و چون قرارداد فسخ شد ایشان حقی ندارند. بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه…. به مشتکی عنه اتهام انتقال مال غیر تفهیم نموده و او در دفاع اظهار داشته ۱۶/۹/۸۱ معامله فسخ شد پول وی در چند نوبت به اتفاق خودم و شاگردم به او مسترد شد و الباقی را از بانک برداشت کرده است ( از حساب من)سپس با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست پرونده در شعبه … دادگاه عمومی…. مورد رسیدگی قرار گرفته و به موجب دادنامه شماره ۸۰۰_ ۲۲/۸/۸۷ شکایت شاکی را ثابت تشخیص و متهم را به استناد ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری به تحمل دو سال حبس، رد مال به شاکی (دو دستگاه آپارتمان ) و پرداخت سیصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم می نماید رای غيابی اعلام شده است پس از واخواهی محکوم علیه، رای غيابی به موجب دادنامه شماره ۱۱۳۹۔ ۳۰/۱۱/۸۷ تایید گردیده است از رای بدوی درخواست

شماره دادنامه: ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۸۱۰۰۰۹۴

شماره پرونده: ۸۹۰۹۹۸۰۰۰۲۰۱۲۰۳

شماره بایگانی شعبه: ۸۹۰۶۴۴

تاریخ تنظیم : ۱۷/۳/۹۰

پیوست :

فلا تتبعوا الهوى آن تعدلوا

دادنامه

شعبه…………. دیوان عالی کشور

تجدیدنظر گردیده که پرونده به شعبه… دادگاه تجدیدنظر استان …… ارجاع گردیده است و در شعبه مزبور برابر دادنامه شماره ۵۳-۲۶/۱/۸۸ تائید شده است آقای حسین نسبت به  رای اخير الصدور درخواست رسیدگی و تجویز اعاده دادرسی نموده که پرونده پس از  ثبت دبیرخانه به این شعبه ارجاع گردیده است. پس از مطالبه و وصول پرونده های محاکماتی، محتویات آن مطالعه و بررسی شد گزارش حاضر تنظیم درخواست متقاضی به هنگام شور قرائت می شود.

هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس از قرائت گزارش آقای …….. عضو مميز و  اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ….. دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر رد درخواست اعاده دادرسی دادنامه شماره ۵۳ – ۲۶/۱/۸۸ شعبه …. دادگاه تجدیدنظر استان…. مشاوره نموده چنین رای می دهد:

رای شعبه ۲۱ دیوانعالی کشور

درخواست اعاده دادرسی از دادنامه شماره ۵۳- ۲۶/۱/۸۸ با امعان نظر در محتویات پرونده و مندرجات لایحه متقاضی منطبق با هیچیک از بندهای ذیل ماده ۲۷۲ قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری(۱) نمی باشد، و ادعای انفساخ معامله علاوه بر اینکه مستند به تائید دادگاه نیست اصولا در این مرحله قابلیت استناد ندارد از این رو به استناد ماده ۲۷۴ همان قانون درخواست متقاضی مردود اعلام

می شود.

رئیس شعبه ۲۱ دیوان عالی کشور

مستشار شعبه ۲۱ دیوان عالی کشور

آیا در صدور قرار رد دعوی به راهنمایی نیاز دارید؟ در صورتی که به اخذ مشاوره با یک وکیل حقوقی رایگان نیاز دارید در نظر داشته باشید موسسه تهران وکیل یک موسسه تخصصی دارای وکیل آنلاین شبانه روزی است و به صورت تخصصی سوالات حقوقی شما را پاسخگو خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *