تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی ثبت ولادت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ثبت ولادت: به دنیا آمدن هر شخص او دارای هویت وجودی می گردد و بر این اساس باید این هویت برای او ثبت گردد. بر اساس ماده 1 قانون ثبت احوال در کشور ضروری است که پس از تولد هر فرزند ولادت او ثبت و برای او شناسنامه دریافت شود.

 

ثبت ولادت بر عهده پدر فرزند می باشد. در واقع هویت فرزند مانند نام او توسط پدر و مادر او انتخاب و توسط پدر ثبت می گردد. و در طول زندگی او با این هویت شناخته می شود و تا پایان مرگ نیز با او همراه است. در طول زندگی هر واقعه ای در زندگی آن فرد مانند ازدواج، طلاق، فوت و یا هر موردی دیگری باید در شناسنامه وی ثبت گردد.

مشاوره حقوقی ثبت ولادت

ضرورت ثبت ولادت

هر شخص با تولد خود برخوردار از حقوقی می گردد که قانون به هر شخصی اعطا می نماید که بر اساس آن هر شخص در هر رده ی سنی می تواند در امور مالی و غیر مالی خود تصرف نماید. هر شخص پس از تولد از دو طریق موجود می گردد:

  • موجودیت مادی
  • در ارتباط با خود فرد و اطرافیان او می باشد
  • موجودیت حقوقی و مدنی

از جهت حقوقی و مدنی برای حقوق و تکالیف خویش با اجتماع دارای موجودیت حقوقی و مدنی می گردد. زیرا هر شخص در طول زندگی خود معاملات زیادی را انجام می دهد و روابط حقوقی بسیاری دارد همچنین وقایعی مانند ازدواج، صاحب فرزند گشتن، تحصیل و … برای وی رخ می دهد. هر کدام از این موارد به طرفیتی شخصی می باشد که معین گشتن هویت آن تنها با ثبت ولادت و دریافت شناسنامه ممکن می باشد.

آثار ثبت ولادت

پس از ثبت ولادت فرزند، اداره ی ثبت احوال مکلف می گردد تا برای او شناسنامه صادر نماید. بر اساس ماده 13 و 16 قانون ثبت احوال در کشور این تعهد بر عهده ی سرپرست طفل زاده شده و ی شخصی که حضانت او را بر عهده دارد می باشد.

محل صالح برای ثبت ولادت

محل ولادت طفل چه پدر و مادر او ایرانی باشند و چه خارجی باید به مامور ثبت احوال و یا نماینده او اعلام گردد. به این ترتیب و پس از اعلام و گزارش محل ولادت طفل، مامور ثبت احوال ولادت طفل را در دفتر ثبت وقایع ثبت می گرداند. پس از انجام این کار و ثبت ولادت شناسنامه پدر و مارد نیز برای ثبت تولد فرزندشان به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه ارسال می گردد.

مشاوره حقوقی ثبت ولادت

شرایط و ضوابط ثبت ولادت

برای ثبت ولادت هر شرط شرایط خاصی لازم می باشد به این ترتیب که:

در ابتدا باید واقعه ولادت توسط پدر و یا شخصی که حضانت ان طفل را بر عهده دارد به سازمان ثبت احوال اعلام گردد.

ولادت طفل باید توسط پزشک و یا مامای او تصدیق گردد و توسط انان برایش گواهی ولادت صادر گردد. نکته: پزشک و یا مامای هر طفل که او را به دنیا می اورد موظف است تا گواهی تولد برای او صادر گرداند.

گواهی مکانی که ان طفل در انجا متولد گشته است. در غیر این صورت باید واقعه تولد طفل با تصدیق دو گواه ثبت گردد. ضمانت اجرای کیفری به جهت عدم ثبت ولادت یا ثبت اشتباه در موارد زیر به جهت عدم ثبت واقعه ولادت و یا ثبت با توضیحات اشتباه موارد کیفری به وجود می آید که باید توسط یک وکیل پایه یک دادگستری پیگیری گردد:

اظهارات خلاف واقع ولادت توسط سرپرست. مانند به اشتباه گفتن عمدی زمان تولد طفل صدور گواهی خلاف واقع توسط پزشک و یا مامای طفل. به طور مثال تولد نوزادی که پس از ولادت فوت شده گواهی گردد و یا ولادت نوزادی که اصلا به دنیا نیامده گواهی گردد. تصدیق و شهادت دروغ در مورد واقعه ولادت طفلی توسط گواهان ولادت او این اشخاص که به جرایم ذکر شده مرتکب گردند، محکوم به  به حبس تعزیری درجه هفت می گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مشاوره حقوقی موسسه تهران وکیل کمک بگیرید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *