تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مطالبه مهریه و توقیف اموال

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مطالبه مهریه و توقیف اموال اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

مطالبه مهریه و توقیف اموال به چه صورت است

دعوای مطالبه مهریه یکی از رایج ترین و در عین حال پیچیده ترین نوع دعاوی خانوادگی می باشد که لزوم مشورت با یک وکیل متخصص در دعاوی و پرونده های خانوادگی را می طلبد. در حقیقت اگر چه مطابق با قانون الزامی در وکیل گرفتن در دعاوی حقوقی و خانوادگی وجود ندارد اما امروزه با توجه به پیچیدگی روند دعاوی در دادگاه ها و عدم آگاهی عموم اشخاص از مقررات و قوانین حقوقی مربوطه مشورت با وکیل متخصص و مجرب امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد.

مطالبه مهریه و توقیف اموال یکی از مهم ترین موضوعات دعوای مطالبه مهریه است. در حقیقت با توجه به دشوار تر شدن پروسه مطالبه مهریه با ادعای اعسار زوج اقدام فوری و سریع جهت مطالبه مهریه و توقیف اموال جهت احقاق حقوق زوجه اهمیت خاصی دارد. در غالب موارد شاهد این مسئله هستیم که طی طرح دعوای مطالبه مهریه و روند طولانی آن اشخاص با معاملات صوری ادعای اعسار از پرداخت مهریه می کنند. طبیعتا در این حالت دعوای مطالبه مهریه با بن بست ها و چالش های دادرسی مواجه می شود.

در خصوص مسئله ی مطالبه مهریه و توقیف اموال بهره گیری از نهاد های قانونی تامین خواسته و دستور موقت می تواند بسیار راهگشا باشد. توجه داشته باشید که در خصوص مسئله ی مطالبه مهریه و توقیف اموال و بهره گیری از تامین خواسته و دستور موقت تشریفات خاصی حاکم است که عدم رعایت آن می تواند رد درخواست تامین خواسته یا دستور موقت را به همراه داشته باشد و در چنین حالتی در مطالبه مهریه و توقیف اموال خواهان دعوا که زوجه است علی رغم ذی حق بودن با شکست ممکن است مواجه شود.

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

لذا بهره گیری از خدمات مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه مطالبه مهریه و توقیف اموال این مزیت را دارد که شما را از اتخاذ بهترین تصمیم ممکن مطمئن خواهد ساخت. در دعوای مطالبه مهریه مطابق با قانون با توجه به آن که مهریه در ضمن سند رسمی ازدواج تعیین شده است و میزان آن مشخص و معلوم است امکان مطالبه مهریه و توقیف اموال از طریق نهاد قانونی تامین خواسته بدون تودیع خسارت احتمالی وجود دارد.

نکته ی مهم دیگر در خصوص مطالبه مهریه و توقیف اموال آن است که مطابق با قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ در دعاوی مالی موضوع این قانون محکوم له پس از صدور حکم قطعی و تا پیش از شروع اجرای آن نیز می تواند از دادگاهی که حکم نخستین را صادر کرده است، تامین محکوم به را درخواست کند.

پیچیدگی های ناظر بر تشریفات رسیدگی به دعوای مطالبه مهریه و توقیف اموال در غالب موارد که اشخاص راسا اقدام به طرح دادخواست و پیگیری می کنند منجر به تضییع حقوق آنان خواهد شد. در بسیاری از موارد نیز اطاله دادرسی ممکن است نتیجه ی حکم را بی فایده سازد لذا سپردن دعوای مطالبه مهریه و توقیف اموال به وکیل متخصص و مجرب موسسه حقوقی تهران وکیل این مزیت را دارد که شما را از اتخاذ تصمیم صحیح و قانونی مطمئن در اسرع وقت مطمئن می سازد. بدین منظور و جهت آگاهی از شرایط طرح دادخواست مطالبه مهریه می توانید با کارشناسان و مشاوران حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید.

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

مهریه زن چه عقد دایم باشد و چه موقت قابل مطالبه است همچنین مهریه چه عندالمطالبه باشد و چه عندالاستطاعه باز هم از سوی زوجه قابل مطالبه است فقط در عندالاستطاعه باید مالی از زوج معرفی شود . در قانون این امر پیش بینی شده که زن تواما با دادخواست مطالبه مهریه یا قبل از دادخواست اصلی با دادن دادخواست تامین خواسته از طریق دفاتر خدمات قضایی درخواست توقیف اموال برای مهریه کند این امر برای آنست که شوهر نتواند فرار از دین کند و اموال خود را انتقال دهد .

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل مهریه می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

اقدام برای مطالبه مهریه به چند طریق قابل انجام است 

1-دادگاه 2- اجرای ثبت

1-دادگاه : ابتدا باید دادخواست تقدیم دادگاه شود دادگاه به موضوع رسیدگی می کند و در صورت نبود مانع قانونی حکم به پرداخت هزینه مهریه از جانب زوج می دهد و زوج نیز موظف به پرداخت مهریه است که این پرداخت می تواند با دادن اعسار قسطی شود . اگر بخواهیم از طریق دادگاه تامین خواسته بگیریم دادگاه استعلام می کند و اموال را توقیف می کند و چون دعوی مستند به سند رسمی است نیازی به سپرده برای ضررو زیان احتمالی نیست .

2- اجرای ثبت : معرفی مال با خود شخص است این معرفی مال به 4 طریق ممکن است

توقیف ملک ، مسدود کردن حساب بانکی ، توقیف خودرو ، ممنوع الاخروج کردن

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

بسته به نوع مال اجرای ثبت نامه می دهد مثلا اگر توقیف ملک با به اداره ثبت اسناد و املاک نامه می هد اگر مسدود کردن حساب باشد به بانک مرکزی اگر توقیف خودرو باشد به پلیس راهور و اگر ممنوع الخروجی باشد اداره گذر نامه نامه می دهد جهت تقیف تا پرداخت کامل مهریه صورت گیرد .

تامین خواسته شامل کل مهریه می شود نه فقط صد و ده سکه 

اگر می خواهید مالی را توقیف کنید ابتدا باید بررسی کنید که جزء مستثنیات دین نباشد در غیر اینصورت حتی پس از توقیف با اعتراض زوج مال از توقیف خارج می شود به طور مثال مسکن اگر یکی باشد و متناسب با شان و ابزار کار باشد  از مستثنیات دین حساب می شود ولی خودرو حتی اگر یکی باشد باز هم قابل توقیف است .

مطالبه مهریه و توقیف اموالمطالبه مهریه و توقیف اموال

پس از اینکه دادخواست را ثبت کردیم باید مدام از طریق سایت پیگیر شد که دادخواست به کدام شعبه ارجاع شده تا فورا به شعبه مراجعه و با ارائه لیست اموال زوج دستور توقیف را از قاضی بگیریم پس از توقیف اموال طی مدت ده روز باید دادخواست مطالبه مهریه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک  قضایی به ثبت برسد و گرنه زوج می تواند مال را از توقیف خارج کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *