تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه توقیف ملک قولنامه ای

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

امروزه یکی از راهکارهای دسترسی به حق و حقوق مالی در صورت عدم پرداخت از سوی مدیون یا همان بدهکار گرفتن مال او می باشد. به همان “توقیف مال ” تعبیر می شود. نکته ای که قابل تحمل است این  است که توقیف ملک باید از طریق ثبت ملک سند دار محقق گردد و آیا ملکی که سند رسمی ندارد و دستگاه عادی استفاده می شود چگونه خواهدبود ؟

در این مطلب نحوه توقیف ملک قولنامه ای مورد بررسی قرار گرفته است. اگر می خواهید با یک وکیل حقوقی آنلاین صحبت کنید و با کمک و راهنمایی او مشکلات حقوقی خود را حل کنید، می توانید با شماره های مندرج تماس بگیرید.

{indedx}

نحوه توقیف ملک قولنامه ای

 

توقیف ملک با سند عادی:

از این رو وقتی طلبکار بدهکار خود را طی فرآیند دادرسی محکوم به پرداخت بدهی می نمایند مجبور است شماره پلاک ثبتی خانه یا زمینی که متعلق به مدیون است را به واحد اجرای احکام دادگستری معرفی کند تا این واحد  پس از استعلام جریان ثبتی ملک واحد از مالکیت مدیون نسبت به توقیف و سپس فروش آن برای وصول طلب طلبکار  اقدام نماید بنابراین واحد اجرای احکام نمی تواند وقتی پاسخ استعلام واصله حکایت از این داشته باشد، که اداره ثبت ملک مذکور به نام مدیون ثبت نشده باشد.

واحد اجرای احکام نمی تواند دستور بازداشت  ملک صادر نماید هر چند شما ممکن است دسترسی به قولنامه بدهکار را داشته باشید که نشان می‌دهد پلاک مذکور ثبتی را از مالک قبلی خریده است و در حال حاضر هم یک تصرف دارد و مالک شرعی و عرفی ملک است که شما برای توقیف دادگاه معرفی کرده اید با این وجود واحد اجرای احکام معذور از استیفای مطالبات شما به عنوان طلبکار ازمحل ملک کار شده است.

چون همانطور که اشاره شد قانون کسی را مالک می شمارد که ملک به نام خود ثبت شده است چرا که ممکن است قولنامه‌ای که به اسم شخص است که دلایلی فاقد اعتبار است مانند اینکه از سوی خریدار یا فروشنده سابق فسخ شده باشد .

نحوه توقیف ملک قولنامه ای

اما قانونگذار به موجب ماده ۳۴ و تبصری آن اجرای احکام مدنی یک راهکار و راه حل و فصل برای چنین شرایطی در نظر گرفته است به عبارت دیگر هر چند به موجب ماده قانونی یاد شده امکان توقیف ملک که با وجود تصرف  و مالکیت عرفی و شرعی مدیون نسبت به ان  متعدد و غیر ممکن دانسته اما چنانچه به طریقی ثابت شود که ملک معرفی شده از سوی طلبکار به عنوان دارای مدیون در مالکیت و تصرف قانونی وی است امکان توقیف و فروش آن برای وصول مطالبات وجود دارد.

در موسسه تهران وکیل کلیه خدمات حقوقی به صورت 24 ساعته و در دو نوع حضوری و غیرحضوری انجام می پذیرد. شما می توانید از مشاوره حقوقی  بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *