تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نگهداری آلات قمار و ضبط آنها اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

صرف نگهداری آلت قمار جرم نیست و نمی توان آنها را ضبط نمود.

آیا نگهداری آلات قمار، عکس ها و نوارهای مبتذل و مشروبات الکلی در منزل جرم است و می توان اشیاء مذکور را ضبط نمود یا خیر؟

 با توجه به ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات فیلم یا نوار یا به طور کلی هر شیئی دیگر که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نماید، در صورتی که به منظور تجارت یا توزیع و یا به نمایش گذاردن در انظار عمومی نگاهداری شده باشد جرم محسوب می شود و طبق مقررات ماده مذکور مرتکب قابل مجازات تعزیری است ولی برای صرف نگهداری اشیاء مذکور بدون احراز قصد مزبور در قانون مجازاتی تعیین نشده و نمی توان به عنوان آلات و ادوات جرم نسبت به ضبط آنها اقدام نمود و بر طبق اصول مسلم شرعی و قانونی اموال هرکس متعلق به او است بنابراین ضبط و تملک احتیاج به نص قانونی دارد.

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

نظریه مشورتی شماره ۶۴۶۲/۷ مورخ ۱۸/۹/۱۳۷۱ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

نگهداری اشیاء مذکور در ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات

پرسش: با توجه به شق اول ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات صرف نگهداری اشیاء مزبور در ماده مذکور جرم است یا خیر؟

نگهداری مذکور در ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات وقتی جرم است که نگهدارنده نوشته یا طرح یا گراور یا نقاشی یا تصویر یا مطبوعات یا اعلانات یا علائم یا فیلم یا نوار سینما و یا به طور کلی هر شیئی دیگر را که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نماید برای تجارت یا توزیع و یا به نمایش و معرض افکار عمومی گذاردن نگهداشته باشد و الا چنانچه اهداف فوق الذکر موردنظر نباشد صرف نگهداری جرم نیست.

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

نظریه مشورتی شماره۴۸۵۷/۷ مورخ ۱۶/۹/۱۳۶۸ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

نگهداری فیلم و نوار ویدئو پرسش

آیا نگهداری فیلم و نوار ویدئو مبتذل جرم است یا نه و آیا می توان آنها را به عنوان آلات جرم ضبط نمود یا خیر؟

ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات، فیلم و یا نوار ویدئو یا به طور کلی هر یکی دیگر که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نماید در صورتی که منظور توزیع و یا تجارت و یا به نمایش گذاردن در انظار عمومی نگهداری شده باشد جرم محسوب و طبق مقررات ماده مذکور مرتکب قابل مجازات تعزیری است.

صرف نگهداری و داشتن اشیاء مذکور بدون تحقق یکی از عناوین سابق الذكر جرم نمی باشد و نمی توان به عنوان آلات و ادوات جرم به ضبط آنها اقدام کرد، اقدامات تعقیبی از قبیل بازرسی منازل و ضبط وسایل مذکور مجوز قانونی ندارد.

رسیدگی به موضوع نیز در صلاحیت دادسرای عمومی است.

نظریه مشورتی شماره۷۱۸۴/۷ مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۶۵ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

نگهداری و استفاده از ویدئو

پرسش: با توجه به تبصره یک ماده ۵ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند آیا نگهداری ویدئو در منزل و استفاده از فیلم مبتذل جرم است و وسایل مذکور قابل ضبط است یا خیر؟

نگهداری و استفاده از ویدئو و نوار فیلم مربوطه هرچند مبتذل باشد در منزل، از شمول ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات و ماده ۵ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می نماید خارج است و به عناوین یاد شده وسایل مزبور قابل ضبط نیست.

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

تظریه مشورتی شماره ۹۲۷/۷ مورخ ۱۷/۴/۱۳۶۹ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

نگهداری فیلم و نوار ویدیو

صرف نگهداری فیلم و یا نوار ویدیو جرم نیست.

پرسش: آیا نگهداری فیلم و نوار ویدیو مبتذل جرم است یا نه؟ و آیا می توان آنها را به عنوان آلت جرم ضبط نمود یا خیر؟

طبق ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات، فیلم و یا نوار ویدیو به طور کلی هر شیئی دیگر که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نماید در صورتی که به منظور توزیع و یا تجارت و یا به نمایش گذاردن در انظار عمومی نگهداری شده باشد جرم محسوب و طبق مقررات ماده مذکور مرتکب قابل مجازات تعزیری است صرف نگهداری و داشتن اشیای مذکور بدون تحقق یکی از عناوین سابق الذکر جرم نمی باشد نمی توان به عنوان آلات و ادوات جرم و ضبط آنها اقدام کرد، اقدامات تعقیبی از قبیل بازرسی منازل و ضبط وسایل مذکور مجوز قانونی ندارد. رسیدگی به موضوع نیز در صلاحیت دادسرای عمومی است.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

نظریه مشورتی شماره۷۱۸۴/۷ مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۶۵ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

نگهداری و استفاده از ویدیو

نگهداری و استفاده از ویدیو جرم نیست.

پرسش: با توجه به تبصره یک ماده ۵ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاعام خلاف شرح و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند آیا نگهداری ویدیو در منزل و استفاده از فیلم مبتذل جرم است و وسایل مذکور قابل ضبط است یا خیر؟

نگهداری و استفاده از ویدیو و نوار فیلم مربوطه هرچند مبتذل باشد در منزل، از شمول ماده ۱۰۴ قانون تعزیرات و ماده ۵ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می نماید خارج است و به عناوین یاد شده وسایل مزبور قابل ضبط نیست.

نظریه مشورتی شماره۹۲۷/۷ تاریخ ۱۷/۴/۱۳۶۹ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

همراه داشتن نوار کاست یا ویدیو

همراه داشتن نوار کاست یا ویدیو جرم نیست

پرسش: آیا همراه داشتن نوار کاست یا ویدیو جرم و قابل تعقیب است و مأمورین انتظامی وظیفه بررسی آنها را از جهت مجازيا غیر مجاز بودن دارند؟

در قوانین جاریه صرفا برای همراه داشتن نوار کاست و یا ویدیو مجازاتی تعیین نشده است، به این لحاظ در مورد سؤال مأموران انتظامی وظیفه خاصی به عهده ندارند.

نظریه مشورتی شماره۸۵۶۳/۷ تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۷۲ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

فعل حرام و تظاهر به آن

پرسش: منظور قسمت اول ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات از تظاهر به عمل حرام تظاهر به کدام عمل حرام است؟ آیا تظاهر به هر عمل حرام جرم است یا فقط عمل حرامی است که در قانون برای آن کیفر پیش بینی شده است؟

نگهداری آلات قمار و ضبط آنها نگهداری آلات قمار و ضبط آنها

ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات حکم دو مورد را بیان کرده است اول تظاهر به عمل حرامی که آن عمل دارای کیفر است مانند تظاهر به شرب خمر، در این مورد علاوه بر کیفری عمل تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیرا به مرتکب زده می شود دوم تظاهر به عمل حرامی که دارای کیفر نمیباشد؛ ولی عفت عمومی را جریحه دار می نماید، مجازات آن فقط تا ۷۴ ضربه شلاق است؛ اما اگر عمل حرامی دارای کیفر نباشد و عفت عمومی را هم جریحه دار ننماید ماده ۱۰۲ شامل آن نمی شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *