تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت + وکیل + مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت + وکیل + مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در ارتباط باشید. همچنین، در صورتی که نیاز دارید با یک موسسه حقوقی متخصص و حرفه ای در ارتباط باشید می توانید با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

انواع وراثت طبق قانون مدنی: دسته اول همسر، پدر، مادر، فرزند، نوه. دسته دوم همسر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ. دسته سوم عمه، دایی، خاله متوفی، عمو، همسر.

ارث زن از شوهر به چه کسی تعلق می‌گیرد؟

اگر مردی فوت کند و از زنش فرزند و نوه ای نداشته باشد، از ارث مرد یک چهارم به زن تعلق می‌گیرد. ولی اگر زن و مرد فرزندی داشته باشند، زن یک هشتم از اموال منقول و غیر منقول را به ارث می‌برد.

اگر مردی چند زن داشته باشد میزان ارث چگونه خواهد بود؟

تمامی زن ها شامل ارث می‌شوند. از آنجایی که زن یک هشتم از اموال شوهرش را به ارث می‌برد، یک هشتم از کل اموال بین زنان تقسیم می‌شود. میزان سهم‌الارث وارث مادر: سهم الارث با وجود فرزند، یک ششم و بدون فرزند، یک سوم. واریز سهم الارث با وجود فرزند، یک چهارم. بدون فرزند، یک دوم. وارث همسر یا زن: سهم ارث با وجود فرزند، یک ششم.بدون فرزند، یک چهارم.

چه زمانی از ارث محروم می‌شود؟به دلایل کفر، قتل، زنا آن برده‌اند.

مراحل انحصار ورثه

در ابتدا، برای درخواست انحصار ورثه باید به مرجع صالح مراجعه کرد. بر اساس ماده ۱۱ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال ۱۳۸۷ شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی مرجع صالح به رسیدگی برای صدور گواهی است. به این منظور شخص درخواست‌دهنده باید به صورت کتبی، تمامی اطلاعات خود و شخص متوفی را نوشته و به شورا تحویل دهد.

برای انحصار ورثه باید همه اموال منقول و غیرمنقول متوفی به صورت لیست کامل نوشته شود و این لیست به اداره دارایی محل سکونت متوفی برده شود. پس از آن باید به ارائه مدارک مورد نیاز برای تنظیم دادخواست اقدام شود. به همین منظور باید در فرم مخصوص دادگاه، دادخواستی تحت عنوان درخواست انحصار ورثه تنظیم شود و به مرجع صالح تحویل داده شود.

بعد از پرداخت هزینه چاپ از طرف درخواست‌دهنده در یک روزنامه کثیرالانتشار آگهی می‌شود. اگر متوفی ورثه دیگری داشته باشد، آگاه می‌شوند. اگر بعد از یک ماه کسی به این آگهی منتشر شده اعتراضی داشته باشد و پیگیری نکند، دادگاهی تشکیل می‌شود و توسط قاضی گواهی عدم ورثه دیگر صادر می‌شود.

بر اساس قانون جدید فوت شدگان بعد از سال ۹۵ شامل مالیات بر ارث برای اخذ گواهی نمی‌شود. در صورت وجود وکیل انحصار وراثت، تمامی مراحل به عهده وکیل ارث است که در این زمینه می‌توانید از وکلای برجسته و با تخصص تهران وکیل، استفاده کنید‌.

مدارک مورد نیاز برای درخواست انحصار وراثت

 اصل و کپی برابر اصل گواهی فوت در سیستم ثبت احوال، فوت شخص متوفی ثبت می‌شود و پس از باطل شدن شناسنامه، گواهی فوت به وراثت داده می‌شود. برای درخواست این گواهی و کپی برابر اصل آن را باید به همراه داشته باشید.

علاوه بر آن باید کپی عقدنامه همسر دائمی متوفی، به این درخواست ضمیمه شود زیرا مهریه یکی از دین‌های ممتاز است و باید قبل از تقسیم ارث از اموال جدا شود و در صورت زنده بودن همسر به او داده شود. استشهادیه برای کسانی که متوفی را می‌شناسند، زیرا آن را امضا کنند. این امضا باید در دفتر اسناد رسمی انجام شود و باید به شکل رسمی باشد. در حقیقت این افراد امضا کننده، شاهد شما هستند که باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همه افرادی که ورثه متوفی هستند و به گونه‌ای از سهم الارث ارث می برد، رسید گواهی مالیاتی یا مالیات بر ارث.

نکاتی در زمینه ارث

بر اساس قوانین، اگر همسر زنی فوت کند و همسر او در خانه فعلی سکونت داشته باشد، فرزندان می‌توانند از آن خانه به عنوان ارز استفاده کنند. مگر اینکه مرد در وصیت نامه آن را ذکر کرده باشد که همسرش بعد از مرگ وی می‌تواند تا زمانی که او زنده است، در آن خانه زندگی کند و فرزندان بعد از مرگ مادر می‌توانند خانه پدری و ارث خود را بفروشند.

اگر فرد متوفی در زمان حیات مقداری از آن خانه را هم به یکی از فرزندانش یا همسرش انتقال دهد، دلیل بر این امر وجود دارد که تقسیم ارث خانه فقط برای آن چند دانگ‌ای که باقیمانده انجام می‌شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که اگر آن ملک قابل افراز نباشد و نتوان از آن ملک سهمی مشخص برای ارث در نظر گرفت، باید پس از فروش ملک، سهمیه هر یک از وراث پرداخت شود. در این زمینه بهره‌گیری از یک وکیل ارث می‌تواند باعث تسهیل روند دادرسی و انجام انحصار ورثه شود.

وظایف وکیل انحصار ورثه

گاهی دانستن یک قانون می‌تواند تاثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی داشته باشد. اگر به طور صحیح و آگاهانه عمل نشود، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری بر مسئله ایجاد کرد. در همین راستا برای انتخاب وکیل انحصار ورثه باید به سراغ فردی که تخصص و تجربه کافی را داشته باشد، رجوع کرد.وکیلی که با موضوع ارث و با قانون امور حسبی، آشنایی کامل داشته باشد و نسبت به روند قضایی دادگاه، اطلاعات کافی داشته باشد.

بعد از فوت یک فرد معمولاً نزدیکان او، مشکلات روحی بسیاری دارند و مسئله انحصار ورثه و پیگیری های غذایی می‌تواند فشار روحی زیادی وارد کند. علاوه بر آن ممکن است با عدم همکاری ورثه، مشکلاتی در روند صدور گواهی ایجاد شود. با در نظر گرفتن تمامی این مسائل برای کاهش آسیب‌های روحی و کوتاه شدن روند رسیدگی، نیازمند یک وکیل ارث خبره و با تجربه در زمینه وراثت هستید.

در زمان انتخاب یک وکیل مناسب و با سابقه در زمینه انحصار ورثه، باید به پرونده‌های قبلی آن وکیل در این زمینه دقت شود و میزان موفقیت‌های او در این گونه پرونده‌ها بررسی شود.

هزینه وکیل انحصار ورثه

هزینه وکیل انحصار ورثه، به دلیل پیچیدگی و توجه بالای پرونده، تعیین می‌شود. گروه وکلای تهران وکیل با داشتن بهترین وکلا، در این زمینه و هزینه‌های مقرون به صرفه نتیجه مورد نظر شما را رقم خواهند زد.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت به چه صورت است؟

در آگهی های انحصار وراثت از مطلعین درخواست می شود هرکس وصیت نامه ای از متوفی اعم از رسمی و یاسری و یا عادی در اختیار دارد، ارائه دهد و شورا گواهی انحصار وراثت را با رعایت مفاد وصیت نامه صادر می کند.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

در صورتی که در خصوص موجودیت وصیت و صحت و سقم آن و انتساب آن به موصی اختلافی در بین ورثه و یا موصی له و یا وصی حادث شود بدوا باید اختلاف در مرجع صالحه مرتفع گردد و پس از صدور حکم قطعی نسبت به وصیت نامه و تنفيذ قضائی آن، صدور گواهی انحصار وراثت امکان خواهد داشت.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

پس از وصول وصیت نامه شورای حل اختلاف وقتی را برای افتتاح وصیت نامه تعیین و به اشخاصی که وراثت آنها نسبت به متوفی معلوم است اطلاع می دهد که در وقت معین حاضر شوند و در جلسه رسیدگی وصیت نامه با حضور نماینده دادستان با مدیر دفتر شورا به امضاء حاضرین در جلسه می رسد.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

توجه داشته باشید در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی انحصار وراثت نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل انحصار وراثت موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید؛ همچنین، برای مشاوره حقوقی در مورد نمونه گواهی انحصار وراثت می توانید با وکیل گواهی انحصار وراثت این موسسه ، از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

مقررات کیفری راجع به انحصار وراثت:

 ۱. هرگاه معلوم شود که مستدعی با علم به عدم وراثت خود تحصیل تصدیق وراثت نموده یا با علم به وجود وراثی غیر از خود تحصیل تصدیق برخلاف حقیقت کرده است کلاهبردار محسوب و علاوه بر ادای خسارات به مجازاتی که به موجب قانون برای این جرم مقرر است محکوم خواهد شد.

وصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیوصیت نامه در گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

۲. هر شاهدی که در موضوع تحصیل تصديق وراثت، برخلاف حقیقت شهادت دهد برای شهادت دروغ تعقیب و به مجازاتی که برای این جرم مقرر است محکوم خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *