تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اخذ وثیقه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

از جمله قراردادهای تامین کیفری که در دادسرا صادر می‌شود، قرار وثیقه می‌باشد. قرار وثیقه جهت ایجاد حق آزاد بودن اشخاص را در قانون اساسی از طریق ایجاد ضمانت معتبری که در قانون مشخص شده است، تعریف می‌کند. وقتی قرار وثیقه صادر شد، نیاز به وثیقه یکی از مباحثی است که متهم و خانواده او با آن مواجه هستند. گروه حقوقی ما به خانواده‌های زندانیان در مورد صادر کردن قرار وثیقه کمک می‌کند.

تهیه سند جهت آزادی زندانی

زمانی که قاضی قرار صادر می‌کند؛ ضروری است که سند تهیه شود. در این امر بهتر است که از تجربیات یک وکیل متخصص استفاده شود تا در فرایند صادر کردن قرار وثیقه با مشکلی مواجه نشوید.

قانون اساسی حقوق بشر بر اساس مواد اصل ۲۲و ۱۳۲ و ۳۴ و ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی در مورد آزادی اشخاص و عدم توقیف غیرقانونی اشخاص صحبت شده است. بر اساس مفاد اصل ۲۲ قانون اساسی جان مال آبرو و مسکن شغل فرد در مقابل هرگونه تعرض معصون می‌باشد. در صورتی که قانون تصویب کند، اصل ۳۲ قانون اساسی مطرح می‌کند که دستگیری اشخاص ممنوع می‌باشد مگر در حالی که قانون مشخص کند، اتهام خوب باید به صورت کتبی به خود متهم ابلاغ شود و پرونده قضایی و در مدت زمان مشخص شده ۲۴ ساعت به مرجع قضایی ارسال می‌شود. جهت رسیدگی آماده می‌شود.

دو امر در جهت صادر کردن قرار وثیقه مهم می‌باشد. یک، قرار اخذ وثیقه ۲دو، صدور قرار بر قبولی وثیقه. قرار اخذ وثیقه قراری می‌باشد که از جانب مرجع قضایی برای آزادی متهم صادر می‌شود و جنبه قضایی و حقوقی دارد و اراده و توافق متهم در تعیین قرار اخذ وثیقه موثر نیست. صدور قرار قبولی وثیقه قراردادی دوجانبه بین قاضی و وثیقه گذار می‌باشد که شخص وثیقه گذار تعهد می‌کند، هر زمان نیاز به حضور متهم در دادگاه باشد، وی را حاضر می‌کند.

در صورتی که متهم حضور پیدا نکند، وثیقه به نفع دولت و از پایان و زمان تعیین شده ضبط می‌شود. همچنین در این قرار قاضی باید قرار وثیقه را قبول کند و متهم آزاد شود. اگر که قرار وثیقه صادر شد اما قاضی از قبول آن امتناع کرد؛ توقیف غیرقانونی انجام شده و به مجازاتی که از جانب قانون مشخص شده محکوم می‌شود.

در صورتی که توقیف غیرقانونی از طرف قاضی انجام شود و ضرر و زیان برای متهم داشته باشد؛ بر اساس ماده ۵ کن فدراسیون اروپایی حقوق بشر قاضی باید تمام خسارت‌های وارده مادی و معنوی را به اصل توقیف غیرقانونی متهم وارد شده را پرداخت کند. زمانی که شخص به عنوان متهم در دادگاه حاضر می‌شود، اگر اتهام ثابت شود یا در مرحله تبرئه باشد؛ در این صورت اگر قاضی از قرار قبلی وثیقه امتناع کند و متهم بازداشت شود، از نظر شخصیت اجتماعی ضرر‌های غیر قابل جبران به وی وارد شده است.

شرایط قرار وثیقه چیست؟

در تعیین میزان وثیقه در صدور قرار وثیقه برای متهم عوامل زیر موثر می‌باشد:

میزان تامین مبلغ وثیقه با جرمی که صورت گرفته است.

شخصیت و وضعیت متهم.

ماده قانون در تامین قرار وثیقه:

ماده134 قانون آیین دادرسی دادگاه عمومی و انقلاب امورکیفری که درسال 1378 تصویب شده است.

براساس مفاد این قانون، تامین قرار وثیقه (سند اجاره ای) براساس موارد زیر مشخص می شود.

نوع جرم و میزان جرم

دلیل و مدارک اتهام

میزان احتمال فرار کردن متهم

سابقه متهم

سن و شخصیت متهم

برای ساده کردن قرار وثیقه نیازمندی بهترین وکیل قرار وثیقه می‌باشید که مجموعه حقوقی ما در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

نکات صادر کردن قرار وثیقه

مبلغی که برای وثیقه و کفالت و التزام تعیین می‌شود، نباید از مبلغ خسارت وارده به شاکی کمتر باشد. قاضی پرونده قرار وثیقه را صادر و بعد از امضا وثیقه گذار قاضی درخواست را تایید می‌کند و خلاصه‌ای از قرار وثیقه را به وثیقه گذار می‌دهد. شخصی که وثیقه می‌گذارد، در هر مرحله از رسیدگی پرونده می‌تواند با معرفی متهم وثیقه خود را آزاد کند. زمانی که متهم در دادگاه حاضر می‌شود و حکم جزایی او اجرا شود، قرار تامین بی اثر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *