تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره اوقاف تهران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان و یا نهاد مردمی می­باشد که موقوفات خیرخواهانه مردم را جمع‌آوری می‌کند و به دست نیازمندان می­رساند. وقف موضوعی می­باشد که در همه دوره­های تاریخی مورد توجه مردم و یا دولت و عامه مردم بوده است و بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۶۳ تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشخص کردن وظایف سازمان اداره امور خیریه به تصویب رسید.

در قانون مدنی قواعدی وجود دارد که در زمینه وقف بررسی می­شود. فروش مال موقوفه که به صورت وقف در آمده، وقف خاص می­باشد. به همین سبب قانون اداره موقوفات لزوماً نباید توسط شخصی به نام متولی انجام شود. سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک سازمانی که یک نهاد غیردولتی از آن حمایت می­کند و نیازمند به یک سری قانون می­باشد تا از جرایم در این سازمان جلوگیری شود. این سازمان ساختار مخصوص به خود را دارد و تشکیلات ویژه‌ای دارد.

در ابتدا سازمان اوقاف معرفی می‌شود. خیریه و مراکز تشکیل دهنده این سازمان بررسی می‌شود و در صورت نیاز ساختار و وظایف اعضای سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بررسی می­شود و فرهنگ وقف کردن و انجام کار خیرخواهانه از جمله مسائلی بوده که در پیشینه تاریخ و فرهنگ حقوقی ایران مورد تاکید بوده است. سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف تایید و مدیریت موقوفات بدون متولی و رسیدگی به امور خیریه در سال ۴۳ تاسیس شد. قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف بعد از انقلاب در سال ۶۳ در صورت تعیین وظایف سازمان اوقاف و خیریه به تصویب و تاسیس رسید.

بر اساس تبصره یک این قانون انتخاب سرپرست سازمان به عهده وزیر فرهنگ و ارشاد می­باشد و در صورتی که سرپرست باید از طرف ولی فقیه مجاز در تصدی این امور باشد، متوقف بر اذن ولی فقیه می­باشد و این سازمان صرفاً وظیفه اداره و موقوفات را که بدون متولی می­باشد. وظیفه این سازمان در نظر می‌گیرد و موارد متعددی می­باشد که اداره امور اماکن مذهبی از جمله مساجد و امور موسسه­ها و انجمن­های خیریه دولتی را نیز به این مؤسسه واگذار می­کند.

حیطه وظایفی که در چارچوب نگهداری اداره سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد؛ بر اساس ماده یک این قانون به دو بخش تقسیم می­شود. اداره امور موقوفات آن که فاقد متولی وقف می­باشد و یا مجهول المالک می­باشد و به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد موقوفات خاص می­باشد که در صورتی که مصلحت وقت به صورت مشخص باشد، یعنی به معنای نثر و لاحقه باشد، یعنی نسل‌های بعدی به صورت موقوف علیه باشد و به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد و رفع اختلافاتی که میان مغفول علیه می­باشد و مورد دخالت ولی فقیه می­باشد.

امور اماکن مذهبی اسلامی که ترتیب خاصی برای اداره آن­ها مشخص نشده و مشخص کردن متولی برای اداره این اماکن در چارچوب وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد. در مورد موسسه­ها و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت و یا سایر مراجع ذی­صلاح ایجاد می­شود و رسیدگی به امور آن­ها نیز در چارچوب وظایف اوقاف می­باشد. اداره مؤسسه­ها و انجمن­هایی که به تشخیص دادستان فاقد صلاحیت هستند، با تعیین و تکلیف از طرف دادگاه و یا دادسرای دارای صلاحیت در صورت نداشتن نازل یا عدم صلاحیت آن­ها در اموری که نازل برای آن­ها را پیش بینی نکرده باشد، انجام فعالیت­هایی در زمینه گورستان­های متروکه که وقف می­باشد و متولی مشخصی ندارد و با توجه به آن که آن شهر گورستان دیگری ندارند؛ نیازمند به رسیدگی می­باشد تا متوفیان را در آن جا دفن کنند. کمک مالی در زمینه نشر معارف اسلامی و از دیگر وظایف که اوقاف و امور خیریه دارد نظارت بر صدقه و هر مالی که به عنوان وقت جهت امور عام‌المنفعه اختصاص داده می­شود.

با توجه به گستردگی جرایمی که در سازمان اوقاف و امور خیریه ممکن است اتفاق بیفتد و با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه حقوقی و قضایی سازمان اوقاف و امور خیریه با آن مواجه می‌باشد؛ در این زمینه نیازمند به یک وکیل با تجربه می­باشد که فعالیت­های قضایی و حقوقی که نیازمند پیگیری در دادگستری و دادگاه می­باشد را پیگیری کند. به همین جهت شما می­توانید برای داشتن بهترین وکیل از وکلای سایت حقوقی ما استفاده کنید.

مراکز تشکیل دهنده یا سازمان اوقاف و امور خیریه به سه بخش عمده تشکیل می‌شود. سازمان­های مرکزی واحد­هایی که مراکز استانی و مراکز تشکیل دهنده سازمان خیریه در سطح کشور می­باشد. تمامی این سازمان­ها وظایف خود را زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور انجام می­دهند. ساختمان مرکزی همان اداره اوقاف اصلی در تهران می­باشد و مراکز استان سایر شبهات اداره اوقاف در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های دیگر فعالیت می­کنند.

امروزه ۴۷ اداره استانی و ۲۵۶ نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور فعالیت می‌کنند. واحدهای وابسته به سازمان اوقاف کل کشور یک حوزه سرپرستی می­باشد که به دو گروه کلی علمی، فرهنگی، تولیدی، اقتصادی تقسیم می­شوند. برای انجام وظایف سازمان امور خیریه ضروری می‌باشد که واحدهای تابع به دانشکده­های علوم قرآنی انتشارات است نه صندوق عمران موقوفات و شرکت‌های کاشی سنتی گوهرشاد اشاره می­کند و درآمدی که از طریق اوقاف و امور عام المنفعه به دست می‌آورد؛ در این شرکت­ها و در این سازمان­های عمومی هزینه می‌کند.

اداره قرآن و همچنین با توجه به آن که وظیفه اداره امور تربیتی و فرهنگی را دارد، می­تواند در طول سال کلاس­های فرهنگی و ادبی و کلاس­های حفظ قرآن آموزش تجوید و تفسیر قرآن را برای تمامی گروه­های سنی برگزار کند و هزینه‌ای که از این طریق به دست می­آورد، جهت هزینه کردن در امور عام المنفعه پیگیری کند.

در صورتی که در زمینه اداره امور اوقاف و امور خیریه نیازمند به وکیل با تجربه می­باشید، شما می‌توانید با توجه به مشاوره­های غیر حضوری از طریق سایت ما مشکلات خود را برطرف کنید و یا در صورتی که علاقه مند به استفاده از مشاوره­های حضوری می­باشید، می­توانید با شماره­های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید و با بهترین وکلا در زمینه اداره اوقاف و امور خیریه صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *