تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل استرداد عین مال

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل استرداد عین مال اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل استرداد عین مالوکیل استرداد عین مال

تکلیف دادگاه در تلف یا استرداد عین و عدم ارايه مشخصات از سوی خواهان

در صورتی که خواسته خواهان استرداد عین باشد ولی به علت تلفه استرداد عين ممکن نباشد و خواهان از ارایه مشخصات عین تلف شده اعلام عجز کند، تکلیف دادگاه چیست؟ آیا می تواند خارج از محدوده خواسته حکم صادر کند؟

اتفاق نظر

مستفاد از ماده ۳۱۱ و ۳۱۲ قانون مدنی این است که در صورت وجود عین باید همان عین مسترد شود در غیر این صورت مثل یا قیمت آن پرداخت شود.

بهترین وکیل استرداد عین مالبهترین وکیل استرداد عین مال

در فرض سؤال که امکان دسترسی به عین مقدور نیست اگر عین تلف شده مثلی باشد باید به پرداخت مثل آن حکم داده شود و در صورتی که عین از امور قیمی باشد باید قیمت آن پرداخت شود و چون خواهان از معرفی مشخصات عین خواسته عاجز است بنابراین، نمی توان به استرداد مثل حکم داد و تنها راه حکم به پرداخت قیمت عین تلف شده است که آن نیز با استعلام از کارشناس و تقویم وی انجام می گیرد و چون خود قانون چنین اجازه و راهکاری را به قاضی داده است خروج از محدوده خواسته محسوب نمی شود.

وکیل متخصص استرداد عین مالوکیل متخصص استرداد عین مال

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

شماره تلفن وکیل استرداد عین مالشماره تلفن وکیل استرداد عین مال

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۴): دادگاه اصولا حق تغییر خواسته را ندارد ولی چنانچه شاکی بتواند با اصلاح خواسته و تغییر آن حتی به صورت اجمال وصفی از عين تلف شده را که راه گشای کارشناسی باشد ارایه کند با تشخیص کارشناسانه خواسته خواهان می توان به مورد خواسته حکم داد.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *