تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید. 

 

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

امکان اعتراض به مالیات قطعی وجود دارد؟

بر اساس ماده 251 قانون مالیات های مستقیم هم اداره امور مالیاتی و هم مودی بعد از تاریخ ابلاغ رای قطعی یک ماه زمان دارند به شورای عالی مالیاتی شکایت کنند و نقض رای و تجدید رسیدگی را خواستار شوند. اگر این فرصت قانونی به پایان برسد باید درخواست در یک نامه به وزیر اقتصاد و دارایی با موضوع شکایت و تجدید رسیدگی ارسال شود در این حالت وزیر با اختیار خود پرونده را به هیاتی سه نفره که خود اعضای آن را انتخاب کرده ارجاع می دهد. پیگیری این موضوع از طریق وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت اداری نتیجه بهتری خواهد داد.

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

شکایت به رای قطعی در دیوان عدالت اداری

مودیانی که به رای قطعی مالیاتی اعتراض دارند می توانند از طریق دیوان عدالت اداری موضوع را پیگیری کنند و در حین رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری دستور موقت را نیز از شعبه رسیدگی کننده مبنی بر توقف اجرای حکم مالیاتی دریافت کنند.

دستور موقت در صورتی صادر خواهد شد که امکان وارد شدن خسارات به شاکی بر اثر اجرای حکم قطعی مالیات وجود داشته باشد. تشخیص اینکه دستور موقت صادر شود یا خیر بر عهده شعبه رسیدگی کننده به شکایت اصلی می باشد. 

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

بر اساس قانون مرجع شکایت از آرای قطعی صادر شده از تمامی مراجع حل اختلاف مالیاتی دیوان عدالت اداری است و رسیدگی در دیوان منحصرا جنبه شکلی دارد. 

ویژگی های وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت اداری

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت اداری باید هم دانش و هم تخصص کافی در دو حوزه مالیات و دیوان عدالت اداری داشته باشد. تمامی وکلا از جمله وکیل دیوان عدالت اداری می توانند در تمامی مجامع قضایی وکالت انجام دهند اما افرادی که به صورت ویژه تنها وکالت پرونده های مالیاتی را قبول می کنند با تجربه ای که در طول سال ها وکالت به دست می آورند در حوزه مالیات متخصص خواهند شد.

همینطور از آنجایکه رسیدگی به شکایت ها در شعبه های دیوان عدالت اداری غیر حضوری هستند وکیل باید شکایت را به گونه ای تنظیم کند که دلایل و ادله کافی برای متقاعد کردن دیوان عدالت اداری جهت نقص رای صادره توسط سازمان امور مالیاتی داشته باشد. 

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت اداری باید تمام توان و دانش خود را در پیگیری پرونده بکار بگیرد و وقت کافی را به تجزیه و تحلیل پرونده اختصاص دهد.

نحوه شکایت علیه سازمان امور مالیاتی

دادخواست باید بر اساس ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به زبان فارسی تنظیم و تقدیم گردد و بر اساس ماده 18 قانون مذکور دارای شرایط زیر باشد:

  • •    درج مشخصات شاکی: نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کد ملی، شغل، تابعیت و اقامتگاه برای اشخاص حقیقی و شماره ثبت و اقامتگاه اصلی و شماره تماس برای اشخاص حقوقی
  • •    مشخصات طرف شکایت: نام و نام خانوادگی، سمت و نشانی دقیق محل کار و نام کامل دستگاه مطبوع
  • •    مشخصات وکیل شاکی: نام و نام خانوادگی و اقامتگاه وکیل یا قائم مقام شاکی در صورتی که دادخواست توسط آنها تقدیم گردد.
  • •    موضوع شکایت و خواسته
  • •    شرح شکایت
  • •    مدارک و دلایل مورد استناد
  • •    امضا یا اثر انگشت شاکی یا وکیل زیر برگه دادخواست

اگر از طریق سامانه شکایت ثبت شود امضا الکترونیکی زیر دادخواست قرار خواهد گرفت. افرادی که بخواهند از طریق سامانه شکایت خود را ثبت کنند باید قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند و بخش امضا خود را تکمیل کرده باشند.

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

شاکی باید تمامی اسناد و مدارک خود را که از لحاظ کیفیتی دارای مشکل نباشد به دادخواست پیوست نمایند. مدت زمان شکایت علیه سازمان امور مالیاتی از زمان صدور رای قطعی برای کسانی که در داخل کشور اقامت دارند 3 ماه و برای کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند 6 ماه است.

هم مسائل مالیاتی و هم پیگیری شکایت در دیوان عدالت اداری کاری تخصصی است برای پیگیری موضوعات مالیاتی خود و مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری با موسسات تخصصی حقوقی فعال در حوزه دیوان عدالت اداری مشاوره انجام دهید موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از این موسسات است که سابقه ای بیش از 15 سال در این حوزه دارد.

وکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالتوکیل اعتراض به مالیات در دیوان عدالت

همچنین برای اطلاع از هزینه وکیل دیوان عدالت اداری می توانید با این موسسه تماس حاصل فرمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *