تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

مجازات جرائم منافی عفت عمومی به چه صورت است؟

مجازات جرائم منافی عفت عمومی قابل تعویق یا تعلیق نیست و صرفا قابل تبدیل یا تخفیف است.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۲۷۰۲۰۰۹۱۲

تاریخ:۱۳/۰۷/۱۳۹۲

رای شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران

به موجب کیفرخواست شماره ۹۲۰۰-۱۵/۵/۱۳۹۲ صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران ۱. (ک.م.) فرزند …… … ساله، شغل … اهل و ساکن …… و متأهل و … ۲. (ش.پ.) فرزند ……. …… ساله، اهل و ساکن تهران و متأهل و مسلمان متهم هستند به ارتکاب رابطه نامشروع غیر از زنا موضوع شکایت (س.الف.) فرزند (ع.) (همسر ش.پ.) با وکالت ( ن. ک.)….. دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده و ملاحظه متن پیام های ارسالی فی مابین متهمان که به عنوان مستند ابراز گردید

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

و ضم پرونده است و با عنایت به اقارير متهمان به روابط دوستی و غیرشرعی و فراتر از یک رابطه کاری که از عمل خویش اظهار ندامت کرده اند، لذا صرف نظر از اعلام رضایت شاکی نسبت به همسرش (ش. پ.) و به جهت حفظ کیان خانواده، بزهکاری هریک را محرز دانسته و به استناد ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی هرکدام را به تحمل هفتاد ضربه شلاق تعزیری محکوم می کند؛ لکن با توجه به شرایط مقرر برای تعویق صدور حكم موضوع ماده ۴۰ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ و مواد ۱۹ و ۴۶ آن قانون قرار تعلیق اجرای مجازات نسبت به (ش.پ.)به جهت اعلام رضایت همسرش و حفظ کیان خانواده و نیز با التفات به خصیصه بازدارندگی احکام تعلیقی از حال به مدت ۲ سال صادر و اعلام می گردد. این رأى حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران میباشد.

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران و بهترین وکیل کیفری اماده ارائه تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

رای شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره مجازات جرائم منافی عفت عمومی

در خصوص تجدیدنظرخواهی ۱. اقای (ک.م.) فرزند (ع.) ۲. خانم (ش. پ.)فرزند (م.) با وکالت آقای (ع.م.) وکیل پایه یک دادگستری نسبت به دادنامه شماره ۹۲۰۰۰۷۰۱ مورخ ۱۲/۶/۱۳۹۲ صادره از شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن تجدیدنظرخواهان به اتهام رابطه نامشروع با یکدیگر هریک به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم ولی مجازات تجدیدنظرخواه ردیف دوم به مدت ۲ سال تعليق گردیده است؛ با بررسی جمیع اوراق و محتویات پرونده و با در نظر گرفتن مفاد لایحه اعتراضیه تجدیدنظرخواه ردیف اول و مفاد لایحه وکیل تجدیدنظرخواه ردیف دوم و با عنایت به پیامکهای موجود و اقرار صریح نامبردگان به رابطه نامشروع دون زنا در تمام مراحل رسیدگی اعتراض مؤثری که موجبات نقض و بی اعتباری دادنامه تجدیدنظرخواسته را فراهم نموده و اساس آن را مخدوش سازد و منطبق با شقوق مختلف ماده ۲۴۰ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری باشد به عمل نیامده است

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

و از حیث رعایت تشریفات دادرسی نیز دادنامه مذکور اشکال مؤثری ندارد؛ ولی از آن جایی که مطابق بند «ب» ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی ۱/۲/۱۳۹۲ جرائم علیه عفت عمومی قابل مجازات اسلامی ۱/۲/۱۳۹۲ جرائم علیه عفت عمومی قابل تعویق و تعليق نمی باشد و این قسمت از دادنامه مخالفت صریح با ماده مذکور دارد مستندا به تبصره ۴ ماده ۲۲ قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب با حذف این قسمت از دادنامه به دادگاه محترم بدوی تذکر داده می شود و از طرفی همان طور که در دادگاه محترم بدوی استدلال نموده است با عنایت به عواقب سوء اجرای شلاق در مورد تجدیدنظرخوانده ردیف دوم و فقد سابقه کیفری مستندا به تبصره ۲ ماده ۲۲ قانون مرقوم میزان ۷۴ ضربه شلاق تجدیدنظر خوانده ردیف دوم به پرداخت مبلغ دو میلیون ریال به عنوان جزای نقدی به نفع دولت تبدیل و تخفیف داده میشود و با این تخفیف و حذف تعليق ضمن رد تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواهان دادنامه تجدیدنظر خواسته مستندا به بند «الف» ماه ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری تأیید و استوار می گردد. این رأی قطعی است.

وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی وکیل برای تعویق یا تعلیق مجازات جرائم منافی عفت عمومی

رئیس شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار

صلاحی- نبوی لاریمی

۱۸. عدم امکان تعلیق مجازات جرم موضوع ماده ۶۳۷ ق. م.ا. مصوب۱۳۷۵

جرم موضوع ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ را مقنن در فصل هجدهم قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و از جمله جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی منظور نموده است؛ لذا از مصادیق جرائم علیه عفت عمومی محسوب و مشمول اطلاق جرائم منافی عفت مذکور در ماده ۳۰۶ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ می گردد و طبق بند «پ» ماده ۴۷قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲، اجرای مجازات در خصوص این جرم قابل تعلیق نیست.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *