تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ثبت اسناد و مدارک تهران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بر اساس ماده ۱۲۸۴ قانون مدنی سند رسمی عبارت است از اشخاص جامعه بتوانند در زمان دعوا و یا دفاع از دعوا به عنوان دلیل از آن سند رسمی استفاده کنند. به همین جهت نوشته­ای را می­توان به عنوان سند استفاده کرد که بتوان از نظر قانونی به آن استناد کرد. به همین سبب می­توان سند را یکی از مهم­ترین دلایل ثبات کردن دعوا به شمار آورد.

در صورتی که تمامی شرایط دادگاه را دارا باشد، می­تواند دادگاه به آن ترتیب اثر دهد و بر اساس آن رای صادر کند. در صورتی که سند رسمی مورد تایید دادگاه باشد و تمامی شرایطی را که قانون و دادگاه جهت قانونی بودن سند رسمی به آن بها داده است، می­تواند از آن استفاده کند. برای دریافت سند رسمی می‌بایست اول به دفترخانه مراجعه کرد. سردفتر بعد از آنکه هویت شما را احراز کرد؛ شناسنامه و مدارک ارائه شده را مطالعه می‌کند و بعد از آن که هویت شما تایید شد، وظیفه سردفتر آن است که هویت و طرف معامله را محرز کند. اگر که شما به عنوان یکی از طرف­های معامله به دیگری وکالت داده باشید، سند در دفترخانه امضا می­شود.

دفترخانه باید وکالت نامه را مطالعه کند و صلاحیت و اعتبار آن را بررسی کند و اختیارات وکیل و اطمینان حاصل کند. اگر سردفتر در هویت اشخاص حقیقی که وکالتنامه در دست دارند، شک داشته باشد؛ می­بایست اولاً دو نفر شخص معروف و مورد اعتماد حضوری هویت آن­ها را شناسایی کنند و مسئول دفتر حمایت این مسئله را ثبت کند و شاهدان امضا کند و این نکته را در سند قید کند. اگر این اشخاص نباشند، مثلاً شاهد غیر کودک باشد یا کور و کر یا ذینفع معامله نباشد و یا حتی خدمه طرفین معامله نباشد، سردفتر نمی­تواند سند را ثبت کند.

اشخاص حقوقی که در سردفتر حضور پیدا می‌کند، سردفتر وظایفی در قبال آن­ها دارد. اول آنکه آخرین مدیران و دارندگان حق امضا کسانی که از طرف شرکت حق امضای سند رسمی را دارا باشد، اداره ثبت استعلام می­کند و در صورتی که اساسنامه و روزنامه رسمی شرکت را مطالعه کرد، سند رسمی را به نفع آن­ها تنظیم و ثبت می­کند.

آنچه در مورد اشخاص حقوقی، شخص حقوقی به معنای آن است که گروهی از افراد که منفعتی از منافع عمومی که قوانین موضوع در مورد حکم شخص طبیعی گفته شده باشد؛ موضوع حقوق و تکالیف قرار دارد. از جمله شرکت­های تجاری و انجمن دولت و شهرداری و اداری تسلیت تشکیلات دولتی بر اساس ماده ۵۸۷ به محض آنکه ایجاد و بدون احتیاج به ثبت شخصیت حقوقی باشد؛ در ماده ۵۸۸ بیان کرده که شخص حقوقی حقوق و تکالیفی به عهده دارد که قانون به این افراد ارزش قائل شده مگر وظایفی که بهت فقط انسان می­تواند آن را انجام دهد. از جمله حقوق و وظایف والدین و خویشاوندانی که نسبت خونی و نزدیک با طرف دارد.

در روند رسیدگی به سند رسمی ممکن است یک سری مسائلی اتفاق بیفتد که فقط کسی می­تواند آن را حل کند که در این زمینه تحصیل کرده باشد و یا پرونده­های این چنینی را بررسی و حل کرده باشد و به همین سبب در روند رسیدگی به اسناد شما نیازمند به یک وکیل با تجربه می­باشید.

سردفتر رسمی قبل از آنکه معاملات اشخاص حقوقی را تنظیم و ثبت کند؛ شخصیت این اشخاص را باید از نظر هویت بررسی کند. تاسیس شرکت هایی که در قانون تجارت مطرح شده، در روزنامه رسمی آگهی می‌شود و این شرکت­ها  وظیفه دارند که آگهی روزنامه رسمی اساسنامه شرکت و شراکت نامه از طرف ثبت شرکت­ها به دفتر اسناد رسمی مربوط می‌شود را ارائه کنند.

در صورتی که می‌خواهد انتقال سهم شرکت و واگذاری را به دفتر اسناد رسمی ارائه کند، وضعیت شرکت را از اداره ثبت استعلام می­کند و بر حسب دستور ماده ۶۱ تنظیم و ثبت معامله اشخاص به عنوان شرکت و یا نمایندگی شرکت که قبل از احراز شخصیت حقوقی آن­ها ممنوع می­باشد. در صورتی که سردفتر توانایی بستن قرارداد دو طرف را از قانون و اهلیت آن بررسی می‌شود، با همان سن قانونی در شناسنامه قابل تشخیص می­باشد؛ چنانچه یکی از طرفین سند و یا عقد ایراک قراردادی بر آن بسته شده مالک می­باشد و این مالکیت باید توسط سردفتر محرز شود، چنانچه مال غیر منقول بخواهد منتقل شود؛ سردفتر باید اول مالکیت فروشنده را از اداره ثبت اسناد و املاک مسکن دوم آن که کسی که قرار است سند به نام او خورده شود، هویت آن احراز شود.

چنانچه مامورین رسمی به تنظیم سند اقدام کنند باید صلاحیت این کار را داشته باشند؛ سردفتر اسناد رسمی صلاحیت ثبت رسمی اسناد ازدواج و طلاق را ندارد یا سردفتر­هایی که در اصفهان هستند، نمی­توانند فعالیت­هایی را که در آن انتقال داده شده را اقدام به تنظیم آن کند. چون این قوانین و اقدامات مامور رسمی فقط در محل مأموریت آن مورد انجام می­باشد و در تنظیم سند تشریفات قانونی مربوطه با آن باید رعایت تشریفات قانونی به دو دسته تقسیم می­شود.

اول آنکه به اندازه اهمیت دارد که اگر رعایت نشود، نمی­توان نوشته را سند نامید و دوم آن که اگر سند تنظیم شده توسط مامورین رسمی در حدود صلاحیت نباشد و یا اینکه تشریفات و مقررات قانونی در تنظیم این سند رعایت نشود نمی‌توان سند تنظیم شده را رسمی بداند. بلکه این سند عادی می­باشد البته به شرطی که امضای طرفین در آن مندرج شده باشد.

چنانچه در فعالیت­های سطح اسناد رسمی دچار مشکل شدید می­توانید با وکلای سایت ما مشورت کنید و از تجربیات آن­ها در این زمینه استفاده کنید. سایت حقوقی ما با در دست داشتن بهترین وکلای اسناد رسمی می­تواند به شما در این زمینه راهنمایی و مشورت­های مفیدی ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *