تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل جرایم خاص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در نوشتار حاضر به وکیل جرایم خاص پرداخته شده است. در صورت نیاز به وکیل آنلاین 24 ساعته از طریق شماره های موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

وکیل جرایم خاص
وکیل جرایم خاص

با عنایت به سابقه و فلسفه جرائم خاص که به دستور ریاست قوه قضائیه مطرح شده است جرائم خاص شامل عناوین زیر است:

١. مفاسد اخلاقی مشتمل بر تمام مصادیق آن (انحراف جنسی، مزاحمت های خیابانی، فرار از منزل که بیشتر شامل دختران می شود، انحراف اخلاقی جوانان)

۲. شرارت های دسته جمعی (نزاع های دسته جمعی، ایجاد ناامنی در شهر و بازار اراذل و اوباش)؛ بنابراین، با توجه به مصادیق اعلام شده، جرم خاص به جرمی اطلاق می شود که در جامعه حالت خاص داشته باشد اذهان عمومی را متوجه خود کند.

ویژگی های جرایم خاص که توسط وکیل جرایم خاص قابل پیگیری است

ای خاص ویژگی هایی دارند که باید نخست ویژگی و تعریف جرم خاص مشخص شود و آنگاه با عنایت به تعریف، مصادیق آن احصاء شود. مشخصه های جرم خاص عبارت است از:

۱. جرائمی که نحوه انجام آنها به شکل خاص است، مثلا، سرقت همراه با عنف و اکراه و آزار و اذیت.

٢. جرائم خاص، جرائمی هستند که در سطح وسیعی به امنیت داخلی و خارجی و یا در سطح وسیعی به حیثیت و اعتبار افراد جامعه لطمه و ضربه مستقیم وارد کرده و آسایش و امنیت اجتماعی را مختل می سازند و مصالح عمومی را به خطر انداخته و احساسات عمومی را جریحه دار می کنند.

۳. جرائم خاص، جرائمی هستند که نیاز به قاضی خاصی دارند چون متهمان چنین جرائمی از نظر بهره هوشی و ذکاوت از سطح افراد عادی بالاترند و بالطبع قاضی خصوصیات بالاتری را لازم دارد (قاضی تیزهوش، قوی در مسائل روان شناسی و جامعه شناسی).اگر این مشخصه ها را در نظر داشته باشیم کلیه جرائم زیر خاص هستند:

١. ارتشا، کلاهبرداری، اختلاس یا مبالغ هنگفت؛

۲. جعل باندی یا با مبالغ بالا؛

٣. سرقت های باندی یا با مبالغ بالا؛

۴. دایر کردن مراکز فساد و فحشا؛

۵. قمارخانه؛

۶.جرائم جنسی با تبانی و همدستی؛

  1. نزاعهای دسته جمعی؛

۸.تشویق اذهان عمومی با توسل به رسانه های جمعی؛

  1. قتل؛

۱۰. محاربه و افساد فی الارض؛

۱۱. آدم ربایی؛

۱۲. چاقوکشی؛

۱۳.جعل سکه؛

۱۴. اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم.

وکیل جرایم خاص
وکیل جرایم خاص

اینها جرائم خاصی هستند که از حوصله و توان یک قاضی خارج هستند و باید قضات با خصوصیت ویژه شناسایی شوند و جرائم خاص سطح بندی شوند؛ مثلا سرقت مصاديق خاص آن (سرقت باندی، مسلحانه همراه با آزار و اذیت شدید)و هرچند جرم در یک گروه خاص قرار داده شوند و آنگاه حداقل در هر دادگستری دو یا سه قاضی خاص باشد که هریک، به یک دسته از این جرائم رسیدگی کند.

نظر کمیسیون نشست قضائی در مورد جرایم خاص

جرم پدیده ای اجتماعی است و مولود شرایطی است که جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد.

وکیل جرایم خاص
وکیل جرایم خاص

در وضعیت جنگ (پس از جنگ)و بروز بحران های اقتصادی و اجتماعی، ارتکاب شماری از جرائم فزونی می گیرد. به عنوان مثال با جرائمی که زمینه مالی دارد، نظیر کلاهبرداری، خیانت در امانت،ارتشا و اختلاس یا ارتکاب اعمال خلاف اخلاق و …، ممکن است مسئولین امر یا محققین جامعه شناسی و جرم شناسی، عناوین خاصی برای این گونه جرائم انتخاب کرده و به کار برند یا مسئولان دستگاه قضائی شعبه یا شعبی از دادگاه های موجود را با قضاتی که واجد شرایط ویژه ای هستند برای رسیدگی به جرائم فوق الذکر اختصاص دهند اما این مقامها نمی توانند اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها را نقض و عملی را جرم تلقی و یا برای اقدام مجرمانه ای خصوصیت و کیفیت ویژه ای در نظر بگیرند و به نظر می رسد طرح عنوان «جرائم خاص» به همین منظور صورت گرفته باشد؛ زیرا جامعه از رهگذر ارتکاب جرائم فوق و شیوع گستردگی دامنه آنها به شدت زیان می بیند و احساس خطر و آسیب حاصله از این ناحیه، مستلزم بذل توجه مقامات مسئول و سرعت و قاطعیت و دقت در رسیدگی به این گونه جرائم است و به کارگیری این عنوان نمی تواند موجب تعریف و طبقه بندی جدیدی از جرم باشد.

در صورت نیاز به وکیل کیفری می توانید در هر ساعت از شبانه روز با تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *