تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل حل اختلاف قراردادی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل حل اختلاف قراردادی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

وکیل حل اختلاف قراردادیوکیل حل اختلاف قراردادی

اختلافات قراردادی به چه صورت اتفاق می افتد؟

هر قراردادی که منعقد می‌شود یا هر کسب و کاری که شروع شود؛ از بروز اختلاف مصون نیست و هر چقدر طرفین قرارداد تلاش کند تا از اختلافات احتمالی دور بمانند، باز ممکن است که اختلافات مهم و بزرگ دامن گیر شان باشد. به همین جهت پیش‌بینی می‌شود، به شیوه و مکانیسم حل و فصل اختلاف در قرارداد اهمیت زیادی داشته باشد. اگر شرکت‌های بازرگانی یا اشخاص هنگام انعقاد قرارداد با در نظر گرفتن چنین احتمال هایی در قراردادهایی که بسته می‌شود، شیوه مناسب حل اختلاف را انتخاب کند و در هنگام بروز اختلاف از تفسیرهای متفاوت در این زمینه جلوگیری شود، اختلافات قراردادی به دلایل متفاوتی بروز می‌کند.

یکی از مهمترین دلایل اختلاف دیدگاه متفاوت طرفین قرارداد در مورد کلمات به کار رفته در قرارداد  می‌باشد. به همین سبب معمولاً توصیه می‌شود، مشروح مذاکرات پیش قراردادی طرفین به عنوان اسناد پشتیبان قرارداد به آنها ضمیمه شود. یکی از مهمترین دلایل اختلاف در قرارداد اختلاف در جریان تعهدات قراردادی است.

هرگاه اختلافات در مورد اجرای تعهدات یا نحوه انجام تعهدات طرفی که در قرارداد معتقد است، تعهدات طرف مقابل به درستی را به صورت کامل ایفا نشده لازم است این موضوع را اثبات کند.

شیوه‌های حل اختلافات قراردادی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حل اختلافات قراردادی، مذاکره در جهت سازش است. اینکه طرفین چقدر برای رسیدن به راه‌حل تلاش کند، تا حد زیادی به اهمیت قرارداد و به ویژه عنصر زمان در قرارداد دارد. مذاکره و سازش به عنوان روش‌های جایگزین حل و فصل اختلاف شناخته می‌شود که از سوی تجار و شرکت‌های بازرگانی با بیشترین استقبال مواجه است. چرا که اعتبار و حفظ نام تجاری برای افرادی که به تجارت مشغول هستند، اهمیت زیادی دارد. داوری هرگاه مذاکره بین طرفین در مواقع بروز اختلاف به توافق و راه حل منتفی نشود، باید به متن قرارداد مراجعه شود و اینکه طرفین در متن قرارداد حل و فصل انتخاب می‌کنند؛ پیش‌بینی شده بود. یکی از این راه‌ها احتمال طرفین در قرارداد بودن برای حل اختلاف ناشی از قرارداد است. به دلیل تخصصی بودن و کم هزینه بودن رسیدگی در داوری به نسبت نهاد قضایی در قراردادهای تجاری معمولاً با اقبال و گرایش مواجه است. یکی از دلایلی که موجب می‌شود، امروزه افراد از داوری برای حل و فصل اختلاف خود استفاده کند؛ موضوع به روز بودن و کارآمد بودن این سیستم نسبت به محاکم قضایی می‌باشد.

وکیل حل اختلاف قراردادیوکیل حل اختلاف قراردادی

اگر در قراردادها شیوه‌ای برای حل و فصل اختلاف پیش بینی نشود؛ می‌توان با توافق بعدی داور را به عنوان شیوه حل و فصل اختلافات انتخاب کنند. طرفین قرارداد اگر در زمینه داوری به عنوان روش حل و فصل به توافق برسند نمی‌توانند نادیده گرفتن این توافق به دادگاه برای طرح دعوا مراجعه کنند و تنها می‌توانند جهت صحت سنجی و تایید رأی داور به دادگاه مراجعه کنند.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

رسیدگی قضایی در دادگستری از طرفین در خصوص حل و فصل اختلاف خود از روش های جایگزین و نسبت به داوری توافق کرده باشد، باید در محاکم قضایی برای طرح دعوا مراجعه شود. اگر اختلافی که در قرارداد اتفاق افتاده، ناشی از تحقق یک جرم باشد و به اصطلاح یک ماهیت کیفری داشته باشد؛ دیگر نمی‌توان با مذاکره یادآوری به اختلاف خاتمه داد و طرفین مکلف هستند، دادگاه صالح مراجعه کنند؛ زیرا موضوعات کیفری جز از طریق محاکم قضایی حل و فصل نمی‌شود.

برای مثال اگر در قرارداد مشارکت مدنی، یکی از طرفین مدعی کلاهبرداری طرف دیگر باشد یا مدعی وقوع جلال از طرف دیگر باشد، مجبور می‌شود، محاکم قضایی برای اثبات ادعای خود شکایت کند. کارشناسی ممکن است طرفین نظر یک هیئت کارشناسی در خصوص اختلافات قراردادی به عنوان شیوه الزام آور در حل اختلاف خود مورد پذیرش قرار دهد. کارشناسی هم یکی از شیوه‌های جایگزین حل و فصل محسوب می‌شود و الزام آوری را به توافق طرفین کسب می‌کند.

وکیل حل اختلاف قراردادیوکیل حل اختلاف قراردادی

مراکز داوری مؤسسه تهران وکیل به عنوان یکی از مراکز رسمی در ایران می‌تواند در این زمینه خدمات حقوقی و مشاوره ای مناسب به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت های بازرگانی ارائه دهد. لازمه ارجاع اختلاف به مرکز داوری این است که طرفین در قرارداد منشأ اختلاف خود را به عنوان‌بندی داوری مشخص کند. اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان تنظیم قرارداد می‌توانند با پیش‌بینی داوری به عنوان مکانیزم حل فصل اختلاف تعیین و رسیدگی به اختلاف را به مرکز داوری واگذار کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید از وکلای مجموعه بزرگ تهران وکیل کمک بگیرید. هدف وکلای مجموعه جلب رضایت و اعتماد شماست، پس با خیال راحت پرونده‌های خود را به ما بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *