تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۱۴ + محلاتی + خیابان پیروزی + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

زمانی که جرمی اتفاق می‌افتد، به علت تورم پرونده ها وزمان بر بودن و طولانی بودن روند تحقیق ،تعقیب و پیگیری یک جرم در سازمان قضایی تقسیم وظایف صورت گرفته است. در این جا نهادی به نام دادسرا جهت بررسی و تحقیقات مقدماتی تشکیل می‌شود که در دادگستری که در حوزه ی هر شهرستانی وجود دارد، انجام وظیفه خواهد کرد. زمانی که جرمی پیش آمد می کند افراد به دادسرا مراجعه می‌کنند و به طرح شکایت می پردازند .

ریاست دادسرا بر عهده ی دادستان می باشد و در حقیقت می توان گفت: دادسرا، بخشی از دادگستری می باشد، که وظیفه ی اصلی آن تحقیق ،بازجویی و کشف جرم است .

علاوه بر دادستان مقامات دادسرا عبارتند از :

معاون دادستان، دادیار، بازپرس، بازرس و…. دادسرا ویژه و مختص پرونده های کیفری است. جهت طرح شکایت در امور کیفری افراد شکایت را در برگه ای به عنوان برگه‌ی شکوائیه مطرح خواهند کرد.هر پرونده که با شکوائیه ه مطرح شود، با شاکی و بقیه ی  مراجع مستقیماً به دادسرا فرستاده می شود. بقیه ی پرونده هایی که غیر کیفری هستند، مانند: مطالبات مالی خانواده و… مستقیماً به دادگاه حقوقی ارسال می شوند.

آدرس دادسرای ناحیه ی ۱۴ دادسرای ناحیه ی ۱۴ در تهران، مجتمع قضایی شهید محلاتی، انتهای بلوار شهید محلاتی، بلوار ابوذر، منطقه ۱۴ و ۱۵ واقع شده است، که شما می‌توانید به آن مراجعه کنید .

دخالت وکیل در تحقیق و بررسی پرونده ها از جمله نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری، نظام مند نمودن تکالیف ضابطان قضایی و تحقیقات این اشخاص ،شیوه ی برخورد و روبرو شدن با فرد متهم و تأکید بر رعایت حقوق متهم  می باشد.

از جمله نقاط قوت دیگر این قانون ،عدالت ترمیمی با بهره گیری از میانجی گری ها و صلح  وسازش و مداخله وکیل در تمام مراحل مقدماتی و اصلاح فرایند اوراق قضایی می باشد. ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری بیان می دارد: که” متهم می تواند در مرحله ی تحقیقات مقدماتی یک وکیل دادگستری به همراه  داشته باشد. این در حالی است که این حق باید قبل از شروع تحقیق ،توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود و چنانچه متهم احضار شود این حق در برگه احضاریه قید شده و به او ابلاغ می‌شود .

و کیل متهم هم می‌تواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن، مطالبی را که برای کشف حقیقت ، دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند ، اظهار کند. اظهارات وکیل در صورت مجلس نوشته می شود .”

در تبصره ی یک ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری آمده است که حق همراه داشتن وکیل یا عدم تفهیم این حق  به متهم، موجب بی اعتباری تحقیقات می شود. البته باید ذکر کرد که ایراد وارده به این ماده مربوط به همین تبصره می باشد که وکیل در مرحله ی مقدماتی حق دخالت ندارد. در صورتی که شما قصد شکایت از فرد دیگری دارید می توانید به وکلای دادسرای ناحیه ی ۱۴ که وکلایی  معتبر ،حرفه ای و متخصص هستند و  آشنایی و آگاهی کامل به قوانین کشور دارند؛ مراجعه کنید.

چرا که وکیل دادسرا ،این تضمین را به شما می‌دهد که از ابتدا تا انتهای پرونده همراه شما باشد و تمام اقدامات لازم جهت احقاق حق شما را انجام دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *