تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۲۱

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

از جمله مهم‌ترین مراکزی که پرونده‌های منافی عفت در آن رسیدگی می‌شود؛ دادسرای ارشاد می‌باشد. پرونده‌هایی که مربوط است به جرایم منافی عفت، پیچیدگی‌ها و پستی و بلندی‌های قانونی زیادی دارد. برای قانونگذار اهمیت زیادی دارد و کسی که می‌تواند به صورت حرفه‌ای و تخصصی پرونده را بررسی کند، وکیل دادسرای ارشاد می‌باشد.

صلاحیت دادسرای ارشاد به شرح زیر می‌باشد. قاچاق انسان، قمار و جرایمی که مربوط به آن می‌باشد، کسی که قمار بازی می‌کند به تبع سبب ورشکستگی طرف مقابل می‌شود که بررسی این موارد به عهده دادسرای ارشاد می‌باشد. جرایم منافی عفت و اخلاق، حسنه شرب خمر، تاسیس کردن مراکز فساد و فحشا و گسترش آن، تبلیغ کردن مراکز فساد و فحشا، ایجاد مزاحمت برای زنان، تجاوز به اطفال در مکان عمومی، قاچاق مشروبات الکلی، خرید و فروش و تکثیر و تجارت محصولات مستهجن و مبتذل، جرایمی که مربوط به تجهیزات ماهواره می‌باشد از جمله خرید و فروش دیش و ال ان بی، نصب ماهواره و موارد دیگر و رانندگی به صورت مستی، نگهداری مشروبات الکلی، خرید و فروش مشروبات الکلی، ساخت مشروبات الکلی، جریحه دار کردن عفت عمومی مردم، تهدید به انتشار تصاویر شخصی.

درگذشته به دادسرای ارشاد دادگاه امنیت اخلاقی گفته می‌شد که امروزه بیشتر وکلای باسابقه و قدیمی از کلمه دادگاه امنیت اخلاقی استفاده می‌کنند اما بعد از تصویب قانون جدید و بعد از سال ۹۸ از آن دادگاه به عنوان دادسرای ارشاد یاد می‌شود که دادسرای ارشاد ماهیتی همچون دادگاه امنیت اخلاقی دارد.

بر اساس ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری انجام هرگونه تغییر و تحقیق که در جرایم منافی عفت ممنوع می‌باشد. در این زمینه مجاز نیست و جرایم منافی عفت و در صورتی که شاکی نداشته باشد و بدون فصل آن کار را انجام داده باشد؛ قاضی بررسی می‌کند که اقرار نکند و قاضی مکلف است عواقب شهادت فاقد شرایط قانونی را به شاهد متذکر شود.

اگر که دیدیم محجور باشد و سرپرست فرد محجور قصد شکایت کردن داشته باشد؛ در مورد به دیده بالغ صحنه رو زیر ۱۸ سال می‌باشد، ولی یا سرپرست این حق شکایت و خود فرد بالغ حق شکایت ندارد. قوانینی که مربوط به جرایم منافی عفت و پرونده‌های مربوط به آن می‌باشد؛ در دادسرای ارشاد بررسی می‌شود و بدون کمک وکیل دادسرای ارشاد طی کردن مراحل دادگستری مشکل زا می‌باشد.

دادسرای ارشاد به عنوان متولی فرهنگی جامعه می‌باشد. به همین دلیل قانون‌گذار، از نظر نظام حاکم اهمیت زیادی دارد. محکومیتی که برای دادسرای ارشاد صادر می‌شود، بسیار سنگین می‌باشد. زیرا جرم منافی عفت به طور کلی سنگین می‌باشد و جرم گفته شده در دادسرای شماره ۲۱ بررسی می‌شود.

یک وکیل خبره می‌تواند با عملش کاری کند که اتهاماتی که بر علیه موکل صادر شده تبرئه شود و با کمترین مجازات برای تخفیف از دادگاه بگیرد. اگر وکیل نتواند به خوبی از موکل داشته باشد، قضات این دادسرا می‌تواند سنگین‌ترین مجازات‌ها را در متهم محکوم کند. چرا که دادسرا عملاً خودش دارای مقرراتی می‌باشد و سنگین‌ترین و سخت‌ترین دادگاه‌های تخصصی ایران محسوب می‌شود.

یک وکیل دادسرای ارشاد با تجربه می‌تواند فعالیت کند که قاضی دادسرای ارشاد دید بهتری نسبت به موکل او داشته باشد. نکته مهمی که در این زمینه باید گفته شود، آن است که دادسرای ارشاد با جرایم اقتصادی و جرایم مهم و سنگین منافی عفت را کار دارد. به همین دلیل وکیل با تجربه فقط می‌تواند دادگاه را مجبور کند تا مدعی العموم مجادله داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از دادگاه‌ها مدعی‌العموم وجود دارد اما در ایران سرای ویژه به صورت اختصاصی مرتبط با فرهنگ عمومی باشد که معمولاً مقابله کردن با چنین مدعی‌العموم‌هایی کار آسانی نمی‌باشد.

صادر کردن قرار تامین در بازپرسی دادسرای ارشاد به زور قول شرف، منظم کردن به گونه‌ای که به صورت هفتگی یا ماهانه مرجع قضایی با تعیین وجه التزام به ایران از زندان آزاد کنند، ملزم کردن مستخدمان رسمی کشور یا نیروهای کشوری و لشکری با تعیین وجه لازم و با موافقت کردن متهم و در گرفتن تعهد از محل حقوقش به طرف سازمان مربوطه آزاد شود. منظم کردن به حضور با تعیین وجه لازمه ملزم به عدم خروج از حوزه قضایی و حوزه استان در صورت عدم خروج حوزه قضایی با تعیین وجه، متهم در صورتی که دادگاه به اجازه داده شود. برای خودکشی فیلم مشخص کند؛ متهم می‌تواند به عدم خروج از منزل و محل اقامت مشخص شده، محکوم شود و یا موافقت متهم و یا تامین وجه به صورت نظارت تجهیزات الکترونیکی و بدون نظارت و به وسیله این تجهیزات آزادی داشته باشد؛ از جمله تجهیزات پا بندی می‌باشد که به پای متهم بسته می‌شود.

وکیل ارشاد این حق را دارد که در تمامی جلسات دادگاه حضور داشته باشد و از موکل خود دفاع کند. در صورت حضور چنین وکیلی در دادگاه سبب می‌شود تا اتهامی به ناحق به موکل نسبت داده نشود و زمانی که حدود اتهامات شخص کاهش پیدا کرد. مثلاً میزان مجازات آن هم کاهش پیدا می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *