تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۳۶

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در قرن جدید یکی از مهم‌ترین جرایمی که در کشورهای مختلف انجام داده می‌شود، جرایم اقتصادی می‌باشد. جرایم اقتصادی انواع و گونه‌های مختلفی دارد که رایج‌ترین آن جرایم پولی و بانکی می‌باشد. از جمله‌های بارز جرایم پولی و بانکی پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌باشد.

قوانین اصولی که در زمینه جرایم پولی و بانکی وجود دارد، شامل موارد ذیل می‌باشد. قانون مبارزه با قاچاق ارز قانون مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی قانون راحتی امتیازات خاص بانک‌ها به موسسات غیرمجاز بانک‌ها در قبال گرفتن به موسسات غیر قانونی مجوز داده می‌شود. چون این موسسه‌ها با گرفتن پول مردم و بعد از مدتی دیده می‌شوند، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بودجه مالی افرادی که قصد آشوب در کشور را دارند فراهم می‌کند.

قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری در قانون پولی و بانکی کشور و قانون عملیات بانکی بدون ربا. اگر بخواهیم از جرایم اقتصادی یک تعریف مختصر داشته باشیم به آن دسته از جرایم گفته می‌شود که مغایر با قوانین اقتصادی کشور می‌باشد و اگر چنانچه ضربه و ایجاد خسارتی در نظام اقتصادی و پولی و بانکی ایجاد بکند، به آن‌ها جرایم اقتصادی گفته می‌شود.

جرایم اقتصادی به دلیل آنکه آسیبی نه تنها به یک شخص بلکه به تمامی شرکت‌ها و افراد جامعه و تک‌تک مردم جامعه آسیب می‌رساند، بسیار مهم می‌باشد. به همین دلیل پرونده‌های اقتصادی پیچیدگی و حساسیت زیادی دارد. اگر چه متهم جرمی کلان مرتکب شود، مفسد فی الارض می‌باشد و به اشد مجازات محکوم می‌شود.

جرایمی که بر علیه فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود؛ این نوع جرایم شرایط خود به چند نوع تقسیم می‌شود که یک سری قوانین از طرف دولت جهت تنظیم یا تصدی کردن انواع فعالیت‌های اقتصادی وضع می‌شود. موسسه‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به جهت ورود به چرخه اقتصادی نیازمندی به رعایت کردن یک سری قوانین و چهارچوب‌ها می‌باشد. به همین دلیل شما باید این مسئله را در نظر داشته باشید، جرایم اقتصادی انواع مختلفی دارد.

دسته اول از فعالیت‌های اقتصادی به صورت اساسی غیرقانونی و نامشروع می‌باشد. مثل شرط بندی و قمار اما دسته دوم، جرایم اقتصادی، جرایمی هستند که برای تحمیل سود به جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی که بعد از تاسیس قانونی شرکت‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد. اما جرایم دسته دوم مثل سوء استفاده از سرمایه‌های استفاده شده در سازمان‌های اقتصادی و از جمله فعالیت‌هایی که سبب آسیب رساندن به شبکه‌های اقتصادی می‌شوند.

سوء استفاده از یک سری شبکه‌های و سرمایه‌هایی که به صورت امانت به شرکت‌ها داده شده؛ از جمله اقداماتی که بر علیه کارگران مثل عدم پرداخت دستمزد و بیمه کارگران نقض کردن حقوق مصرف کننده بالا بردن بی حساب لوازم و کالاها جرایم زیست محیطی و غیره می‌باشد.

اما در نظر داشته باشید که قسمتی از این جرایم به عنوان پولشویی و یا اخلال در نظام پولی و ارزی کشور اختصاص داده شده و از دیگر جرایم پولی و بانکی اختصاص دارد. اما به صورت کلی جرایم اقتصادی بر علیه سیاست‌های گوناگون اقتصادی آن دسته از جرایم می‌باشد که جهت تحمیل مجرمانه پول می‌باشد. از جمله مواردی که جرایم علیه نظام پولی و اقتصادی را بررسی می‌کند، دادسرای ناحیه شماره ۳۶ می‌باشد.

دادسرای شماره ۳۶ از موقعی که به جهت گسترده شدن جرایم هر کدام از دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به یک جرمی اختصاص داده شده، دادسرای شماره ۳۶ هم به جرایمی که علیه نظام پولی و اقتصادی کشور انجام داده می‌شود، به چنین جرایمی رسیدگی می‌کند.

اما جرایمی که علیه بورس و اوراق بهادار کشور انجام داده می‌شود؛ سوء استفاده از اطلاعات محرمانه بورس و افشای مستقیم یا غیر مستقیم اطلاعات محرمانه افشای اسرار اشخاص که به وسیله کارگزاران موجود در بورس می‌باشد. معامله متکی بر اطلاعات محرمانه عدم ارائه اطلاعات مدارک و اسناد مهم به سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده از سیاست‌هایی که باعث افزایش قیمت‌های بی‌حساب بازار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *