تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه 12 + امام خمینی + خیابان خیام + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرا، از نهادهای بسیار مهم و جزایی می باشدکه نقش ویژه‌ای در جمع آوری ادله و تعیین جهت پرونده دارد. به این معنا که با صدور قرار جلب به دادرسی و منع تعقیب، تعیین کننده ی جهت پرونده به سمت مرجع دارای صلاحیت می باشد. زمانی که دادسرا تحقیقات مقدماتی را انجام داد و وقوع جرم احراز شد ، اقدام به ارسال پرونده برای کیفرخواست به دادگاه دارای صلاحیت می کند .

دادیار یا بازپرس بعد از انجام تحقیقات مقدماتی به صدور قرار جلب به دادرسی یا منع تعقیب یا قرار موقوفی تعقیب می پردازند.

قرار منع تعقیب : این قرار هنگامی صادر می شود که با توجه به نظر دادیار یا بازپرس فرد متهم گناهی نداشته باشد و برائت و اثبات شده باشد؛ البته شاکی حق اعتراض به این قرار را دارد.

قرار جلب به دادرسی: این قرار به این معنا صادر شده است که متهم با توجه به تشخیص دادیار یا باز پرس مجرم شناخته شده است و احتیاج می باشد که پرونده جهت صدور رای به مرجع دارای صلاحیت فرستاده شود.

مثال برای قرار منع تعقیب: اگر فرد شاکی به جرم سرقت علیه فرد دیگری شکایت کند و به دلیل خصومت شخصی با یکی از همسایگان خود، مدعی سارق بودن همسایه اش شود، در این قسمت اگر شاکی مدارک و دلایل کافی را برای اثبات این ادعا نداشته باشد و مجرمیت همسایه اش در مقامات احراز و اثبات نشود، قرار صادر شده برای این پرونده، قرار منع تعقیب می باشد ،که این قرار به معنی برائت و بی‌گناهی متهم می باشد. در صورت اصرار شاکی به جرم متهم امکان اعتراض به قرار وجود دارد.

آدرس دادسرای ناحیه ی 12  در استان تهران، خیابان خیام، ضلع شمالی پارک شهر، جنب سالن ورزشی شهدای هفتم تیر واقع شده است.

دادسرای ناحیه ی 12 دارای پانزده شعبه  ی بازپرسی و چهار شعبه  ی دادیاری و هفت شعبه‌ی اجرای احکام می باشد.

وکلای دادسرای ناحیه 12 می توانند به شما در پیمودن درست اولین و مهم ترین گام یک فرآیند دادرسی که طرح صحیح و قانونی دعوا و تقدیم دادخواست است کمک کنند.

اعضای تشکیل دهنده ی دادسرا عبارتند از:

1-دادستان

2- معاون دادستان

3-دادیار

4-بازپرس

5- کارمندان اداری

به طور کلی رسیدگی به جرم های خاصی از قبیل توطئه علیه نظام و جرایم مربوط به مواد مخدر در صلاحیت دادگاه های انقلاب می باشد. در برابر آن، بقیه جرایم در دادگاه های عمومی و کیفری ‌استان رسیدگی خواهند شد، ولی با وجود این تفاوت در دادگاه رسیدگی‌کننده به جرم های فوق، دادسرای ویژهی جرایم داخل در صلاحیت دادگاه انقلاب وجود ندارد. بنابراین تعقیب و تحقیقات مقدماتی تمام جرایم  که مربوط به دادگاه های انقلاب، کیفری و عمومی استان می شود به وسیله ی  دادسرایی به نام دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرارخواهد گرفت .

وکیل دادسرای ناحیه ۱۲ این تضمین را به شما می‌دهد که مراحل پرونده با حضور وکیل متخصص و متبحر و آگاه به تمامی قوانین کشور انجام می شود. بنابراین تا زمان احقاق حق برای شما در کنار شما خواهد ماند که این مورد از جمله ی مزایای یک وکیل دادسرا می باشد که در کاهش دادن فشار های روحی و روانی موکل بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *