تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل رفع ممنوع الخروجی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

هرکشوری بر اساس قوانین مدون شده داخلی خود، دسته‌ای از اعمال و رفتارها را که افراد مرتکب شوند، را مشمول مجازات ممنوع الخروجی از کشور مشخص شده می‌داند و گاهی نیز قانون به جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد از یکدیگر و سپس فرار از کشور در برخی از موارد به افراد حق ممنوع الخروج کردن شخص دیگر را می‌دهد تا در پاره‌ای موارد نیز قوانینی در خصوص ممنوع الخروج کردن افراد، توسط دولت و برخی ادارات در نظر گرفته شده است.

هرکدام از افرادی که داخل کشور زندگی می‌کند، این حق را دارد که درصورت گی که حکم از مقام قضایی داشته باشد و مقام قاضی صلاح دیده باشد فرد را ممنون الخروج کند.

ممنوع الخروجی از جمله اقداماتی است که در قوانین بین المل تولید شده جهت پیشگیری از فرار افراد متخلف از کشور و فرار از قانون آن کشور که در قوانین داخلی کشور ایران نیز پیش بینی شده است و در صورتی که فرد به علت‌های مختلفی نظیر بدهی شخصی یا مالیاتی، ارتکاب جرم، صغر سن یا عدم اجازه همسر برای خروج از کشور با ممانعت رو به رو شود، می‌تواند از طریق پرداخت بدهی یا سپردن تامین مناسب، رفع اتهام یا طی شدن دوران محکومیت، اذن ولی قانونی یا همسر خود، اقدام به رفع ممنوع الخروجی خود کند و بعد از آن اگر قصد خروج از کشور دارد؛ این ممنوعیت از طرف او برداشته می‌شود و ذهن خروج از کشور را دارد. در غیر این صورت فردی که ممنوع الخروج باشد، در فرودگاه مهر خروج برای او در پاسپورت زده نمی‌شود و امکان خروج را ندارد. قبل از خروج باید اتهام‌های علیه خود را رفع کند و سپس اقدام به خروج از کشور کند.

به چه دلایلی ممکن است که فرد ممنوع الخروج شود؟

ممنوع الخروجی ممکن است از طرف دولت، در خصوص بدهکاران مالیاتی و متخلفین ارزی، به موجب ماده 17 قانون گذرنامه که مطرح می‌کند؛ دولت می‌تواند از صدور گذرنامه و خروج بدهکاران قطعی مالیاتی و اجرای دادگستری و ثبت اسناد و متخلفین از انجام تعهدات ارزی، طبق ضوابط و مقرراتی که در آیین‌نامه تعیین می‌شود جلوگیری کند. یعنی افراد به دلیل ندادن مالیات و برحسب قانون ممنون الخروجی هستند تا زمانی که بعدی خود را به اداره مالیات پرداخت کنند.

ممنوع الخروجی توسط سازمان امور مالیاتی به موجب ماده 202 قانون مالیات‌ها به صورت مستقیم، در خصوص اشخاص حقیقی و صاحبان اشخاص حقوقی که بدهی مالیاتی قطعی دارند بعد استعلام بدهی مالیاتی آن‌ها را ممنون الخروجی می‌کنند.

ممنوع الخروجی شخصی که با هدف فرار از پرداخت دین، مرتکب تقصیر شده است تا موجب اعسار وی شود؛ به موجب ماده 17 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و هنگام رسیدگی به معسر می‌باشد. در حالتی که متهم شدن به یک جرم، هنگامی که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی  و اولیه در دادسرا باشد.

هنگامی که شما به جرمی متهم شده اید اما به شما دسترسی حاصل نداشته باشند، با توجه به اهمیت موضوع جرم و ادله و شرایط  وقوع جرم، ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری به بازپرس پرونده، اجازه صدور قرار ممنوعت خروج از کشور را داده است و فرد از زمان صدور قرار تا زمانی که مشکل را حل نکند، اجازه خروج از کشور را ندارد.

در صورتی که پس از اتهام به یک جرم از جمله اختلاص، برای فرد قرار جلب و دستگیری فرد متهم به دادرسی صادر شده باشد: به موجب ماده 247 قانون آئین دادرسی کیفری، بازپرس می‌تواند متناسب با جرم ارتکابی، اقدام به صدور قرار نظارت قضایی که شامل دستور ممنوعیت از خروج کشور نیز می‌باشد، نماید. فرد که تحت تعقیب می‌باشد نیز امکان فرار از کشور نداشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *