تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل قبول داوری در قراردادها،دعاوی و یا اختلافات احتمالی + بهترین + تضمینی + شماره تماس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

داوری در قراردادها یا دعاوی نهادی قراردادی است که به توافق طرفین درگیر در یک معامله یا هر گونه ارتباط دیگری شکل گرفته و به معنی حضور قانونی یک شخص ثالث در حل و فصل اختلافات است که آن شخص صلاحیت و دانش حقوقی کافی برای رسیدگی به امور مربوط به قراردادهای خصوصی مابین طرفین دعوا را دارد که به این شخص یا اشخاص ثالث، وکیل قبول داوری در قراردادها، دعاوی و یا اختلافات احتمالی گفته می‌شود.

نکته قابل توجه این است که داوری با میانجیگری متفاوت است؛ چرا که میانجیگری صرفاً به منظور مذاکره برای انجام سازش بین دو طرف صورت می‌گیرد، اما داوری فعالیتی حقوقی و شبه قضایی است که برای رسیدگی به اختلافات و دعاوی انجام می‌شود. از آنجایی که یکی از بهترین و مهم‌ترین مزایای استفاده از داوری نسبت به مراجعه به مراجع قضایی و دادگاه‌ها، سرعت رسیدگی بیشتر در آن است، مدت زمان داوری باید از قبل مشخص شود تا روال انتخاب داور، رسیدگی به اختلافات و صدور رای با کمترین تاخیر انجام شود.

همانطور که اشاره شد داوری یک منشأ قراردادی دارد و پذیرش و توافق روی جزئیات به موجب داوری برای حل یک اختلاف یا دعوا امری کاملاً ارادی و توافقی می‌باشد. داوری همچون سایر قراردادها امری الزام‌آور بوده و به محض اینکه دو طرف درگیر شخص داور را پذیرفتند، موظف هستند که همه مشکلات بین خود را به روش داوری و طبق شرایط موجود در قرارداد برطرف کنند. البته هر یک از طرفین که از اوضاع داوری رضایت نداشته باشند، تا قبل از پایان قرارداد داوری می‌تواند به صورت یک طرفه طرح شکایت کرده و به دادگاه مراجعه کند. همچنین این امکان وجود دارد که با وقوع یک سری شرایط خاص داوری به صورت خودکار ملغی شود که از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: توافق دو طرف قرارداد برای لغو داوری، فوت یکی از افراد طرف قرارداد، انصراف شخص داور یا غیر ممکن بودن داوری، پایان زمان قرارداد داوری، صدور رای مبنی بر بطلان نتیجه داوری و از بین رفتن موضوع اصلی دعوا.

طرفین یک قرارداد یا معامله می‌توانند در حین عقد قرارداد به صورت جداگانه نیز توافق کنند که اگر در آینده احتمال بروز مشکل یا اختلافی بین دو طرف به وجود آمد، برای حل مشکل به یک داور مراجعه کنند. یک‌ وکیل قبول داوری در قراردادها، دعاوی و یا اختلافات احتمالی تضمینی می‌تواند به همه اختلافات حقوقی ناشی از احمال یا نقض قانون هر یک از طرفین، بدون نیاز به توافق جدید بر روی مسائل پیش آمده، رسیدگی کند. در این خصوص وکیل داوری می‌تواند به طور دقیق و بدون شبهه مشخص شود و این در حالیست که عدم تعیین آن نیز موجب لغو شرط داوری نمی‌شود. پس از عقد قرارداد داوری و ارجاع اختلافات و دعاوی به وکیل مربوطه، فعالیت وی به عنوان مامور رسیدگی آغاز شده و رای قطعی داور لازم‌الاجرا خواهد بود.

این حق هر شخص حقیقی است که هر فرد با صلاحیت را به عنوان داور تعیین کرده و وظیفه داوری اختلافات یا قراردادها را به او بسپارد، مگر در صورتی که قانون عدم صلاحیت آن فرد را برای داوری تشخیص داده باشد. اما بهتر است که این وظیفه به یک شخص کاردان که برای این مسئولیت آمادگی و دانش حقوقی لازم را دارد، سپرده شود.

تهران وکیل یک موسسه حقوقی فعال در تمامی زمینه‌های حقوقی است که با ارائه مشاوره حقوقی رایگان و پذیرش وکالت قانونی افراد خدمات خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت در اختیار موکلین خود قرار می‌دهد. هموطنان عزیز می‌توانند برای مشاوره با بهترین وکیل قبول داوری در قراردادها، دعاوی و یا اختلافات احتمالی مجموعه تهران وکیل با شماره تماس09100911179 ارتباط برقرار کنند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *