تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مجتمع شماره ی 11 شورای حل اختلاف + خیابان ولیعصر + بهترین + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

نشانی مجتمع شماره 11 شورای حل اختلاف واقع شده در تهران – خيابان وليعصر ( عج ) – روبروي پارك دانشجو – کوچه پشن می باشد که می توانید در صورت لزوم جهت حل و فصل اختلافات و پرونده های حقوقی خود

به آن مراجعه فرمایید.

شماره تماس: 02166483400

امروزه با توجه به گسترش شهرنشینی و پیشرفت ساخت و ساز شاهد شکل گیری های مجتمع های پرتعداد تجاری، اداری، مسکونی در سطح شهر می باشیم. هر کدام از این مجتمع ها از تعداد زیادی آپارتمان، با ساکنینی دارای خرده فرهنگ های مختلف تشکیل شده اند، که این امر تعامل میان ساکنین یک مجتمع را دچار پیچدگی کرده است. برای حل این معضل، قانون آپارتمان نشینی تصویب گردیده است.

وکیل مدیریت مجتمع ساختمانی

برای سر و سامان دادن به اداره یک مجتمع، اصولا می بایست با توجه به کثرت واحدهای آپارتمانی، مجمع تشکیل شود. از این رو مطابق با ماده 5 آيين نامه اجرايی قانون تملک آپارتمان ها، اگر تعداد مالكين از سه نفر بيشتر باشد مجمع عمومی بايد تشكيل شود و طبق ماده 7 آيين نامه اجرايي، مجمع عمومي مالكين بايد حداقل يك بار در سال تشكيل شود. به منظور رسمیت پیدا کردن جلسه مجمع عمومی و قابلیت اجرا پیدا کردن تصمیمات مجمع براساس ماده 8 آيين نامه اجرايي قانون تملك آپارتمان ها بايد مالكينی كه بيش از نصف مساحت كل قسمت های اختصاصي را در اختيار دارند يا نمايندگان آن ها، در آن حضور داشته باشند. این تصمیمات می بایست در صورت جلسه قید شده و به امضای بیش از نیمی از مالکان مجتمع رسیده و توسط مدیر یا مدیران نگه داری شود. همچنین از این تاریخ تصمیمات تصویب شده لازم الاتباع برای همه ساکنین می باشد. از وظایف کلی مجمع موارد ذیل می باشد:

تعيين رئيس مجمع عمومی.

انتخاب مدير يا مديران و رسيدگی اعمال آن ها.

اتخاذ تصميم نسبت به اداره امور ساختمان.

تصويب گزارش مربوط به درآمد و هزينه های سالانه.

گرفتن تصمیماتی برای تشکیل و بوجود آوردن توشه ای برای کار های مرتبط با حفظ و نگاه داری و ترمیم بنا

تفويض اختيار به مدير يا مديران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ساختمان

در نخستین نشست عمومی انجمن باید فردی به ریاست انجمن مربوطه و اشخاصی هم به منزلت مدیر های ساختمان منتصب گردند. مسئله ای که شایان توجه است این می باشد که مدیر ها می توانند مالک ها و یا اشخاصی جدا از کسانی که در مجتمع اسکان گزیدند باشند. در صورت تعدد مدیران تعداد آن ها باید عددی فرد بوده و طول مدیریت آنان دو سال می باشد که البته این مدت هم قابل تغییر از جانب مجمع و هم قابل تمدید می باشد. از جمله وظایف مهم مدیران عبارتند از:

مدیر ها و عوامل مربوطه باید مسئول نگه داری و مدیریت ساختمان و همچنین اجرا کردن تصمیم های اتخاذ شده ی نشست عمومی باشند.

مدير يا مديران مكلفند تمام بنا را به عنوان يك واحد در مقابل آتش سوزی بيمه نمايند.

در همه ی ساختمان هایی که قوانینی نظیر تملک آپارتمان را شامل می شوند (بیش از 10 ساختمان) مدیر ها موظف اند تا از آپارتمان ها نگهداری لازمه را بکنند و همچنین دربانی را برای رسیدگی به اموری نظیر نظافت بخشهای اشتراکی مشغول به کار کنند.

تصميمات مديران با اكثريت آراء معتبر است.

با توجه به موارد مختصر بیان شده و وجود قوانین و آئین نامه های فراوان موجود و پیچدگی مدیریت ساختمان و تصمیم گیری در مجتمع های پر واحد از یک سو و از سوی دیگر تعهدات مدیران در قبال وظایف خویش در برابر ساکنین، سپردن مدیریت مجتمع ساختمانی به وکیل متخصص در این حوزه امری صحیح و طبیعی می باشد. گروه وکلای عدلجویان متشکل از وکلای مجرب و مستعد، آماده ارائه کلیه خدمات لازم در این خصوص می باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *