تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج پرداخته شده است. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

 

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

 دسته ای از مشاغل به علت سختی ها و تبعاتی که به دنبال دارند ،در دسته مشاغل سخت قرار میگیرند. این مشاغل به دلیل آسیب های روحی و جسمی که برای کارگران به دنبال دارند، دارای شرایط خاصی برای بیمه و بازنشستگی هستند. این دسته از مشاغل به علت آسیب های که به فرد وارد میکنند از اهمیت بالایی برخوردار هستند و قابل توجه دولت و جامعه هستند. مطابق ماده 1 آیین نامه اجرایی بند 5 جز (ب) ماده واحد قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده 76 قانون تامین اجتماعی مصوب 76 و الحاق دو تبصره ماده76 کارهای سخت و زیان آور از جمله کارهایی است که محیط کاری از لحاظ فیزیکی، شیمایی، مکانیکی و بیولوژیکی استاندار لازم را ندارد و شخص پس از اشتغال به این مشاغل فشاری بیشتر از ظرفیت های جسمی و روانی به او وارد میکند و در نهایت باعث بروز بیماری و عوارض روحی و جسمی فرد می‌شود. در این نوع مشاغل کارفرما موظف است با در نظر گرفتن تدابیر و تمهیدات بهداشتی و امنیتی تا حدودی از میزان آسیب کاهش دهد. بیمه کارگران مشاغل سخت و زیان آور نیز با بیمه دیگر مشاغل متفاوت است. هر نوع اعتراض به بازنشستگی و بیمه مشاغل سخت و زیان آور ابتدا در کمیته تشخیص استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از صدور رای توسط کمیته تشخیص، کارگر میتواند اعتراض خود نسبت به رای صادره را در دیوان عدالت اداری اعلام کند. بیان اعتراض در دیوان عدالت اداری امری تخصصی است و نیازمند علم و تجربه حقوقی است. برای اطمینان از صحیح بودن درخواست و حصول نتیجه مدنظر مشورت با وکیل متخصص مشاغل سخت و زیان آور امری لازم است.

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

چه مشاغلی در دسته مشاغل سخت و زیان آور قرار میگیرند؟

این نوع مشاغل به دو دسته تقسیم می‌شوند؛

الف)مشاغلی که به نوعی سخت و زیان آور هستند اما با به کارگیری تدابیر و اقدامات امنیتی از سوی کارفرما، میتوان سختی آن‌ها را به نوعی حذف کرد.

ب)مشاغلی که سختی و مشقت جز جداناپذیر آن ها هستند و حتی با اقدامات فنی و بهداشتی نیز نمیتواند صفت سختی این مشاغل را از بین برد و این تدابیر فنی تا حدود کمی از زیان آوری این مشاغل می‌کاهد.

تمام یا قسمتی از حضور در جنبه های جنگ به صورت داوطلبانه که توسط مراجع ذی الصلاح تایید شود، نیز در دسته سوابق مشاغل سخت و زیان آور قرار میگیرد.

در صورتی که کارگرانی با این شرایط کاری در این دو دسته ذکر شده قرار نگیرند، باید اعتراض خود را به کمیته تشخیص اعلام کنند. برای ارائه درخواست صحیح استفاده از تجربیات وکیل مشاغل سخت و زیان اور بهترین راه حل است.

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

کمیته تشخیص متشکل است از ؛

1)رییس کمیته، رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان است.

2) مدیر کل سازمان تامین اجتماعی ایران

3)معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی

4)نماینده کارگران منتخب رای اکثریت به تشخیص سازمان کار و امور اجتماعی

5)نماینده کارفرمایان با انتخاب از سوی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان.

رای صادره از کمیته تشخیص قطعی و لازم الاجراست، اما در صورتی که در مهلت مقرر شخص اعتراض خود را اعلام نماید، رای در دیوان عدالت اداری مجددا مورد بررسی قرار میگیرد.

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

برای مثال کارگری که در کارگاهی در ارتفاع بالا کار میکند و در معرض دود و جوشکاری و آلودگی قرار دارد اما در دسته مشاغل سخت قرار ندارد، و از مزایای این مشاغل نیز بهره مند نیست، اعتراض خود را به کمیته تشخیص استانی برای بررسی اعلام می‌کند. اگر کمیته بدوی و تشخیص این درخواست کارگر را رد کنند. این شخص باید اعتراض خود به رای کمیته تشخیص را در دیوان عدالت اداری مطرح کند. برای این امر همراهی وکیل متخصص اعتراض به مشاغل سخت و زیان آور مسئله‌ای ضروری است. وکیل متخصص اعتراض به مشاغل سخت و زیان آور آشنایی با دانش حقوقی و تجربیات مربوطه میتواند کمک شایانی برای فرد باشد.

دیوان عدالت اداری با بررسی رای صادره از کمیته تشخیص و مدارک و اسناد ارائه شده از سوی کارگر و وکیل مشاغل سخت و زیان آور وی به صدور رای مقتضی اقدام می‌نماید.

افرادی که در این دسته از مشاغل مشغول به فعالیت هستند میتوانند زودتر از موعد مقرر درخواست بازنشستگی خود را اعلام کنند. این افراد به دلیل شرایط خاص شغلی زودتر از بقیه مشاغل دچار مشکلاتی می‌شوند، در نتیجه این افراد نسبت به بقیه مشاغل بازنشستگی زودتر از موعد خواهند داشت. درخواست بازنشستگی زودتر از موعد با استفاده از تجربیات بهترین وکیل مشاغل سخت و زیان آور آسان خواهد بود.

مطابق با آیین نامه، بازنشستگی زودتر از موعد برای شاغلین در مشاغل سخت و زیان آور نسبت به شاغلینی که دارای 20 سال سابقه به صورت پشت سر هم و یا 25 سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان آور هستند میتوانند درخواست بازنشستگی زودتر از موعد خود را اعلام کنند.

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

اگر کمیسیون های پزشکی ماده 91 قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن شخص بیمه شده که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به فعالیت بوده، فرسایش روحی و جسمی شخص را تشخیص و تایید نمایند. شخص میتواند قبل از رسیدن به 20 یا 25 سال سابقه درخواست بازنشستگی زودتر از موعد خود را اعلام کند.

در صورتی که در خواست بازنشستگی زودتر از موعد شخص به دلایلی رد شود، کارگر ابتدا میتوانند موضوع را در کمیته تشخیص استانی مطرح کند. اگر نسبت به رای صادره از کمیته تشخیص معترض بود ، میتواند اعتراض خود را همراه با وکیل مشاغل سخت و زیان آور در دیوان عدالت اداری مطرح کند.

تعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل با ارسال درخواست کارگر، کارفرما ، تشکلات کارگری، مامورین بهداشت حرفه ای وزرات بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ،سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در هر محل کاری مشاغل سخت با بازدید و بررسی شرایط از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزرات بهداشت و درمان ، بازرسان وزارت کار و در نهایت با تایید هیئت بدوی و کمیته تشخیص انجام می‌گیرد.

کارفرمایان در مشاغل سخت و زیان آور موظفند تا بیمه پرداختی را مطابق با این دسته از مشاغل پرداخت کنند، تا کارکنان بتوانند از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شوند. در غیر این صورت شخص میتواند از کارفرما شکایت کند و او را ملزم به پرداخت بیمه مشاغل سخت و زیان آور کند.

اگر کارگری که به یکی از مشاغل سخت و زیان اور مشغول است به علت بیماری مرخصی استعلاجی بگیرد، توالی شغلی او از بین خواهد رفت و پس از اینکه او به محل کار خود بازگشت و دوباره مشغول به کار شد، مرخصی استعلاجی جز سابقه کاری شخص در مشاغل سخت و زیان آور محسوب خواهد شد. هر نوع مغایرت با این مسئله میتواند در کمیته تشخیص و دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گیرد.

دیوان عدالت اداری چه سازمانی است؟ و چه وظایفی دارد؟

دیوان عدالت اداری سازمانی است که برای رسیدگی و بررسی شکایات و اعتراضات مردم نسبت به تصمیم گیری ها و اقدامات سازمان ها و مامورین دولتی تشکیل شده است.  اعلام اعتراض در این سازمان مرحله ای حساس در رسیدگی است، هر نوع اشتباه از سوی شاکی در روند رسیدگی میتواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، همراهی بهترین وکیل شاغل سخت و زیان آور در این مرحله امری ضروری است. ارائه صحیح مدارک و اسناد و استفاده از اصطلاحات مناسب حقوقی از جمله اموری هستند که تنها با دریافت راهنمایی از سمت وکیل مشاغل سخت و زیان آور محقق می‌شود.

همان طور که در بالا مشاهد کردید ، مشاغل سخت و زیان آور میتوانند درخواست بازنشستگی زودتر از موعد خود را براساس ضوابط قانونی اعلام کنند. اگر در زمان درخواست بازنشستگی زودتر از موعد سازمان مربوطه درخواست شخص را به این دلیل که شغل وی در دسته مشاغل عادی قرار دارد و مشمول این موضوع نیست، رد کند. شخص باید اعتراض خود را در کمیته تشخیص بیان کند، اگر کمیته تشخیص نیز درخواست شخص را غیر قابل قبول بداند، مرحله بعدی اعلام اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری است.

اعلام اعتراض در دیوان عدالت اداری مرحله حساس در رسیدگی به اعتراض شخص است. دریافت مشاوره از وکیل مشاغل سخت و زیان آور بهترین راه حل برای کسب موفقیت در این مرحله است.

وکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرجوکیل مشاغل سخت وزیان آور +کمیته تشخیص+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن وکلای متخصص و مجرب مشاغل سخت و زیان آور و بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تمامی مراحل رسیدگی همراه شماست. برای دریافت مشاوره تلفنی حقوقی با شماره هایی که در صفحه مشاهد میکنید تماس بگیرید و میزان موفقیت خود در پرونده را تا حدود زیادی افزایش دهید و یا با مراجعه حضوری به شعبات این مجموعه در تهران و کرج به صورت حضوری از تجربیات و دانش سرشار وکلای متخصص مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *