تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل وصول فوری مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مهریه چیست؟

مهریه مالی است که مال یه داشته باشد یعنی ارزش داسته باشد. مثال بال مگس مهریه کردن به دلیل این که مالیات ندارد مهریه باطل است.

مهریه مالی است که قابلیت تملک و به دست آوردن داشته باشد و در عقد نکاح، مرد متعهد می‌شود که به زوجه پرداخت کند. بنابراین مهریه مالی است که به هنگام عقد نکاح برای ضوابط شرع و رسم و عادت از طرف مرد به زن پرداخت می‌شود و صداق – صداقیه، قرض هم نامیده می‌شود. مهریه عندالمطالبه می‌باشد. یعنی به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک مهریه می‌شود و هر موقع که درخواست کند، همسر باید پرداخت کند.

در صورت بطلان نکاح و یا فسخ آن از طرف مرد یا زن مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد. در زمان عقد زوجین می‌توانند توافق کنند که شخص خاصی ضمانت پرداخت مهریه را به عهده بگیرد یا تضمین جهت پرداخت آن گرفته شود. بعد از فوت زن مهریه از طریق وراثت قابل مطالبه می‌باشد. یعنی وراث می‌توانند به نسبت سهم الارث ادعای مهریه را داشته باشند.

مهریه در طلاق توافقی به چه صورت می‌باشد؟

پرداخت مهریه در طلاق توافقی بستگی به توافقی که با یک دیگر کرده اند، دارد. هرچند که با توجه به اینکه نوع طلاق خلع می‌باشد، زوجه باید مقداری از مهریه خود را بخشش نماید.

قانون مقدار مشخصی برای مهریه مشخص نکرده و بستگی به توافق طرفین دارد. تعیین مهریه در نکاح منقطع الزامی می‌باشد و عدم تعیین آن سبب ابطال عقد می‌باشد. قوانین جدید صرفاً درخصوص نحوه وصول مهریه و اجرای محکومیت مالی و بازداشت مرد می‌باشد.

مفهوم حال یا مدت دار بودن مهریه چگونه است؟

مهریه می‌تواند حال باشد یا مدت داردر صورتی که حال باشد. زوجه می‌تواند بلافاصله بعد از عقد آن را مطالبه کند و تا وصول آن از تمکین نیز امتناع می‌کند و زوج حق اعتراضی ندارد و اقدام زن به موجب حق حبس از موارد نشوز نبوده و مسقط نفقه نیز نمی‌شود. ولی اگر مهریه مدت دار باشد، حق حبس ساقط و زن با تمکین می‌تواند نفقه دریافت کند. در ایامی که زن مهریه دریافت نکرده اگر نشوز کند، ناشزه محسوب می‌شود و زوج می‌تواند به دلیل عدم تمکین از وی شکایت کند. زن مجرد عقد مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن انجام دهد.

مهریه در سند نکاح نامه ذکر می‌شود و به صورت دین بر عهده و ذمه شوهر خواهد بود. در عقد نکاح دائم می‌توان مهر تعیین نموده، یا پس از وقوع عقد بر میزان مهریه توافق کرد و عدم تعیین مهریه در عقد نکاح دائم موجب بطلان عقد نیست ولی در عقد نکاح غیر دائم (موقت) مبنای وقوع عقد تعیین مهریه می‌باشد. عدم ذکر مهریه در نکاح موقت موجب بطلان آن خواهد بود.

به دلیل این که مبحث مهریه و طلاق امری پیچیده و نیاز به پیگیری دارد. شما در فرایند وصول  مهریه نیازمند به بهترین وکیل مهریه می‌باشید که در این فرایند شما را یاری دهد. برای پیدا کردن بهترین وکیل می توانید به گروه وکلای ما اعتماد کنید.

وصول مهریه از طریق اجرای ثبت چگونه انجام می‌شود؟

هرگاه عقدنامه ازدواج رسمی باشد، مهریه از طریق اجرای ثبت نیز قابل وصول می‌باشد. بدین گونه که زوجه به دفترخانه‌ای که ازدواج در آن واقع و به ثبت رسیده است، رجوع می‌کند و تقاضای وصول مهریه خود را دارد.

از طرف دفترخانه مراتب به زوج ابلاغ می‌شود. هرگاه زوج حاضر به پرداخت مهریه نباشد، زوجه تقاضای اجرای مفاد سند ازدواج خود را درخصوص مهریه می‌کند و در صورتی که  از طرف زوجه مالی از زوج معرفی شود که جزء مستثنیات دین نباشد، مال معرفی شده از طرف اجرای ثبت به نفع زوجه توقیف ضبط می‌شود، هرگاه زوج فاقد مال بوده ولیکن کارمند دولت باشد با تقاضای زوجه یک سوم از حقوق شوهر تا پرداخت کل مهریه به نفع زوجه توقیف ضبط می‌شود و به زوجه پرداخت می‌کند.

اگر مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد زن با در دست داشتن سند رسمی ازدواج می‌تواند به دفتر ازدواج و یا دایره ثبت (مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) مراجعه و در برگه خاصی که در آن دایره موجود است، تقاضای صدور اجراییه کند. برای طی کردن فرایند وصول مهریه از طریق دایره ثبت اجرایی می‌توانید از بهترین وکلای ما بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *