تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل پایگاه سوم اداره اگاهی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

جرایمی که علیه امنیت ملی می­باشد از جمله جرایمی که مرتکب شدن به آن­ها باعث ایجاد هرج و مرج اختلال بی­نظمی و اغتشاش در نظم داخلی می­شود. این جرایم در قانون مجازات تحت عنوان جرایم جنگ و فساد فی الارض در کتاب قانون دوم مجازات در سال ۱۳۷۰ مصوب شد و به عنوان جرایم علیه امنیت ملی نامگذاری شده است و در کتاب پنجم قانون مجازات در سال ۱۳۵۷ به تصویب رسید؛ مواردی را مشخص کرده که جرایمی را که نیروهای مسلح علیه امنیت ملی انجام می‌دهند را نیز به شمار می­آورد.

جرایم علیه امنیت به دو دسته تقسیم می‌شود. جرایمی که علیه امنیت داخلی انجام شده و جرایمی که علیه امنیت خارجی انجام دادند؛ جرایمی که علیه امنیت ملی انجام می‌دهند و همکاری با دولت‌های خارجی متخاصم جهت از بین بردن نظم و امنیت کشور و ایجاد هرج و مرج میان مردم، تهدید به بمب‌گذاری در وسایل نقلیه، تحریک جاسوسی و جرایمی که وابسته به آن­ها می­باشد. تبلیغ علیه نظام و یا تبلیغاتی که به نفع یکی از گروه­های مخالف نظام انجام داده باشد، تبلیغات به صورت مستقیم انجام می­شود یا به صورت غیرمستقیم، تشکیل و یا عضویت در دسته و یا جمعیت به قصد به هم زدن امنیت داخلی کشور، فساد و ایجاد جنگ تن به تن و محاربه میان مردم یک کشور، محاربه به این معناست که کشیدن سلاح به قصد جان یا مال و ناموس به گونه‌ای که سبب ناامیدی در کشور شود.

هرگاه کسی به خاطر انگیزه شخصی به روی یک یا چند نفر اسلحه بکشد ولی در اثر ناتوانی باعث سلب امنیت نشود؛ به عنوان مهار محسوب نمی‌شود و مجرم محسوب نیست. محارب در مقابل به معنای جنگ و خونریزی می­باشد و در اصل به معنی سلب کردن می­باشد. از این جهت کمک به کسی که برای جنگیدن با دیگران و یا ترساندن آن­ها سلاح می­کشد و قصد جان آن­ها را کرده باشد و مال و امنیت آن­ها را مخدوش کند، محاربه در آیه ۳۳ سوره مائده مطرح شده است.

زمانی که کسی در زمینه جرایم علیه امنیت ملی شک داشته باشد؛ هر کسی می­تواند با شماره­هایی که از طرف امنیت کشور مشخص شده، مثل شماره ۱۱۰ با نیروی انتظامی تماس بگیرد و یا به اداره آگاهی سوم خیابان خرمشهر آگاه کند. کسی که شهروند ایران محسوب می‌شود؛ موظف است که فعالیت­هایی که سبب مخصوص شدن امنیت داخلی کشور می‌شود را به اداره آگاهی سوم خیابان خرمشهر اطلاعات دهد.

مجازاتی که در مقابل محاربه در قانون مجازات اسلامی در ماده ۲۸۲ مطرح شده به شرح زیر می‌باشد:

اعدام نفی بلد، قطع دست راست یا پای چپ، سرب از جمله مجازات­هایی هستند که بر علیه محاربه محکوم می­کند. جرایم فساد فی العرض به طور گسترده مرتکب جنایتی که تمامیت جسمانی افراد را از طرف امنیت داخلی و خارجی کشور را مورد تحلیل قرار داده است یا از طریق نشر خبرهای دروغ اخلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد کرده یا پخش مواد سمی و میکروبی را ایجاد کرده، مراکز فساد و فحشا دایر کرده و باعث اخلال در نظام و نظم و امنیت در کشور ایجاد کرده؛ این کسانی که این جرایم را مرتکب شده باشند، مفسد نیز محسوب می‌شوند و به حکم اعدام محکوم می‌شود. بر اساس ماده ۲۸۷ زمانی که در برابر نظام جمهوری اسلامی قیام مسلحانه کنند؛ در صورت استفاده از سلاح به مجازات اعدام محکوم می‌شود.

ماده ۵۰۲ قانون مجازات هر کسی که بر علیه نظام جمهوری اسلامی و یا به نفع گروه­های مخالف نظام به هر صورتی تبلیغ کند؛ به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم می‌شوند. مجازات این جرایم سه ماه تا یکسال حبس می­باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *