تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۱۴ غیاثی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بیمه کارفرما به کارمندان و کارگران خود را تحت پوشش بیمه قرار دارد ولی بیمه تامین اجتماعی است که به آن بیمه اجباری تامین اجتماعی می­کند. اگر کارفرمایان از این قانون سرپیچی کنند، افراد شرکت که رابطه کارگر و کارفرما دارند، سازمان خود را تحت پوشش بیمه قرار نمی­دهند؛  موظف به پرداخت جریمه خواهد بود. در قانون وزارت کار و رفاه اجتماعی قوانین سختی برای کارفرمایان درباره کارمند در نظر می­گیرند. با این قانون هم با کارفرمایان دیده می‌شود که حقوق کارمندان خود را به صورت کامل پرداخت نمی­کنند و حق بیمه برای افراد تحت پوشش قرار می­دهند و حقی برای کارمندان پرداخت می­شود، برای اینکه حق بیمه را پرداخت نکند؛ ثبت شرکت و انجام می­دهند. البته کاربران می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد این مجموعه را موظف به پرداخت جریمه بیمه برای این کار باید به سازمان بیمه تامین اجتماعی شکایت کنند.

حق بیمه قابل پرداخت بیمه کارفرمایان با توجه به قوانین بیمه حق بیمه کارفرما به صورت حدودی با حق بیمه کارگر یکسان باشد، حق بیمه کارفرمایان مانند کارگران ۲۷ درصد می­باشد و نباید کمتر از حداقل دستمزد دستمزد کارمند سازمان باشد که باعث می­شود، بیمه کارگر و کارفرما متفاوت باشد.

پوشش بیمه بیکاری از بیمه کارفرمایی شامل بیمه بیکاری نیست، نحوه محاسبه حق بیمه کارفرمایان محاسبه حق بیمه کارفرما با توجه به میزان سابقه کار کارفرما به دو دسته تقسیم می­شود. کارفرمایی که سابقه آن­ها کمتر از ۱۰ سال باشد، در این وضعیت حق بیمه بر اساس میانگین حداقل و حداکثر پرداخت دستمزد کارگران محاسبه و تعیین می‌شود. کارفرماهایی که سن آن­ها بالای ۱۰ سال باشد، در این وضعیت سابقه کار کارفرما بیش از دسترس نمی­باشد و حق بیمه با توجه به میانگین دسته دو سال آخر کارفرما محاسبه می­شود و شرط سنی کارفرما برای بیمه حداکثر سن برای کارفرما ۵۵ سال به حداقل آن ۱۸ سال می­باشد و کارفرما با انعقاد قرارداد دو طرفه بین خود و سازمان بیمه تامین اجتماعی می­تواند تحت پوشش­های بیمه­ای سازمان قرار بگیرد. اگر کارفرما در زمان عقد قرارداد بیش از ۵۵ سال سن داشته باشد، در صورتی که سابقه کار تامین اجتماعی داشته باشد، می­تواند این سابقه  را به سن کارفرما اضافه کنیم.

مزایا و معایب بیمه کارفرمایان تامین اجتماعی اجباری بودن حق بیمه یکی از مهم­ترین وضعیت­های بیمه کارفرما نسبت به بیمه اجباری تامین اجتماعی کارکنان می­باشد و در حقیقت کارفرما در صورتی که حق بیمه خود را پرداخت نکند، مشمول جریمه می­شود. زیرا بیمه کارفرما پرداخت حق بیمه در صورت اختیاری است، همچنین کاربران برای پرداخت حق بیمه درمان دارد. در بیمه کارفرمایان استفاده از حق بیمه امکان پذیر نیز می‌تواند این مورد از جمله  معایب این در نظر گرفته در بسیاری از افراد معتقد باشند که تعلق نگرفتن این پوشش برای کارفرمایان بهتر باشد و در پایان قرارداد در حقوق بازنشستگی تاثیر نمی­گذارد. بعد از آشنایی با مزایا سوال کارفرمایان از کارشناس بیمه دلیل بر این است که چگونه بیمه کارفرمایان را بگیریم؟

مراحل انجام قرارداد کارفرما با سازمان تامین اجتماعی از قرارداد در شعبه بیمه تامین اجتماعی اولین مرحله برای تهیه این بیمه نامه می­باشد. مرحله دوم سازمان تامین اجتماعی شرایط کارفرما را بررسی می­کند. بعد از طی این دو مرحله کار را باید آزمایشی انجام دهد و تامین سازمان بیمه قراردادی منعقد می‌شود. همچنین از طریق شروع قرارداد حق بیمه کارفرما و کارکنان محاسبه می­شود. همانطور که اشاره کردیم، مهلت پرداخت حق بیمه کارفرمایان سه ماه می­باشد و در صورت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه کارفرما معوق می­شود. در این صورت کارفرما مجدد باید به سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند.

در صورتی که کارفرما­یی جهت گرفتن حق بیمه نیازمند به بررسی‌های قانونی و قضایی داشت، می‌بایست در کلانتری شماره ۱۱۴ واقع در خیابان غیاثی شکایت خود را مطرح کند. برای مطرح کردن شکایت نیازمند به یک وکیل زبده و کاربلد می­باشد که شکایت او را رسیدگی و بررسی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *