تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۱۸ ستارخان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بررسی قوانین کیفری پیرامون جرایم رایانه‌ای متاسفانه در ایران موضوع تخلفات و جرائم کامپیوتری از کشورهای دیگر وارد ایران شده و نمودار شده و شاید علت آن ناشناخته بودن فناوری اطلاعات در ایران باشد. با توسعه فناوری اطلاعات و فراگیر شدن آن در بین عموم مردم، توجه مدیران کشور به وجود قوانین لازم احساس می‌شود. اولین مرجع رسمی کشور که لزوم توجه به حقوق رایانه را احساس می‌کند و شورای عالی انفورماتیک وابسته به سازمان برنامه و بودجه می­باشد. اولین قانونی که پیرامون جرایم کامپیوتری در ایران تصویب شد، در سال ۱۳۷۹ می­باشد که مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزاری را تصویب کرد.

در شرایط فعلی جرایم اینترنتی شامل کلاهبرداری اینترنتی، سوء استفاده از شبکه تلفن، استفاده از کارت‌های اعتباری، وارد کردن ویروس به کامپیوترهای دیگر، پولشویی و غیره می­باشد که عمل مثبت غیرقانونی که کامپیوتر در آن ابزار یا موضوع جرم ایجاد کرده و دوم کامپیوتری می­باشد. نهایتاً می‌توان جرایم کامپیوتری را این گونه تعریف کرد که هرگونه عمل خلاف قانون که با سوء نیت از طرف شخص یا اشخاص و یا با استفاده از کامپیوتر صورت می‌گیرد، جرایم کامپیوتری نامیده می‌شود.

انواع جرایم کامپیوتری در یک تقسیم‌بندی کلی جرایم رایانه‌ای به شرح زیر می­باشد. یک، ترور کامپیوتری دو، جرائم علیه اطفال و زنان سه، جرایم مخابراتی و ماهواره‌ای چهار، جرایم در بانکداری الکترونیک پنج، در تجارت کارت الکترونیک شش، جراح ملی حمایت از داده­ها هفت، جرایم ناظر به کپی رایت برنامه­ها هشت، جرایم سنتی که شامل جاسوسی گلاه برداری تخریب افتراء و قاچاق مواد مخدر می­باشد.

در عصر امروز گروه اصلی در مورد جرایم کامپیوتر وجود دارد. یک، جرایم کامپیوتری که علیه دولت‌ها یا وظایف دولت­ها مکالمات تلفنی خود با هزینه‌های مشترکین دیگر انجام می­شود. نوع دیگر سوء استفاده از شبکه تلفن از طریق تجارت با شماره­های کارت تلفن انجام می‌شود که از طریق کامپیوتر مورد نفوذ می‌باشد. دو، جرایم کامپیوتری اموال و دارایی اشخاص یا جرایم کامپیوتری اقتصادی. سه، جرایم کامپیوتری علیه اشخاص دارد.

در صورت بروز جرایم اینترنتی چه اقداماتی باید انجام شود؟

در این صورت بهترین کار این است که با مراجعه به پلیس فتا و تشکیل پرونده و شکایت از شخص خاطی مشکل را حل کنند. این جرایم که در فضای مجازی و یا بستر اینترنت اتفاق می‌افتد، توسط دادسرای جرایم رایانه‌ای همراه با پلیس فتا پیگیری می­شود و در صورت بروز چنین مشکلاتی مشکل مشورت با یک تیم  خبره و گاه در زمینه این مشکل و گرفتن راهنمایی از به او بسیار اهمیت دارد. حضور یک وکیل با دانش در مراحل مختلف پرونده به تحصیل پرونده و دریافت کامل حقوق کمک کننده انجام می­دهد. در این مرحله پلیس فتا پس از انجام تحقیقات به عمل آمده در خصوص پرونده به دایره خاص خود ارجاع داده می‌شود. سپس پرونده به دادسرا برده می­شود در این مرحله می­توان با مراجعه به مستندات خود به بازپرس و دادیار ارائه دهید.

گروه وکلای سایت حقوقی ما  با در دست داشتن وکلای خبره در زمینه جرایم اینترنت و مشکلات سایبری به مشاوره و حل مشکلات در این زمینه با ارزانترین قیمت پرداخته می‌شود. موسسه وکلای حقوقی ما  همچنین در زمینه­های مختلف دعاوی حقوقی و کیفری ملکی و خانوادگی به حل مشکلات در کمترین زمان کمک می­کند. برای مشورت با مشاوران و وکلای با تجربه تهران وکیل و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سرقت و کلاهبرداری از طریق اینترنت هر کسی به طور غیرمجاز انجام داده، متعلق به دیگری را به روایت این داده در اختیار صاحبان باشد و به جزای نقدی از یک تا ۲۰ میلیون تومان و در غیر این صورت به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می­شود.

هر کسی به طور غیرمجاز از سیستم­های رایانه­ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن تغییر محل یا ایجاد کردن داده­ها با مختل کردن سیستم وجه یا مال یا منفعت یا امتیاز مالی برای خود کسب کند، علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می­شود.

حکم حیثیت و نشر یانه‌ای به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر کند؛ به نحوی که عرفاً سبب هک حیثیت شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم می­شود. چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات محکوم می­شود. هر کس به وسیله سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی صوت و تصویر یا اسرار خانوادگی دیگران را بدون رضایت فاش کند و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت شود.

کلانتری ۱۲۸ در خیابان ستار خان می­تواند در صورتی که کسی شما را هک یا هرگونه سوئد استفاده‌های اینترنتی از شما انجام شد را رسیدگی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *