تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژ

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژ اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژوکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژ

جرایم سایبری:

در اصطلاح جرایم سایبری به این نوع از جرایم سابوتاژ کامپیوتری گفته میشود. اصلاح، موقوف سازی و یا پاک کردن غیر مجاز داده ها و یا عملیات کامپیوتری به منظور مختل ساختن عملکرد عادی سیستم، آشکارا فعالیت مجرمانه به حساب می آید و به آن سابوتاژ کامپیوتری می گویند. سابوتاژ کامپیوتری می تواند وسیله ای برای تحصیل مزایای اقتصادی بیشتر نسبت به رقیبان یا برای پیشبرد فعالیت های غیر قانونی تروریست ها با انگیزه ی ایدئولوژیک و یا برای سرقت داده ها و برنامه ها برای اخاذی باشد. یک جزء بسیار مهم سابوتاژ کامپیوتری، قصد اخلال و جلوگیری از عملکرد سیستم ارتباطات یا سیستم کامپیوتری است.

وکیل جرایم سایبری وکیل جرایم سایبری

عناصر متشکله جرم سابوتاژ کامپیوتری:

۱- ابزار و راهها

۲- هدف.  تعریف کمیته ی تخصصی شورای اروپا در خصوص جرم سابوتاژ کامپیوتری عبارتست از وارد کردن تغییر، محو یا موقوف سازی داده ها یا برنامه های کامپیوتری با مداخله در سیستمهای کامپیوتری با قصد اخلال و جلوگیری از عملکرد کامپیوتر یا سیستم ارتباطات.

“با اعمالی از قبیل وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری یا تخریب داده ها با امواج الکترومغناطیسی یا نوری”

الف – این اعمال وسیله ی ارتکاب جرم از کار انداختن یا مختل کردن کارکرد سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دیگری است. بنابراین این اعمال خود موضوعیت نداشته و مقنن آنها را به صورت تمثیلی آورده است و هر عملی که منتج به این نتیجه شود، مشمول این ماده قرار می گیرد. اعم از این که مرتکب خود راسا این اعمال را انجام دهد و یا اینکه به وسیله ی ویروس های رایانه ای مرتکب این جرم شود.

وکیل جرایم کامپیوتریوکیل جرایم کامپیوتری

 ب – وارد کردن داده ها: این داده ها که با وارد نمودن آنها سامانه ای از کار می افتد و یا کارکرد آن مختل می شود، در واقع همان ویروسها و یا بدافزارها هستند که وارد نمودن آنها به سامانه، بسته به نوع و قدرت ویروس، سامانه را مختل کرده یا از کار می اندازد. در وارد کردن، مرتکب به صورت مستقیم داده های مخرب را وارد سامانه دیگری می کند.

ج – انتقال دادن: در روش انتقال دادن، مرتکب با استفاده از واسطه ای این داده های مخرب را از سامانه ی خود به سامانه ی دیگری انتقال می دهد؛ به عنوان نمونه مرتکب از طریق اینترنت و یا به اشتراک قرار دادن، اقدام به انتقال داده های مخرب می نماید.

 د- پخش کردن: داده های مخرب ممکن است در سطح وسیع پخش و منتشر شوند و از این طریق موجب از کار افتادن و یا مختل شدن سامانه ها شوند که در این صورت نیز موضوع مشمول این ماده است هر چند که قربانیان جرم متعدد باشند.

وکیل جرایم کامپیوتری وسابوتاژوکیل جرایم کامپیوتری وسابوتاژ

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

ه‍ – حذف کردن: گاه ممکن است که با حذف کردن بخشی از داده های سامانه، آن سامانه به و کلی از کار بیفتد یا کارکرد آن مختل شود، مانند این که ای داده ها مربوط به سیستم عامل رایانه (ویندز) باشد.

و – متوقف کردن: گاهی اصل داده ها وجود دارند اما به علت وجود ویروس، آن داده ها و برنامه ها اجرا نمی شوند و سیستم عامل رایانه از اجرا باز ماند.

وکیل جرایم سایبری و کامپیوتری

ز- دستکاری داده ها: اعمال هر گونه تغییر در داده ها را دستکاری داده ها گویند. البته بدیهی است که این دستکاری در صورتی مشمول مجازات این ماده می شود که موجب شود سامانه به کلی از کار بیفتد یا کارکرد آن مختل شود.

ح – تخریب داده ها: در تخریب اصل داده از بین نمی رود بلکه از کار می افتد. مثلا با تأثیر گذاری بر اموج رادیویی، مانع از رسیدن سالم این امواج به گیرنده ها شود.

ط – امواج الکترومغناطیسی یا نوری: در بند ۲ ماده ۷۳۰ در این خصوص توضیح داده شده است. اقدامات فوق همیشه در مورد داده های رایانه ای نیست و گاهی این اقدامات در مورد امواج الکترومغناطیسی یا نوری انجام می شود. مثلا با ارسال مداوم پارازیت در شبکه مخابرات، عملا آن را غیر قابل استفاده نماید.

وکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژوکیل جرایم سایبری + کامپیوتری + سابوتاژ

انتظار می رفت در فرضی که متهم علاوه بر داده های متعلق به دیگری، سامانه ی وی را نیز از کار می اندازد به مجازات شدیدتری محکوم شود؛ در حالی که ماده ۷۳۷ قانون تعزیرات مجازات این شخص را معادل مجازات شخصی که فقط دادهای متعلق به دیگری را تخریب می کند، قرار داده است که به نظر می رسد از جمله نقایص این قانون است

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *