تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقهوکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقه

مطابق ماده ۲۳۳ ق.م.ا لواط عبارتست از: «دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذكر.»حد لواط نیز برای فاعل در صورت عنف و اکراه یا دارا بودن شرایط احصان، اعدام و در غیر این صورت صد ضربه شلاق خواهد بود. حد مفعول نیز در هر صورت، اعدام است.

عنصر قانونی جرم تفخیذ نیز در مواد ۲۳۵ و ۲۳۶ ق.م.. آمده است، ماده ۲۳۵ ق.م.ا مقرر داشته: «تفخیذ عبارتست از قراردادن اندام تناسلی مرد بین ران ها یا نشیمن گاه انسان مذكر.»دخول کمتر از ختنه گاه نیز در حکم تفخیذ است. در تفخیذ، حد فاعل و مفعول صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان محصن و غیر محصن و عنف و غير عنف نیست.

عنصر قانونی جرم مساحقه نیز ماده ۲۳۸ ق.م.ا میباشد که در تعریف آن مقرر داشته: «مساحقه عبارتست از اینکه انسان مؤنث، اندام تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد.» حد مساحقه نیز صد ضربه شلاق است.

به علاوه در ماده ۲۳۷ ق.م. جرایم تقبيل و مضاجعه نیز جرم انگاری شده اند که مطابق این ماده تقبيل و ملامسه از روی شهوت، موجب ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶ است. قابل ذکر است معنای مضاجعه«هم بستر شدن» و «با هم خوابیدن» و معنای تقبیل نیز «بوسیدن » می باشد.

عنصر مادی جرم

ان قسمت از جرم که ظهور و نمود بیرونی و خارجی پیدا می کند تحت عنوان عنصر مادی جرم به شمار می آید که شامل رفتار مجرمانه و شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقق جرم است که در دو بند جداگانه به توضیح و تشریح آنها می پردازیم.

بند اول- رفتار مجرمانه: در تعریف رفتار مجرمانه آمده است که عمل یا رفتاری است که قانون حالات مختلف آن را از جمله انجام یا عدم انجام آن، وضعیت یا حالت و … حسب هر جرم اعلام و برای آن مجازات تعیین نموده است که ممکن است به شکل های ذیل نمود پیدا کند.

الف)فعل: که بر دو قسم مادی یا معنوی تقسیم میشود. از مصادیق فعل مادی می توان به کشتن، بردن، انتقال دادن اشاره کرد و رفتارهایی چون، توهین، فریاد زدن و ترساندن از مصادیق عنوان مجرمانه به صورت فعل مثبت معنوی است.

ب) ترک فعل: به عنوان فعل منفی نیز مشهور است که اصولا به صورت و مادی تحقق می یابد، مانند نبستن در، انجام ندادن یک عمل و … البته ممکن است به صورت معنوی نیز تحقق یابد، مانند اینکه نگهبان بانک، پلیس را از وضعیت سرقت مطلع نمی کند.

ج) فعل ناشی از ترک فعل: به نوعی به نتیجه رفتار مجرمانه ناشی از فعل منفی گفته می شود، مانند اینکه مادری به فرزند خود شیر نمی دهد تا او بمیرد، درصورتی جرم محسوب می شود که مقنن صریحا به این نتیجه تصریح کند.

د)حالت: رفتار مجرمانه ای که مربوط به وضعیت روحی و روانی یا شغلی شخص است، مانند ولگردی یا اعتیاد یا فاحشگی.

وکیل جرایم لواط + تفخیذ وکیل جرایم لواط + تفخیذ

عنصر مادی زنا، از نوع «فعل» و «عمل جماع زن و مرد بدون علقه زوجیت می باشد.»جرم زنا از جرایم طرفینی و اشتراکی بوده و البته برخی اساتید، این گونه جرایم را شرکت در جرم تلقی نموده اند؛ اما به نظر می رسد طرفینی و اشتراکی دانستن این جرایم صحیح تر است. عنصر مادی لواط، تفخیذ و تقبيل و مضاجعه نیز از نوع فعل بوده و مرتکبین لواط، لزوما مرد هستند و جرم مقید نیز محسوب می گردد. عنصر مادی جرم مساحقه نیز، فعل بوده و مرتکبین این جرم، لزوما دو انسان مؤنث می باشند.

بند دوم: شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقق جرم: شرایط و اوضاع و احوال لازم جهت تحقق جرم زنا عبارت است از اینکه مابین زانی و زانیه رابطه زوجیت یا شبهه ای در ارتباط با وجود چنین رابطه ای وجود نداشته باشد و طرفین با علم به نامشروع بودن عمل مذکور، آن را انجام داده باشند و از آنجایی که زنا یک جرم مقید به نتیجه است، باید فعل دخول انجام گیرد و در صورت عدم وقوع دخول، ممکن است حسب مورد عنوان تفخیذ، تقبیل یا رابطه نامشروع مادون زنا داشته باشد.

عنصر معنوی

حالت های روانی مرتکب در خصوص جرم را عنصر معنوی جرم گویند که از دو جزء سوءنیت عام و سوءنیت خاص تشکیل شده است که در ذیل به تشریح هریک می پردازیم:

الف)سوءنیت عام: تعلق اراده آگاهانه مرتکب بر انجام رفتار مجرمانه را سوءنیت عام می گویند؛ بنابراین مرتكب باید اولا: رفتار مجرمانه خود را به طور ارادی انجام دهد؛ بدین ترتیب اگر شخص در حالت خواب یا هیپنوتیزم چنین عملی انجام دهد، فاقد سوءنیت عام است؛

ثانيا: مرتکب باید عالم باشد به اینکه فعل مذکور، اعم از زنا، لواط یا تفخیذ و … ممنوع بوده و دچار شبهه نیز نشده باشد.

ب)سوءنیت خاص: تعلق اراده به تحقق نتیجه مجرمانه را سوءنیت خاص می گویند؛ یعنی اینکه فرد خواست و قصد تحقق نتیجه مجرمانه را داشته باشد، در جرایم منافی عفت نیز مرتکب علاوه بر داشتن اراده و علم به ممنوعیت عمل ارتکابی، باید قصد تحقق نتیجه مجرمانه را نیز داشته باشد.

وکیل جرایم لواط + مساحقهوکیل جرایم لواط + مساحقه

احکام ویژه در خصوص جرایم منافی عفت

شروع به جرم در جرایم منافی عفت اصل بر این است که شروع به جرم هیچ جرمی، جرم محسوب نمی شود، مگر اینکه اقدامات انجام شده مستقلا عنوان مجرمانه داشته باشد یا شروع به جرم آن جرم، جرم انگاری شود در جرایم منافی عفت، شروع به جرم زنا یا لواط ممکن است حسب مورد جرم دیگری تحت عنوان تفخیذ، مضاجعه یا رابطه نامشروع مادون زنا تلقی گردد.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران و بهترین وکیل کیفری اماده ارائه تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

معاونت در جرایم منافی عفت

مصادیق حصری معاونت در کلیه جرایم را ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی تعیین نموده است که مصادیق جرایم منافی عفت در آن ذکر نشده است. می توان جرم «قوادی»را به نوعی معاونت در جرایم منافی عفت دانست. قوادی به معنای رساندن زن و مردی یا مرد با مردی دیگر، به منظور ارتکاب عمل منافی عفت است و تسهیل وقوع جرایم منافی عفت می باشد.

گفتار سوم: شرکت در جرایم منافی عفت

ماده ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی ضابطه شرکت در جرم را «مستند بودن جرم به رفتار همه»اعلام می کند؛ برخی اساتید، این گونه جرایم را شرکت در جرم تلقی نموده اند؛ اما به نظر نگارنده، طرفینی و اشتراکی دانستن این جرایم صحیح تر است.

 صلاحیت مراجع قضائی در رسیدگی به جرایم منافی عفت

شاکی باید بداند کدام مرجع قضائی صلاحیت رسیدگی به شکایت وی را دارد تا شکایت خود را به آن مرجع قضائی تقدیم نماید. برای شناسایی مرجع قضائی صالح ابتدا به بررسی صلاحیت می پردازیم.

الف) صلاحیت ذاتی مراجع قضائی در رسیدگی به جرایم منافی عفت: مطابق ماده ۳۰۱ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ که مقرر می دارد: «دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی به تمام جرایم را دارد، مگر اینکه به موجب قانون در صلاحیت مرجع دیگری باشد» و با عنایت به مواد ۳۰۲ و ۳۰۳ و ۳۰۴ که استثنائات وارده بر صلاحیت عام دادگاه کیفری دو را بیان می دارد باید گفت که دادگاه صالح از نظر ذاتی برای رسیدگی به جرایم منافی عفت، دادگاه کیفری دو می باشد مگر در مورد جرایم منافی عفتی که مجازات آنها اعدام و سنگسار باشد؛ بنابراین دادگاه صالح در مورد جرم زنای محصنه، زنا با محارم و زنای به عنف دادگاه کیفری یک می باشد.

وکیل جرایم لواط وکیل جرایم لواط

ب)صلاحیت محلی مرجع قضائی در رسیدگی به جرایم منافی عفت: با توجه به منطوق مواد ۳۱۰ و ۳۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری که مقرر می دارد: «متهم در دادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه آن واقع شده باشد» و همچنین «شركاء و معاونین جرم در دادگاهی محاکمه می شوند که صلاحیت رسیدگی به اتهام متهم اصلی را دارد» باید گفت دادگاه صالح برای رسیدگی به جرایم منافی عفت «دادگاه محل وقوع جرم» می باشد؛ یعنی دادگاهی که در محل آن، عمل منافی عفت رخ داده است.

گفتار دوم: طریقه تقدیم شکوائیه و هزینه های قانونی آن

الف)اعلام شکایت: برای اعلام شکایت حتی مکتوب کردن آن نیاز نیست. هرچند در رویه عملی یک فرم از پیش طراحی شده تحویل شاکی داده می شود و ایشان بر روی آن شکایت خود را توضیح میدهد در این خصوص ماده ۶۹ مقرر می دارد: «دادستان مکلف است شکایت کتبی و شفاهی را همه وقت قبول کند. شکایت شفاهی در صورت مجلس قید و به امضاء یا اثرانگشت شاکی می رسد. هرگاه شاکی سواد نداشته باشد، مراتب در صورت مجلس قید و انطباق شکایت با مندرجات صورتمجلس تصدیق می شود.» و حتی وجود ایام تعطیل یا شب بودن مانع طرح شکایت نیست.

وکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقهوکیل جرایم لواط + تفخیذ + مساحقه

ب) هزینه های قانونی شکوائیه: مطابق بندهای ۴ و ۱۷ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین شاکی باید از بابت شکایت خود و تصدیق اوراق پیوستی شکوائیه، هزینه پرداخت نماید که به صورت الحاق تمبر «۵۰,۰۰۰ریال» و «۵۰۰۰ ریال» می باشد که با مراجعه به واحد تمبر دادسرای صالحه، این هزینه را پرداخت می کند.

ج) شاکی و مشتکی عنه: ماده ۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری در تعریف شاکی اشعار می دارد: «بزه دیده شخصی است که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان می گردد و چنانچه تعقیب مرتکب را درخواست کند»، «شاکی» و هرگاه جبران ضرر و زیان وارده را مطالبه کند، «مدعی خصوصی» نامیده می شود و در مقابل به کسی که عنوان مجرمانه به او نسبت داده شده است تا زمانی که قرار مجرمیت علیه وی صادر نگردیده «متهم» می گویند و پس از صدور قرار مجرمیت «مجرم» خواهد بود که پس از صدور حکم محکومیت از وی به عنوان«محكوم عليه» یاد میشود.

وکیل تفخیذوکیل تفخیذ

د) تقاضا و اسناد و مدارک لازم: شاکی باید تعقیب، رسیدگی و جلب به دادرسی متهم یا مشتکی عنه را به دلیل ارتکاب جرم از مرجع قضائی تقاضا نماید و ادله و مدارک خود را پیوست شکوائیه کند.

اسناد و مدارک جرایم منافی عفت

١. دلایل و مدارک دال بر وقوع فعل منافی عفت.

٢. اسامی شهود و مطلعین به همراه مشخصات کامل و نشانی آنها و …

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *