تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۲۷ نارمک

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

پلمپ از جمله موارد اعمال قانونی می­باشد که در صورتی که یک واحد صنفی شرکت کارخانه و یا افراد دیگر اقدام غیرقانونی در آن محل انجام دهند، به دستور مراجع قضایی می­تواند برای مدتی فعالیت و کار آن را متوقف کند و به اصطلاح حقوقی آن را پلمپ کند. اما زمانی که داشته باشند تا آن را فک پلمپ کنند، چه اقداماتی باید انجام دهد و به کدام مرجع قضایی باید مراجعه کنند.

متهم در این امر ذی نفع می­باشد زیرا هر دو حالت از نظر قانون جرم در نظر گرفته می‌شود و در قبال آن ضرر و زیانی متوجه افراد دیگر نمی‌شود. اما از عهده این خسارت نیز علاوه بر مجازاتی که در ماده ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی و کتاب تعزیرات نوشته شده، وجود دارد و برای مکانی نگهبان در نظر گرفته می‌شود و برای آن نگهبان در نظر نگرفته­اند و صرفاً اقدام به پلمپ می­کنند و فایل مطابق با ماده مجرم در نظر گرفته می‌شود و آن جا برای مدتی متوقف حقوق و تعطیل می­شود.

در ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی در کتاب تعزیرات نوشته شده که هر گاه محلی یا چیزی بر اساس امر مقامات ساله دادگاه و مراجع قضایی پلمب شود و کسی عمدی و آمدن آن را بشکند، محو کند و یا به گونه‌ای از آن استفاده کند؛ به عنوان کسی که به صورت غیرقانونی پلمپ را باز کرده محکوم به جرم شده است و به حبس از سه ماه تا ۲ سال محکوم می­شود و در صورتی که این اقدام غیرقانونی را انجام دهد، به حبس از یک تا دو سال محکوم می‌شود و اگر ارتکاب به دلیل اهمال و نادانی نسبت به این امر باشد، مجازات آن از یک تا شش ماه و یا حداکثر ۷۴ ضربه شلاق می­باشد.

در ماده ۲۷ قانون نظام صنفی محلی که دایر شده هر شخص حقیقی و یا حقوقی که پروانه کسب دائم و یا موقت را از طریق سازمان اصناف و دارایی صادر نشده باشد، از طریق اتحادیه روسا و از طریق نیروی انتظامی و کلانتری شماره ۱۲۷ نارمک پلمپ می­شود. قبل از آنکه محل پلمپ شود، از ۲ تا ۲۰ روز قبل از آن به آن جا مهلت داده می‌شود، تا مکان را تخلیه کنند و یا مسئله­ای که در آن واحد صنفی بر علیه آن­ها شکایت شده را حل کنند. در صورتی که افراد نسبت به این مسئله بی­توجه باشند، کلانتری و شماره ۱۲۷ موظف می­باشد که این مکان را پلمپ کند. کسانی که پلمپ و قفلی که به محل تعطیل شده زده باشند را بشکند و محل را به نحوی منحل کند، به مجازات مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم می­شود و واحد صنفی در مورد مواردی به صورت موقت از یک هفته تا شش ماه تعطیل می­شود. مواردی که در ماده ۲۸ قانون صنفی به آن اشاره شده، شامل عدم پرداخت حق عضویت اتحادیه که در آیین نامه کمیسیون نظارت به آن اشاره شده است.

تعطیل کردن محل کسب به دلیل غیر موجه به مدت ۱۵ روز برای آن دسته از اصنافی که به تشخیص هیات عالی جذب اصناف ضروری می­باشد و نبود آن سبب اثر و حرج مصرف کننده می‌باشد. البته زمانی که امور صنفی تشخیص دهد که به دلایل موجه این کار را انجام داده­اند، اشکالی ایجاد نمی­کند و اشتغال به شغل و یا مشاغلی که در آن محل در پروانه کسب آنان ذکر نشده و یا کمیسیون نظارت آن را مجاز می­داند.

جهت فک پلمپ واحدهای صنفی بعد از آنکه شورای صنفی حکم فک پلمپ را صادر کرد، به کمک یکی از نیروهای کلانتری شماره ۱۲۷ اقدام به فک پلمپ می­کنند و آن را به صورت قانونی باز می‌کند. کلانتری شماره ۱۲۷ صلاحیت رسیدگی به پرونده­های پلمپ قضایی را به عهده دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *