تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۰ نازی آباد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اشخاص از نظر حقیقی و حقوقی دو دسته هستند. اشخاص حقوقی همان افرادی هستند که در واقعیت زندگی می­کنند و همان شرکت­های هستند که شخصیت مستقل دارند. اما نمی­توان در نظر نداشت که علیه اشخاص حقوقی و شرکت­ها می­توان اخاذی کرد که اشخاص حقیقی می­توان اخاذی کرد و این که تهدیدی برای افرادی که فقط مربوط به خود فرد نیست و ممکن است بستگان شخص قربانی را دچار اخلاقی قرار دارد. جرم اخاذی در نیروهای مسلح، معمولاً باعث بدبینی مردم نسبت به نیروهای مسلح نیروهای انتظامی و کلانتری­ها می­شود. در نتیجه این بدبینی باعث می­شود که کارایی نیروهای مسلح و کلانتری کاهش پیدا کند و در میان مردم از مقبولیت و اعتماد کمتری برخوردار باشند.

عناصر تشکیل دهنده جرم اخاذی، شامل عناصر مادی معنوی و قانونی می­باشد. این است که بعضی از جرایم شبیه به همدیگر هستند و ارکان مختلفی دارد. مثلاً سرقت و کلاهبرداری بعد از مشخص‌شدن جرم از طرف مراجع قضایی مشخص می‌شود که کلاهبرداری بوده و یا سرقت.

در صورتی که فردی از دیگری اخاذی کرده باشد، افراد باید از همان ابتدا به کلانتری شماره ۱۳۰ در خیابان نازی آباد گزارش دهند تا ماموران کلانتری هرچه زودتر به این موارد تهدید به معنای ترساندن اشخاص می­باشد و هر چیزی که برای او زیان بار باشد اما اینکه شخص مقابل با ترساندن در حالت اکراه باشد. در اخاذی ممکن است تهدید به اشکال مختلفی انجام شود. مثال تهدید به عنوان مال از فردی اخاذی می­کنند که در مقابل از بین بردن اموالش مثل آتش زدن خانه وی را تهدید به پرداخت پول کند. تهدید به وسیله صدمه زدن به بدن و یا نفس منظور از تهدیدهای نفسی یعنی آن چه ضرری به بدن شخص مقابل وارد شود اما منجر به قتل نشود. مثلاً انگشت از دست را بریده شود، تهدید به قتل ممکن است به شخص بگوید؛ در صورتی که پول را پرداخت می­کند، خانواده و یا خود فرد را به قتل می­رساند. تهدید شرافتی و حیثیتی تحلیلی است که سبب آبروریزی شخص مقابل می‌شود. مثلاً عکس­هایی را بر علیه در مورد نظر را پخش کند و تهدید به افشای کردن اسرار زمانی که فردی اسراری را دارد ولی تمایل ندارد که در میان مردم فاش شود. با تهدید کردن به اینکه این اسرار را فاش می­کند، مورد اخاذی قرار دارد. این روش بیشتر در فضای مجازی استفاده می­شود. مثلاً پیج ساختگی به عنوان لاغری عکس افراد را به اشتراک بگذارند. اما آن­ها را تهدید می‌کنند که اگر پول پرداخت نکند، عکس آن­ها را به اشتراک همگان می­گذارد.

جرم اخاذی زمانی انجام می­شود که این تهدید حتماً با تقاضای مبلغ باشد. اگر تهدید بدون مبلغ باشد، اخاذی محسوب نمی­شود. برای انجام شدن اخاذی عنصر روانی در میان باید باشد و مهم نیست که انگیزه فرد از انجام این کار چه باشد. اگر فردی به قصد تهدید و ترساندن باشد انگیزه واقعی و باز هم جرم محسوب می‌شود زیرا قصد او اخاذی و به دست آوردن ثروت و مال بوده است.

در صورتی که جهت مبادلات الکترونیکی با سوء استفاده­های غیرمجاز از جمله پیامبر نامه و سیستم‌های رایانه‌ای و وسایل ارتباطی ارتکاب افعال را انجام دهد؛ در عملکرد برنامه و یا سیستم رایانه افراد را فریب دهند و یا سبب گمراه شدن افراد شوند و سیستم‌های پردازش خودکار انجام دهند، از این طریق برای خود و یا دیگران اموال و یا امتیازات مالی کسب می‌کند؛ مجرم محسوب می‌شود.

افرادی از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل آن مال می­باشد و برای شکایت و اخاذی و رسیدگی به جرم اخاذی باید به دادگاه عمومی مراجعه کند و در صورتی که اخاذی در فضای مجازی به انتشار تصاویر غیر اخلاقی باشد، برای رسیدگی به این پرونده به دادگاه انقلاب مراجعه می‌کند و به اشد مجازات محکوم می­شود. در ابتدا میبایست در آغاز اخاذی قبل از آنکه به فرد مجرم پول پرداخت کنند. این مسئله را با کلانتری شماره ۱۳۰ درمیان بگذارند تا ماموران کلانتری آن­ها را راهنمایی کند و در صورتی که امکان دارد فرد را دستگیر و به مجازات سنگینی محکوم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *