تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

زمانی که فردی با استفاده از الفاظی باعث ترساندن خطر تهدید و جاری برای دیگران ایجاد کند و طرف مقابل را تهدید کند؛ این عمل از جانب تهدید کننده به عنوان مصداقی برای تهدید مرگ می‌باشد. از آن جایی که عمل تهدید به عنوان جرم محسوب می‌شود، در صورتی که در زمان مستمر ادامه پیدا کند، ناپایدار می‌باشد و ممکن است ادامه نداشته باشد.

در صورتی که فرد تهدید در محیط و حتی در چه زمان زندگی فرد اتفاق بیفتد، اثبات آن متفاوت می­باشد و نکته مهم در رابطه با تهدید و اثبات این است که حداقل دو نفر بالغ و بالغ به عنوان شاهد شهادت می­دهند و اگر شهود از دادن شهادت خودداری کند، با وجود آن که اطلاع از وقوع تهدید آن را پنهان می­کند، فردی که تهدید می­کند، می­تواند به عنوان تحقیقات محلی تقاضایی را از کلانتری شماره ۱۳۳ در شهر زیبا داشته باشد.

بر اساس قانون مجازات تهدید جرم محسوب می‌شود. زمانی که برای فرد ایجاد ترس و نگرانی و اضطراب و ترس از ضرر جان ایجاد کند. در واقع عنصر قانونی جرم تهدید و اخاذی در ماده ۶۶۹ مجازات بیان می‌شود و بر اساس آن هر کسی که به هر نحوی به قتل و یا ضرر­های نفسی و شرافتی یا مالی به افشای سری نسبت به خود و بستگان داشته باشد، اعم از اینکه به واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعل را کرده باشد، به ۷۴ ضربه شلاق و به دو ماه تا دو سال زندان محکوم می‌شود. بنابراین جرم تهدید می­توانند مراتب مختلفی داشته باشد و این کشور به تهدید به مرگ در جایی انجام می­شود که حضور در فضای مجازی و یا از طریق تلفن پیامک متفاوت می­باشد.

در صورتی که با توجه به شخصیت متهم و همینطور در صورت اثبات آن دادگاه برای تعیین مجازات انجام شود، یکی از این دو مورد مجازات­ها معلوم برای وی انجام می­شود و به عنوان مجازات محسوب نمی‌شود. زیرا تهدید زمانی که مربوط به ضرر مالی و جانی نسبت به خود شخص یا بستگان او باشد، بر اساس ماده ۶۶۹ تعزیرات مورد مجازات قرار می­گیرد. در این صورت تهدید کننده قابل مجازات با این ماده می­باشد و تفاوتی ندارد که وسط یامال حتی به صورت مطالبه باشد یا نه. اما لازم است تهدید شخص به صورت شفاف در نظر گرفته شود و راهی برای تحریک شونده به قتل رمادی افشای اسرار و یا بستگان او تهدید می‌شود.

به صورت کلی قاضی می­تواند از الفاظی استفاده کند که قفل تهدید را به راحتی تشخیص می­دهد البته اوضاع و احوال در قضاوت امر بی­تاثیر نیست و قاضی در مواردی می­تواند کسی را مورد مجازات قرار دهد.کلانتری شماره ۱۳۳ شهرزیبا صلاحیت رسیدگی به جرم­هایی که تهدید و اختلاس خواص و اخاذی برای دیگران را رقم می­زند، انجام دهد.

بعد از تحریف مجازات بر اساس ماده ۶۶۸ هرگاه کسی شخصی را با استفاده از جبر و یا با اجرا و یا اینکه در بعضی از مواقع فرد را مجبور به دادن نوشته تا سند و امضا می‌کند و یا سرد و نوشته که متعلق به او می­باشد، به دیگران می­سپارد؛ به حبس از سه ماه تا ۲ سال و یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌کند. تفاوتی که مجازات این نوجوان با مجازات­های جرم دیگر دارد تنها در یک ماه حبس می‌باشد؛ در این صورت هر دو در یک درجه از مجازات قرار می­گیرند.

توهین و فحاشی کردن یکی از ناهنجاری­های اجتماعی می­باشد که امروزه در بستر فضای مجازی مخصوصاً شبکه­های مجازی اینستاگرام و یوتیوب افزایش پیدا کرده؛ توهین و فحاشی نسبت به کاربران می­باشد. افرادی که توهین و فحاشی را انجام می‌دهند، به اطلاع و عدم آشنایی نسبت به حقوق قانونی می­باشد و در این زمینه برای تکرار دوباره جرم توسط این افراد شرایطی را فراهم می‌کند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی در مواد ۱۴۵ و ۶۰۸ این اعمال توهین و فحاشی نسبت به افراد جرم در نظر گرفته می‌شود و جزای نقدی از ۱ تا ۵ میلیون  و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. به همین دلیل عمل مجرمانه بدون مجازات و پیگیرد قانونی نمی­باشد و افرادی که به صورت اتفاقی و یا عمدی مرتکبین اعمال می­شود؛ در قبال این جرایم باید پاسخگو باشند. زمان در این خصوص افراد توصیه می‌شود که اطلاعات شخصی را از جمله عکس و فیلم به هیچ وجه در این نرم‌افزار منتشر نشود. زیرا خطر سوء استفاده برخی از کاربران را دارد. به همین دلیل سرعت انتشار آن­ها در فضای مجازی بالاست. پس لازم است احتیاطات لازم را انجام گرفته شود. کلانتری شماره ۱۳۳ واقع در شهر زیبا این جرائم را رسیدگی می­کند و در صورتی که افراد در ملع عام فحاشی و توهین به شخص خاصی را داشته باشد، دستگیر و مجازات می­کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *