تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۱ شهر ری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

جاسوسی از جمله جرایم امنیت ملی می­باشد. جرایم علیه امنیت ملی به جرایمی گفته می‌شود که در درجه اول امنیت نظام را در معرض خطر قرار می­دهد. اگرچه واژه جرم جاسوسی بارها همگی شنیدن و اطلاع و آگاهی افراد نسبت به اینجا ناچیز و محدود می­باشد. اگرچه این موضوع افراد تعریف درستی از اینجا ندارند و ممکن است حدود این جرم را ندارند، از نظر حقوقی جاسوس به فردی گفته می‌شود که در قالب پوشش­های متقلبانه و مخفیانه به نفع دشمن به دنبال به دست آوردن تجسس افراد و یا اطلاعات محرمانه کشور سایر مدارک و یا استعدادها و توانایی‌های نظامی اقتصادی و فرهنگی یک کشور را برای دشوار منعکس می‌کند. جاسوسی مقوله می­باشد که امنیت کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و در قانون مجازات جرمی در نظر گرفته می‌شود و موضوع می­باشد که در قانون به صورت مفصل در مجازات جاسوسی به آن پرداخته می‌شود.

جاسوس از جمله سخت­ترین جرایم امنیت امنیت کشور می­باشد. جاسوسی جرمی می‌باشد که در قانون مجازات به عنوان جرم از آن­ها یاد شده است و موضوعی را در قانون به صورت مفصل در مجازات جاسوسی به آن اشاره شده است. جاسوسی از جمله سخت ترین جرایم امنیتی می­باشد که در روند رسیدگی پرونده نیازمندی به یک وکیل کاربلد و باتجربه می­باشید.

هرگاه شخصی اطلاعات اسرار مهم یک کشور را در زمینه انجام وظیفه در زمینه­های نظامی سیاسی امنیت بافری و اغفال مسئولین آن سازمان که صلاحیت دسترسی به آن­ها را ندارند، در اختیار دشمن قرار دهد و جاسوسی صلاحیت دسترسی به آن­ها را ندارد و برای تحقق پیدا کردن جرم جاسوسی مرتکب باید نسبت به سری بودن و راز بودن این اسناد آگاهی داشته باشد، در صورتی که جاسوس بدون آگاهی و بدون آن که چگونه است را در اختیار دشمن قرار داده وان جاسوس دستگیر نمی­شود. اما به دلیل همکاری با آن­ها محکوم می‌شود.

جاسوسی معمولاً جرم سازمان یافته می­باشد که در آن اطلاعات مهم کشوری را که از طریق نظام سازمان یافته و فراملی در نظر گرفته می‌شود را در اختیار دشمن قرار می‌دهد. به عنوان مثال امر غیر واقعی و متقلبانه و اقدام به کسب اطلاعات مدارک و اسناد مخفی و محرمانه سیاسی و اقتصادی کشور را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهد. همچنین خیانت به کشور از جمله سوءقصد علیه امنیت کشور وسیله ایجاد اعتبار بازی کشور دیگر که دارای سلطه و استقلال می­باشد.

جاسوسی از جمع آوری و تصاحب اطلاعات اسناد قابل استفاده که برای کشورهای خارجی بسیار مهم می­باشد و بر ضد امنیت کشورهای خارجی مورد استفاده می­باشد ممکن است در سطح اجتماع کوچکتری اتفاق بیفتد اما ممکن است بعضی از افراد اطلاعات خصوصی دیگران را به انگیزه­های مختلف در اختیار دیگران قرار بدهد.

انواع جاسوسی

جاسوس علمی و صنعتی از جمله جنبه‌های است که دشمن بر علیه امنیت کشور استفاده می‌کند و از مصنوعات اختراعات و ابتکارات نظامی کشور و گاهی دشمن استفاده می­کند. زیرا دشمن با اطلاع از میزان علم و صنعت یک کشور می­تواند بر ضد امنیت و مصلحت آن کشور مورد استفاده قرار بدهد.

جاسوس نظامی

منظور از جاسوس نظامی به دست آوردن اطلاعاتی که مربوط به نیروهای مسلح می­باشد تا به اطلاعات دفاعی کشور دسترسی پیدا کنند و از طریق آن­ها درباره میزان اسلحه و نیروهای مسلح اطلاعاتی را کسب کنند. مجازات این و جاسوسی در قوانین کشور مورد توجه می­باشد.

در صورتی که افراد عادی به افرادی شک کرده باشند که جاسوسی برای کشورهای بیگانه می­کند، می­بایست در اولین قدم به کلانتری محل خود از جمله کلانتری شماره ۱۳۱ واقع در شهرری اعلام آمادگی کنند تا هر چه زودتر قبل از آن که اطلاعات محرمانه کشور به خارج از مرزهای ایران بروز پیدا کند دست گیر جلوگیری شود.

جرایم جاسوسی سیاسی

هدف جاسوسی سیاسی شناخت گروه­ها و فرقه‌های مذهبی و رهبران آن­ها می­باشد که از این طریق و با استفاده از تفرقه و فتنه انداختن میان آن­ها، امنیت و نظم کشور را دچار آشوب و اختلال قرار دهد. جاسوس اقتصادی دشمن را بر حسب اقتصادی می‌تواند به عنوان حربه و وسیله‌ای برای استکبار خود استفاده کنند و مبارزه با این گونه جاسوس­ها کم اهمیت­تر از مبارزه با جاسوس نظامی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *