تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۴۰ باغ فیض

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تلفن و موبایل و به صورت کلی تکنولوژی و شبکه­های اجتماعی در کنار مزایا و ویژگی­هایی که برای کاربران ایجاد کرده، اما گاهی از افراد از آن­ها برای مقاصد سو و سوء استفاده­ها استفاده می­کنند. تلفن اینترنت و موبایل از جمله تکنولوژی­هایی می­باشد که باعث تغییرات گسترده‌ای در جرایم و قوانین جزایی شده به همین دلیل از این تکنولوژی برخی از افراد به صورت درست و کاربردی استفاده نمی­کنند.

گاهی از افراد مریض به نحو غلط و با هدف این که آرامش افراد را به هم بزنند، از آن­ها استفاده می­کنند و ایجاد به مزاحمت افراد با تلفن می­کنند. تلفن و موبایل تکنو لوژی پیشرفته هستند که در کنار مزایا و فوایدی که برای مردم ایجاد کردند، ضرر­ها و زیان­هایی را هم به زندگی مردم وارد کرده است.

تلفن و موبایل امروزه در تمامی کشور­ها شاهد استفاده از آن هستیم. اما تغییرات گسترده‌ای برای تغییرات این جرم و قوانین جزایی دارد. از جمله تکنولوژی­هایی که در کنار این مزایا دارد، باعث شکل‌گیری جرایم جدیدی شده و با اختراع تلفن اگرچه ارتباط آسان­تر شده، اما در گذر زمان مهم­ترین جرایم، جرایم مزاحمت­های تلفنی شده است. مزاحمت تلفنی به عنوان یک جرم مشخص می­باشد و بر این اساس هر گاه کسی به وسیله تلفن و یا هر کدام از دستگاه­های مخابراتی اقدام به مزاحمت افراد داشته باشد، به حبس از یک ماه تا شش ماه حبس محکوم می‌شود. مزاحمت­های تلفنی جرم می­باشد که از طریق آزار و اذیت دادن لفظی باعث سلب آسایش دیگران می­شود.

مزاحمت تلفنی شامل اقدامات متفاوتی می­باشد. مثلاً فوت کردن، سوت زدن، سرکار گذاشتن، زنگ زدن و حرف نزدن، استفاده از کلمه­های ناسزا گفتن، شایعه و یا خبر دروغ و یا مواردی از این دست می­باشد. افرادی که در معرض مزاحمت­های تلفنی قرار می­گیرند، می­توانند به یکی از کلانتری­ها از جمله کلانتری شماره ۱۴۰ باغ فیض گزارش کنند. ماموران کلانتری از طریق پلیس سایبری می­تواند فرد مجرم را شناسایی کنند و به مجازات مربوطه محکوم کند.

مزاحمت­های تلفنی افرادی که در مورد مزاحمت قرار می‌گیرند و حتی شکایت را دارند می­توانند نحوه شکایت را از طریق کلانتری شماره ۱۴۰ باغ فیض دنبال کند و بعد از آنکه بررسی شد، به دادسرای مربوطه ارجاع داده می‌شود و در مرحله اول از شکایت می­توانند به کلانتری مراجعه کنند و فردی که مورد مزاحمت قرار داده را از او شکایت کند و به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شکایت خود را ثبت کنند تا برای دادگاه صالح فرستاده شود. بعد از آنکه شکایت به دادسرا و شعبه دادسرا از مخابرات صادر کردن با توجه به اینکه استعلام تصمیم گیری می‌کند و با این توضیح دهید که تماس­های مکرر از طرف دادسرا و ابلاغیه دادسرا برای متهم صادر می‌شود و بعد از آن با توجه به اینکه در در دادگاه حاضر نشده حبس را دستگیر می­کند. بعد از آن که مقامات دادسرا پرونده رسیدگی کردند، برای قرار منع تعقیب صادر می­کند و بعد از آن صدور قرار جلب به رسیدگی را صادر می­کند و مأموران کلانتری وظیفه دارند که با توجه به حکم صادر شده، او را دستگیر و به مقام مربوطه تحویل دهد. دادگاه کیفری دو با ارسال ابلاغیه وقت دادرسی برای شاکی و متهم که وقوع جرم مزاحمت تلفنی را انجام داده برای متهم اقدام می‌کند و این حکم ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان تشکیل می­شود.

مزاحمت تلفنی از جمله جرایم غیر قابل گذشت می­باشد و در صورتی که شاکی بگذرد، رسیدگی کیفری آن متوقف نمی­شود و بعد از آن جنبه عمومی جرم را باید طی کنند، مجازات حبس جرم مزاحمت تلفنی تعزیری می­باشد. به همین دلیل تحت شرایط قانونی قابل تخفیف می­باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *