تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۴۳ امامزاده داوود

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مشروبات الکلی ماده­ای می­باشد که به دلیل آنکه درصد الکل در آن­ها بالا می­باشد، فرد در صورتی که مصرف می­کند از حالت طبیعی و عادی خارج می‌شود و به گونه‌ای عقل خود را از دست می­دهد و در حالتی شبیه به یک مست زندگی می­کند و فرد در حالتی که مست می­باشد، اعمال و رفتار خود را متوجه نمی‌شود و متوجه نیست که در حالت مستی چگونه کاری را انجام می­دهد. به همین دلیل قانون، مصرف مشروبات الکلی را ممنوع کرده است.

در صورتی که فردی در حین رانندگی مشروبات الکلی را حمل کند و یا خود مشروبات الکلی مصرف کرده باشد، به پنج برابر ارزش عرفی آن کالا که در جامعه در واقع بطری هر بطری از مشروب یک لیتر به حساب می­آید و به ارزش ۱۰۰ هزار تومان می­باشد. به همین دلیل ماموران کلانتری شماره ۱۴۳ این وظیفه را دارند که فردی که حامل مشروبات الکلی بوده به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی داشته باشد. در صورتی که خود راننده مشروبات الکلی مصرف کرده باشد تا ۸۰ ضربه شلاق محکوم می­شود. در صورتی که فقط و شکلات الکلی به همراه داشته باشد، دادگاه بر اساس قانون مجازات اسلامی با وی برخورد می­کند و حمل کردن آن فقط شلاق و جزای نقدی دارد و ۷۴ ضربه شلاق برای چنین فردی حکم داده می­شود و در شرایطی می­تواند حکم شلاق به جزای نقدی تبدیل شود.

در چه صورتی می­تواند شلاق به جزای نقدی تبدیل شود؟ در صورتی که مجرم دارای بیماری سخت باشد و یا سن او قابل تحمل برای شلاق نباشد؛ به گونه­ای که باعث آسیب بالاتر از حد معمول داشته باشد. به همین دلیل دادگاه به صلاحدید خود شلاق را نادیده می­گیرد و تبدیل به جزای نقدی می‌کند که مشروبات الکلی در ماشین داشته باشد و در صورتی که میزان مشروبات الکلی بیشتر از ۲۰ لیتر داشته باشد؛ به دو حالت می­توان با مجرم برخورد کرد. اول آن که مالک ماشین اطلاع داشته باشد اما با وسیله نقلیه اقدام به حمله مشروبات می‌کند که ماشین به نفع دولت ضبط می‌شود. در صورتی که مالک از حمل مشروبات الکلی بی اطلاع باشد؛ یعنی کسی به دلایلی مشروبات در ماشین قرار داده و به همین دلیل این فرد پرداخت جریمه نقدی معادل با قیمت مشروبات که حمل می‌کند، محکوم می‌شود. البته مجازات­هایی به حمل این مشروب اضافه می‌شود و فقط برای حمل مشروب در ماشین می­باشد و مجازات فرد جدایی از مجازات ماشین می­باشد.

از آن جایی که جرم مشروبات الکلی جزوه جرایم تعزیری می­باشد؛ قاضی می­تواند در صورتی که صلاحدید به وی تخفیف دهد اما قاضی بر اساس هر پرونده می­تواند تصمیم گیری کند و حکم مجازات صادر کند. به همین دلیل هر پرونده از مشروبات الکلی متفاوت می­باشد و مواردی که قاضی می­تواند تخفیف به مجرم بدهد، به شرح زیر می­باشد.

نحوه دفاع از جرم حمل مشروبات الکلی در دادگاه سابقه شخصی و یا خانوادگی در زمینه استفاده و حمل مشروبات الکلی حسن شهرت و نامی که در شهر دارد و نداشتن سابقه در زمینه حمل مشروبات الکلی تمامی این موارد می­تواند در نظر قاضی جهت تخفیف دادن مفید باشد.

بر اساس ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی در صورت وارد کردن مشروبات الکلی به کشور این عمل قاچاق نامیده می­شود و وارد کننده مشروبات ضمن اینکه میزان آن به ۶ ماه تا ۵ سال حبس محکوم می‌شود. البته ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی تا ۱۰ برابر ارزش عرفی مشروباتی که حمل کرده نیز برای این جرم قابل حکم دادن می­باشد. در تبصره ۳ این ماده گفته شده که دادگاه نمی­تواند تحت هیچ شرایطی حکم به تعلیق مجازات قاچاق مشروبات بدهد اما در صورتی که فرد وکیل زبده و کاربلد داشته باشد، می‌تواند در میزان مجازات فرد تخفیف از دادگاه به دست بیاورد و دادگاه به هیچ وجه نمی­تواند مجازات مشروبات را تعلیق کند.

در صورتی که سوء سابقه و یا حسن شهرت مجرم نداشته باشد؛ باز هم دادگاه موجود می­باشد که مجازاتی برای او تعیین کند، اما از آن جایی که مشروبات الکلی جز اجرای حکم تعزیری می­باشد، قاضی به حداقل مجازات وی را محکوم می‌کند. بر اساس قانون تزریق کردن مشروبات الکلی سبب جاری شدن حد بر مجرم می­شود.

مست شدن و یا مست شدن تاثیری در این مجازات ندارد و از نظر قانون هرگونه مصرف مشروبات الکلی چه به صورتی که تزریق کرده باشد و چه نوشیده باشد چه ننوشیده باشد، جرم می­باشد و به مجازات محکوم می‌شود. میزان مجازاتی که مصرف مشروبات الکلی دارد ۸۰ ضربه شلاق می­باشد. زمانی که فردی مشروبات الکلی دست ساز را نگهداری کند، به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود و به جزای نقدی ۵ برابر ارزش معرفی این مشروبات محکوم می‌شود. البته ۷۴ ضربه شلاق نیز برای نگه دارنده آن نیز حکم صادر می‌شود و اگر نگهداری مشروبات دست ساز همراه با خوردن آن باشد، فرد به مجازات شرب خمر نیز محکوم می­شود.

کلانتری شماره  ۱۴۳ این وظیفه را دارد که در صورتی که کسی مشروبات الکلی تولید می­کند و یا به فروش می­رساند و یا مصرف می­کند؛ در صورتی که متوجه چنین فعالیت‌هایی شود، وظیفه دارد که فرد تولید کننده و مصرف کننده را بازداشت و به مراجع مربوطه تحویل دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *