تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۷ (نصر) شهر آرا

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

از جمله مهم­ترین جرایمی که در قانون مجازات اسلامی در آن بسیار تاکید شده است، مسئله تولید و حمل مشروبات الکلی می­باشد. رسیدگی به جرم حمل مشروبات الکلی و همچنین استفاده از آن در صلاحیت دادسرای عمومی انقلاب می­باشد. این وظیفه به عهده دادسرای ارشاد و در شهرستان­ها به عهده دادگاه­های عمومی و دادسراهای عمومی می­باشد. به همین دلیل بعد از آن که از طرف کلانتری واقع در شهر آرا تحقیقات لازم در مورد پرونده انجام شده؛ برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری ارسال می شود تا دادگاه با توجه به گزارش‌های کلانتری و شواهد و ماموران در آن جا نوشته­اند، حکم مناسب را برای فردی که مشروبات الکلی استفاده کرده و یا مشروبات الکلی تولید کرده، استفاده کند.

داشتن یک وکیل کاربلد باعث می‌شود تا زمینه مشروبات الکلی دفاع مناسبی در دادگاه برای آن انجام شود. علت جرم بودن مصرف مشروبات الکلی این است که در صورتی که فرد مشروبات الکلی را مصرف می­کند؛ کنترل ذهنی خود را از دست می­دهد و این مسئله ممکن است به نظم عمومی جامعه آسیب برساند و فردی که مشروبات الکلی مصرف کرده به دلیل آنکه در حالت طبیعی به سر نمی‌برد؛ مجازات­ها و جرایم غیر قابل جبرانی را انجام دهد.

اگر مصرف مشروبات الکلی سبب مستی و یا از خود بیخود شدن فرد نشود، باز هم جرم می­باشد و از طرف قانون فرد مجرم شناخته می­شود و مجازات می­شود. مشروبات الکلی در صورتی که برای بار اول باشد و هیچگونه سوء پیشینه­ای نداشته باشد، دادگاه می­تواند برای او تخفیف قائل شود. البته دادگاه هیچ الزامی ندارد که به شما تخفیف دهد و این مسئله کاملاً به نظر قاضی پرونده دارد. نداشتن سابقه قبلی می­تواند در تخفیف گرفتن و همچنین میزان حبس و شلاق برای شما مفید باشد.

بر اساس ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی در صورتی که مشروبات الکلی را فردی هم می­کند و یا از کشورهای خارجی قاچاق کند، در صورتی که بار اول باشد و هیچگونه سوء پیشینه­ای نداشته باشد؛ امکان معلق شدن مجازات ندارد اما می­تواند از طرف دادگاه تخفیف دریافت کند. استفاده مشروبات الکلی برای بار اول چه حکمی دارد اما چیزی که در این قسمت باید گفت این است که مجازات مشروبات الکلی برای بار اول بر اساس ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی در صورتی که مصرف مشروبات الکلی تکرار شود و ماموران انتظامی متوجه شوند و فرد را دستگیر کنند؛ مجازات او به دلیل آنکه برای دومین مرتبه انجام داده، تشکیل می­شود. علت تشدید مجازات بر اساس قانون تشدید مجازات می­باشد اما در صورتی که برای دفعه سوم دستگیر شود؛ مجازات آن هم تشدید می­شود و مجازات آن حکم اعدام می­باشد.

در صورتی که پلیس ماشین را متوقف کند و راننده آن مشروب مصرف کرده باشد یا در ماشین شیشه­های الکل موجود باشد، اگر با اطلاع مالک بوده باشد؛ ماشین ضبط به نفع دولت می‌شود و اگر راننده ماشین تنها باشد، به اندازه قیمت ماشین باید به دولت جریمه پرداخت کند. در صورتی که خود راننده مشروب مصرف کرده باشد، مجازات­هایی برای فرد اعمال می­شود. در صورتی که در ماشین وسایل ارتکاب جرم وجود داشته باشد، این وسایل به نفع دولت ضبط می‌شود و هر نوع وسیله‌ای که در ارتکاب جرم در ماشین موجود باشد؛ بر اساس قانون در اختیار دولت می­باشد و قانونگذار در ماده ۷۰۲ و ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی در صورتی که مشروبات الکلی را تولید کند، مطالبی را مطرح کرده است.

اول آنکه شخصی که اقدام به خرید و فروش و یا تولید مشروبات الکلی می­کند و یا به نحوی مشروبات را نگهداری می­کند؛ به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می­شود. علاوه بر آن به ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی تا ۵ برابر ارزش عرفی کالا و مجازات­های دیگر حمل مشروبات محکوم می­شود.

کلانتری­ها وظیفه دارند که در صورتی که شک داشته باشند که کسی در ماشین خود مشروبات حمل می­کند و یا در یکی از مهمانی­های خانگی مشروبات مصرف می­شود، می­بایست اهالی ماشین و یا اهالی مهمانی را دستگیر و مجازات کنند. به همین دلیل کلانتری شماره ۱۳۷ این وظیفه را دارد که افرادی که به صورت غیر قانونی مشروبات الکلی مصرف می­کنند را دستگیر و مجازات کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *