تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

قانونگذار و ضابط قضایی ماموران دولت هستند که جهت دستگیری مجرم و مرتکب این جرم آموزش‌دیده نمایند. دستگیری مجرم همیشه به آسانی انجام نمی­شود و گاهی مجرم برای تسلیم شدن مقاومت می­کند و معمولاً نیازمند آن است که با آن­ها درگیر شود و فردی که نسبت به معمولی انجام می‌شود، از جمله جرایمی است که قانونگذار به آن­ها توجه کرده است و در رابطه با آن­ها جرایمی را در نظر گرفته است. مقاومت در برابر ماموران دولتی همیشه وجود داشته که زمانی که مامور دولت و مأموران کلانتری ۱۵۲ در حال دستگیری افراد می­باشند، افراد فرار می‌کنند و یا از تسلیم شدن جلوگیری می­کنند. این تمرکز سبب مقابل پلمپ مغازه و یا دستگیر کردن متهم می‌باشد. در هر صورت زمانی که در برابر معمول قانون و ماموران کلانتری ایستادگی کنند و خود را در برابر قانون تسلیم نکند، جرم تمرد را مرتکب شدند. مقاومت نسبت به ماموران کلانتری از مقاومت‌های ساده آغاز می‌شود و گاهی با شلیک کردن توهین و ضرب و شتم ادامه پیدا می­کند. در این صورت مجازات‌های سنگینی برای آن­ها در نظر می‌گیرند. به همین دلیل مقاومت نسبت به ماموران مجازات­هایی را نیز دارد.

تمرد در لغت به معنای گردنکشی کردن و مقاومت از سرکشی و مقاومت از تسلیم شدن می­باشد. به همین دلیل تمرد گاهی با حمله و یا مقاومت با عکس العمل­های فیزیکی نسبت به ماموران کلانتری انجام می‌شود و مأموران کلانتری در حال انجام وظیفه می­باشند، به همین سبب گاهی با مجرم مجبور هستند که برخورد کنند.

در رابطه با اقدام ضابط و امور دولتی را هم باید گفت که افرادی در مقابل جرایم بدون آن که موافق آنها دستور بدهد، وارد میدان می‌شوند و انجام وظیفه می‌کند. اما در مورد جرایمی که غیر مشهود هستند؛ نیازمند به دستور مافوق و مقامات بالاتر هستند. در هر صورت جرم تمرد زمانی اتفاق می‌افتد که بعد از انجام  وظیفه و بعد از آنکه دستور داشته باشند، انجام دهد.

جرم تمرد نسبت به ماموران تمامی جرایمی که سه عنصر مادی معنوی و قانونی دارد قابل اعمال می‌باشد. اما در مورد عناصر مادی که در جرم تمرد قانون انجام می­شود، مرتکب جرم یک نوع رفتار مجرمانه موضوع جرم و نتیجه مجرمانه را در نظر دارد. در مورد عنصر قانونی جرم تمرد بر اساس ماده ۶۰۷ قانون تعزیرات که در سال ۱۳۷۵ به تصویب رسید، قانون جرم تمرد نسبت به ماموران دولتی را در نظر گرفته، تمرد نسبت به مامورین از نظر قانون ماده ۶۰۷ بخش تعزیرات این‌گونه بیان کرده که هر گاه حمله که با علم و آگاهی نسبت به ماموران دولت و ماموران کلانتری و نیروهای آگاهی در حین انجام وظیفه انجام دهد، تمرد محسوب می­شود و مجازات آن به شرح زیر می­باشد. هرگاه متمرکز فردی که از قانون سرپیچی کرده، با اسلحه طرح جدید کند و از شش ماه تا دو سال حبس محکوم می­شود و در صورتی که کسی که تمرکز کرده، دست به اسلحه شود و از ۱ تا ۳ سال و یا در مواردی از سه ماه تا یک سال حبس محکوم می­شود.

اما در مورد عنصر معنوی جرم تمرد در کنار سوء نیت خاص تشکیل دهنده می­باشد. یعنی تعامل معنای آن است که فرد با قصد و نیت قبلی به مامور دولت تمرد کند. یعنی به دلایل شخصی و خصومت‌های که میان مجرم و نیروی کلانتری شماره ۱۵۲ وجود دارد و او تمرد می‌کند و با اسلحه او را تهدید می­کند، نیت خاص با علم و آگاهی نسبت انجام وظیفه معمول انجام می­شود. اگر فرد از این موضوع آگاهی نداشته باشد و امور دولت در هنگام انجام وظیفه با جهل به این موضوع تمرد می­کند. به عنوان مثال زمانی که مامور دولت حکم را ارائه نمی­کند و اقدام به دستگیری می­کند، مقاومت فرد به ساقط مرد نیست. مگر آنکه موضوع جرم از جرایم مشهود باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *