تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

چگونه می توان حکم طلاق گرفت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

سایت حقوقی تهران وکیل مراحل اخذ حکم طلاق توافقی را برای بازدیدکنندگان محترم به شرح ذیل بیان می دارد

 

مرحله اول : ارائه دادخواست (در دعاوی حقوقی طرح دعوا از طریق ارائه دادخواست امکان پذیراست)

که به دو روش می توان اقدام نمود : ۱ مراجعه به سایت www.adliran.ir ( که به منظور تسریع در امر این روش به کاربران توصیه میگردد)

پس از وارد شدن در سایت متقاضی باید از فهرست سمت راست گزینه (پیگیری و ارائه دادخواست) را انتخاب بنماید ، سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه ارائه دادخواست کلیک بنماید  ابتدا متقاضی باید مشخص نماید  تحت عنوان چه شخصی اقامه دعوی مینماید 

چگونه می توان حکم طلاق گرفت

اگر گزینه خودم اقامه دعوی مینمایم را انتخاب نماید (در صورتی است که زوج و کیل یا نماینده قانونی نداشته باشد) از این مرحله تا هنگام ثبت دادخواست شخص ارئه دهنده دادخواست۶ مرحله را نیز باید بپیماید بنابر این :                                                                                 مرحله اول:  که تعیین خواسته است زوج باید با کلیک بر روی گزینه افزودن خواسته عبارت صدور گواهی عدم امکان سازش را انتخاب نماید

مرحله دوم: زوج که خواهان دادخواست محسوب می شود باید تمامی فیلد های اطلاعات خواسته شده از قبیل : مشخصات فردی ، محل اقامتگاه و مشخصات تماس را تکمیل نماید و در انتها بر روی گزینه ادامه کلیک نماید .

مرحله سوم: در این مرحله زوج باید تمامی اطلاعات فوق الاشاره را در خصوص زوجه که خوانده دادخواست محسوب می شود  وارد نماید و سپس با کلیک بر روی گزینه ادامه به مرحله ششم رود.

تذکر : به دلیل این که زوج در ابتدا گزینه خودم اقامه دعوا مینمایم را انتخاب نموده است دیگر نیازی به تکمیل مراحل ۴ و ۵ نمی باشد.

مرحله ششم: در این مرحله زوج باید شرح دادخواست خود را به طور صحیح و علمی نگارش بنماید

مرحله هفتم: صفحه ای گشوده می شود که زوج باید دلایل خود را که به استناد آن ها ارئه دادخواست نموده است از میان دلائل پیشنهادی انتخاب نماید (در صورتی که خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش تعیین شده باشد زوج باید در این قسمت بر روی جلب نظر پزشکی قانونی و سایر دلایل و مستندات را کلیک نماید)

مرحله هشتم : مرحله هشتم که ارائه  منضمات دادخواست می باشد اگر زوجین مدارک و منضماتی دارند که تمایل دارند به پیوست دادخواست ارئه دهند باید ابتدا در مرحله هفتم داد خواست خود را ثبت نموده و سپس برای بارگذاری تصویر آن مدارک به مرحله هشتم مراجعه بنماید

پس از ثبت دادخواست سایت کد رهگیری در اختیار ثبت کننده قرار خواهد داد که برای ارسال نهایی دادخواست به مرجع قضایی  شخص باید با به همراه داشتن کد رهگیری و کارت ملی ( به منظور احراز هویت ) برای پرداخت هزینه دادرسی و کنترل دادخواست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه بنماید

تذکر : آدرس تمامی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به منظور سهولت در انجام کار عزیزان در همین سایت ارئه شده است که کاربران محترم میتوانند جهت مشاهده به قسمت جست و جوی سایت مراجعه بفرمابند.

۲: مراجعه مسقیم به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی که  به مراتب وقت گیر تر است

مرحله دوم: تعیین وقت رسیدگی

پس از ارسال دادخواست به دادگستری و ارجاع آن به یکی از شعب دادگاه بدوی طی پیامکی شعبه مرجوع الیه  به طرفین دعوا اطلاع داده می شود ودر صورتی که دادخواست واصله نقصی نداشته باشد وقت رسیدگی تعیین میگردد.

وقت تعیین شده به طرفین ابلاغ میگردد تا در روز دادرسی در جلسه دادگاه حاضر شوند.

مرحله سوم: روند دادرسی

در روز دادرسی قاضی پس از بررسی پرونده و استماع اظهارات طرفین ، برای جلب نظر از پزشکی قانونی طی نامه ای زوجه را به پزشکی قانونی معرفی  و زوجین را برای مشاوره به مرکز امور مشاوره معرفی مینماید

مرحله چهارم: صدور حکم طلاق

پس از این که زوجین جواب نامه های ارسالی را به دادگاه بازگرداندن ؛ در صورتی که زوجین موانعی برای طلاق نداشته باشند و طبق نظر قاضی پرونده معد صدور رای باشد دادگاه در وقت رسیدگی فوق العاده حکم طلاق زوجین را که معمولا (به صورت خلع ) است  صادر می نماید .

تذکر : برای جلوگیر از اطاله دادرسی طرفین حق اعتراض تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط می نمایند که دادگاه در ذیل رای مقرر می دارد (در غیر این صورت اجرای حکم به مدت ۴۰ روز به تاخیر می افتد )

مرحله پنجم: مراجعه به یکی دفاتر ازدواج و طلاق

چگونه می توان حکم طلاق گرفت

زوجین نسبت به جاری ساختن صیغه ی طلاق و ثبت آن همراه با دو شاهد و دو معرف و به همراه داشتن حکم دادگاه به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه مینمایند.

آیا می توان منافع ملک و حق سر قفلی را نیز در جهت استیفای دین توقیف نمود؟

در پاسخ به این پرسش باید جواب مثبت داد بدین توضیح که:سر قفلی و یا منافع ملک از حقوقی هستند که ممکن است متعلق به مالک ملک باشن یا دیگری و این قبیل منافع که مالک آنها را به موجب سند رسمی به دیگری واگذار مینماید معمولا به املاکی تعلق دارد که حالت تجاری را دارا می باشند.

به همین دلیل این قبیل حقوق نیز حسب در خواست مراجع صلاحیت قابل بازداشت هستند بدین ترتیب که پس از معرفی چنین حقوق مالی از شخص بدهکار (توسط طلبکار) به دادگاه صالح ، دادگاه نامه ای مبتنی بر بازداشت ملک مذبور و منافع آن به اداره ثبت ارسال مینماید.

اداره ثبت پس از وصول دستور بازداشت ،حسب دستور مسئول ادره نامه را ثبت نموده وسپس به بایگانی ارسال خواهد نمود تا در پرونده مربوطه ضمیمه شود.

در بایگانی پرونده از ردیف مربوط خارج شده و به انضمام نامه مذکور جهت اقدام مقتضی به دفتر بازداشتی و پاسخ به استعلامات ارسال می شود.

در این شعبه متصدی مربوط پرونده را بررسی نموده و چنانچه ملک و منافع آن در بازداشت مرجع تقاضا کننده دیگری و یا در رهن بانک یا شخص دیگری  نباشد و متعلق و تحت اختیار شخص مورد نظر نامه دادگاه باشد(شخص مدیون) اقدام به تهیه نامه بازداشتی می نماید.

در نامه مذکور که تحت عنوان مرجع تقاضا کننده تهییه می شود مشخصات کامل اعم از شماره ملک ومحل وقوع آن ودر صورتی که دارای سند مالکیت باشد شماره ثبت و صفحه آن و نیز نام مالک و مشخصات کسی که سرقفلی و یا منافع به او تعلق دارد بایستی قید شود و سرقفلی و منافع در قبال مبلغی که مرجع تقاضا کننده اعلام داشته است بازداشت شود ، و سپس مراتب در دفتر بازداشتی قید شده و شماره ردیف مذکور در نامه مرقوم و نیز چنانچه نسبت به ملک سند مالکیت صادر شده باشد مراتب بازداشت در ستون ملاحظات دفتر املاک مربوطه قید میشود .

در پایان طی بخشنامه ای که در آن موضوع بازداشت منافع و یا سرقفلی اموال شخص مذکور به طور مشروح نوشته شده و ممهور به مهر و امضا رییس ادره است به کلیه دفاتر اسناد رسمی مراتب گزارش می شود تا در صورت برخورد به چنین مشخصاتی از ملک و منافع از چنین شخصی از ثبت آن خودداری نمایند.

چگونه می توان حکم طلاق گرفت

معهذا اگر شخص مدیون اقدام به پرداخت دین نمود که املاک و حقوقی بازداشتی وی آزاد خواهد شد ولی در غیر این صورت دادگاه با فروش مزایده ای حقوق توقیفی نسبت به پرداخت دین شخص طلبکار به انضمام هزینه های دادرسی و دستمزد وکیل از سود حاصله مبادرت می نماید و مازاد سود حاصله را خود شخص بر می گرداند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *