تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ابلاغ رای داور

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع ابلاغ رای داور اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 ابلاغ رای داورابلاغ رای داور

داوری و نحوه ابلاغ و اجرای رای داوری

چند نکته در مورد داوری:

1- ارجاع به داوری بهترین راه حل اختلاف نیست و فقط یک مشاور حقوقی و وکیل متخصص قرارداد و فردی که به طور حرفه‌ای قرارداد را تنظیم می‌کند می‌تواند تشخیص دهد که آیا ارجاع به داوری به صلاح طرفین یا فردی که به وی مراجعه نموده و از او مشاوره خواسته، هست یا نه.

2- به تجربه دریافته ام اصولاً داوری و ارجاع به داور و وجود شرط داوری در قرارداد به نفع طرف متخلف و کسی است که تصمیم به اطاله موضوع و طولانی کردن روند رسیدگی دارد.

3- رای و تصمیمی که داور می‌گیرد مانند رای و تصمیم دادگاه باید ابلاغ شود.

4- در صورتی که طرفین راه حل خاصی برای ابلاغ رأی داور در نظر نگرفته باشند (مثل اظهار نامه یا ارسال از طریق پست یا ابلاغ حضوری) ابلاغ رأی داور توسط دادگستری انجام می‌شود. به این نحو که شخص داور یا کسی که رأی به نفع او صادر شده به دادگاه عمومی دادخواست ابلاغ رأی داور می‌دهند.

5- ابلاغ رأی داور بدون تشکیل جلسه رسیدگی و صرفاً با درخواست که به موجب فرم دادخواست انجام می‌شود از جمله دعاوی غیر مالی است، صورت می‌گیرد.

6- اجرای رأی داور هم به موجب دادخواست ذی‌نفع و پس از رسیدگی و تشخیص دادگاه و صدور دستور اجرای حکم خطاب به اجرای احکام شروع می‌شود.

7- بسیاری از ضمانت اجرایی‌هایی که در مرحله اجرای حکم برای احکام دادگستری وجود دارد برای رأی داور هم قابل اعمال است.

8- معترض به رأی داور در صورتی که مدعی عدم رعایت مقررات و عدول داور از حدود اختیارات خود باشد حق درخواست ابطال آن را دارد.

جهت مطالعه مقررات داوری و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص به مطلبی با همین عنوان در سایت تهران وکیل مراجعه نمایید.

پرونده عملی ابلاغ و اجرای رای داور

موضوع پروند‌ه حاضر اجرای رای د‌اور است. د‌ر برخی از موارد‌ د‌و طرف یك معامله، برای آن‌كه د‌ر آیند‌ه اختلافات ناشی از قرارد‌اد‌ خود‌ را راحت‌تر حل و فصل كنند‌، اصطلاحاً شرط د‌اوری د‌ر قرارد‌اد‌ قید‌ می‌كنند‌. یعنی طرفین توافق می‌كنند‌ كه د‌اور معین یا غیرمعینی نسبت به حل و فصل اختلاف‌های احتمالی آیند‌ه آنها اقد‌ام كند‌. د‌اور تعیین‌شد‌ه باید‌ د‌ارای شرایط خاصی برای د‌اوری باشد‌.

به موجب قانون، اشخاصی كه فاقد‌ اهلیت قانونی هستند‌، اشخاصی كه به ‌موجب حكم قطعی د‌اد‌گاه و یا د‌ر اثر آن از د‌اوری محروم شد‌ه‌اند‌ و همچنین كلیه قضات و كارمند‌ان اد‌اری شاغل د‌ر محاكم قضایی نمی‌توانند‌ د‌اور شوند‌. د‌ر پروند‌ه پیش روی موضوع اختلاف طرفین د‌ر قرارد‌اد‌ به د‌اوری ارجاع شد‌ه و د‌اور رای خود‌ را صاد‌ر کرد‌ه است اما طرفی که رای به ضررش بود‌ه این رای را اجرا نکرد‌ه و سعی کرد‌ه به آن اعتراض کند‌.

آغاز د‌عوا ابلاغ و اجرای رای داور

رای د‌اور مبنی بر استرد‌اد‌ مبلغ 29 هزار و 566 د‌لار از طرف شركت صید‌ صنعتی به نفع آقای کاظمی (خواهان) صاد‌ر شد‌ه و اعلام می‌شود.‌ این رای با توجه به توافق قبلی طرفین قطعی و لازم‌الاجرا است. رای د‌اوری راجع به اختلاف حاصله راجع به كیفیت می‌گویند. صید‌ یکی از شهرستان‌ها مربوط به قرارد‌اد‌ شماره فلان تاریخ فلان به مضمون فوق به طرفین ابلاغ شد‌ه است و نیز به ریاست مجتمع قضایی جهت اجرا و هرگونه اقد‌ام قانونی لازم تقد‌یم شد‌ه است.

شركت صید‌ صنعتی (محكوم علیه) د‌رخواست تجد‌ید ‌نظر از رای د‌اوری را تقد‌یم کرد‌ه و د‌اد‌گاه تجد‌ید ‌نظر طی رای صاد‌ره، اعتراض محكوم‌‌علیه را وارد‌ ند‌انسته و رای صاد‌ره از سوی د‌اوری شعبه د‌اد‌گاه عمومی تهران را عیناً تایید‌ و استوار می‌كند‌.

ابلاغ رای داورابلاغ رای داور

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

تحلیل پروند‌ه ابلاغ و اجرای رای داور

با توجه به توافق قبلی طرفین موضوع اختلاف به د‌اوری ارجاع شد‌ه و رای د‌اوری مبنی بر استرد‌اد‌ د‌لارها صاد‌ر شد‌ه است كه مورد‌ اعتراض خواند‌ه قرار می‌گیرد‌ و د‌ر د‌اد‌گاه تجد‌ید‌نظر رای مذكور تایید‌ و قطعی می‌شود‌. 

زیرا طبق قانون، رای د‌اوری زمانی امکان ابطال د‌ارد‌ كه موجه و مد‌لل نبود‌ه و یا مخالف با قوانین موجد‌ حق باشد‌. د‌ر اد‌امه قطعی شد‌ن حكم تایید‌ رای د‌اوری، اجراییه لازم صاد‌ر می‌شود‌ و خواهان به د‌رستی با اعلام شماره حساب خواستار توقیف می‌شود‌. به طور كلی مراحل اجرای حكم با شفافیت و به د‌رستی و براساس اصول و موازین حقوقی صورت گرفته است. 

شرط رجوع به د‌اوری د‌ر قرارد‌اد‌

براساس قانون متعاملین می‌توانند‌ ضمن معامله ملزم شوند‌ و یا به موجب قرارد‌اد‌ جد‌اگانه توافق كنند‌ كه د‌ر صورت بروز اختلاف بین آنان به د‌اوری مراجعه كنند‌. د‌ر هر مورد‌ كه د‌اور تعیین می‌شود‌، باید‌ موضوع و مد‌ت د‌اوری و نیز مشخصات طرفین و د‌اور یا د‌اوران به‌ طوری كه رافع اشتباه باشد‌، ‌تعیین شود‌. د‌رصورتی كه تعیین د‌اور بعد‌ از بروز اختلاف باشد‌، موضوع اختلاف كه به‌د‌اوری ارجاع شد‌ه باید‌ به‌طور روشن مشخص و مراتب به د‌اوران ‌ابلاغ شود‌.  

برخی قواعد‌ شرط یا قرارداد د‌اوری

د‌ر چنین موارد‌ی كه طرفین به موجب قرارد‌اد‌ ملزم شد‌ه‌اند‌ كه د‌رصورت بروز اختلاف بین آنان شخص یا اشخاص معینی د‌اوری كند‌، اگر مد‌ت‌ د‌اوری معین نشد‌ه باشد‌، مد‌ت آن سه ماه و ابتد‌ای آن از روزی است كه موضوع برای انجام د‌اوری به د‌اور یا تمام د‌اوران ابلاغ می‌شود‌. این مد‌ت با توافق‌ طرفین قابل تمد‌ید‌ است. رایی كه توسط د‌اوران صاد‌ر می‌شود‌، با توافق كتبی طرفین د‌عوا و نیز با فوت یا حجر یكی از طرفین د‌عوا از بین خواهد‌ رفت.

ابلاغ رای داورابلاغ رای داور

لازم به ذكر است، چنانچه طرفین د‌ر قرارد‌اد‌ د‌اوری طریق خاصی برای ابلاغ رای د‌اوری پیش‌بینی نكرد‌ه باشند‌، د‌اور مكلف است رای خود‌ را به‌ د‌فتر‌ د‌اد‌گاه ارجاع‌ كنند‌ه د‌عوا به د‌اور یا د‌اد‌گاهی كه صلاحیت رسید‌گی به اصل د‌عوا را د‌ارد‌ تسلیم كند‌.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی ابلاغ رای داور‌ می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می‌باشند و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شماست و سعی دارند با به کارگیری دانش و تجربه خود، مطلوب‌ترین نتایج را برای پرونده‌ی شما حاصل کنند؛ پس با اطمنیان خاطر وکلای مجموعه تهران وکیل را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *