تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

احداث دیوار در ملک غیر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع احداث دیوار در ملک غیر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

احداث دیوار در ملک غیراحداث دیوار در ملک غیر

احداث دیوار در ملک غیر به چه صورت است

احداث دیوار در ملک غیر به دستور فرد دیگری که خود را مالک ملک معرفی کرده است.

 آقای (الف) به لحاظ احداث دیوار در ملک وی توسط شخص (ب) مبادرت به طرح شکایت تحت عنوان تصرف عدوانی علیه (ب) می کند. شخص (ب) در دفاع از خود اظهار می کند احداث دیوار به دستور آقای (ج) که خود را مالک ملک می دانسته انجام شده است. آقای (ج) پس از حضور در دادگاه مطالب عنوان شده از سوی (ب) را عینا تأیید و تصدیق می کند. ضمن آنکه شاکی نیز در پرونده مطروح هیچ گونه شکایتی علیه (ج) طرح نکرده است مستدلا بیان کنید حکم قانونی و شرعی دادگاه نسبت به آقایان (ب) و (ج) چیست؟

احداث دیوار در ملک غیراحداث دیوار در ملک غیر

اتفاق نظر

با التفات به بند (۳) ماده ۴، بند (د) ماده ۶۹ و بند الف ماده ۱۷ قانون اپین دادرسی کیفری نظر به اینکه حسب مفروض سؤال مطروح آقای (ب) هیچ گونه اطلاعی از موضوع نداشته است، به لحاظ عدم احراز سوءنیت و نیز عدم توجه اتهام به متهم اگر پرونده در دادسرا مطرح باشد قرار منع تعقیب و اگر در دادگاه مطرح باشد حکم برائت صادر می شود. با عنایت به اینکه جرم تصرف عدوانی از جمله جرایم حق الناسی است که شاکی باید علیه شخص خاصی به عنوان مشتکی عنه شکایت کند و در مانحن فیه عليه (ج) هیچ گونه شکایتی طرح نشده، هیچگونه تکلیفی متوجه دادگاه نیست.

احداث دیوار در ملک غیراحداث دیوار در ملک غیر

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

احداث دیوار در ملک غیراحداث دیوار در ملک غیر

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۲) جزایی: با توجه به ماده ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی جرم تصرف عدوانی موضوع ماده ۶۹۰ قانون مزبور از جمله جرایمی است که جز با شکایت شاکی تعقیب نمی شود. بنابراین، در فرض سؤال چنانچه احراز شود شاکی شکایتی از شخص (ج) نداشته، نمی توان این شخص را تعقیب و مجازات کرد. وقوع جرم از ناحیه شخص (ب) نیز قابل تصور نیست زیرا او بدون سوء نیت و اطلاع از قضیه به عنوان کارگر و به دستور شخص (ج) اقدام کرده است. في الواقع مباشر حقیقی این جرم در فرض سؤال آقای (ج) بوده

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *